Vlc player werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• vdlindenmark
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 15:16
Hoi mensen,

Ik heb een nieuwe laptop(dell studio 1555) en heb nu vlc player erop gezet. nu wil ik een film(.mkv) afspelen van 9 gb, HD film... alleen nu zie je eerst allemaal rare kleuren, dan een stuk van de film en dan blijft het beeld hangen(dat ik 5 secoden) en voor de rest blijft het beeld hangen maar geluid gaat gewoon door... doet hij tot nu toe bij alle hd films van 9 gb:((( Als je even ergens anders klikt in de film, paar min verder ofzo, dan doet hij het 1 seconde en blijft daarna weer hangen....
Iemand enig idee wat heir tegen te doen is?

Mvg,

Mark19942008

[ Voor 12% gewijzigd door vdlindenmark op 01-11-2009 22:47 ]

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:02
(jarig!)
oeh glazen bol is stuk hier .... wat zeggen je logs ?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je de versie met Intel IGP of met de optionele ATI Radeon HD4570 kaart?

Wat voor Codec hebben de films? Al geprobeert te wisselen van driver/video output (van Direct3D naar OpenGL)? Al met andere spelers geprobeert? (Als je de Radeon kaart hebt is Media Player Classic HCE een aanrader, met DXVA aan is het geheid sneller dan VLC ooit zou kunnen dromen om te zijn).

• vdlindenmark
Ik heb niet veel verstand hiervan, dus ik zou niet weten hoe ik in me logs moet komen enzo...

Wat ik wel weet(uit me orderlijst) is dat ik deze videokaart heb: Graphics : 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 en dat er drivers zijn geïnstalleerd;)
Hoe kom ik erachter welke codec een film heeft?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Een film heeft geen codec, je OS heeft die. Je film is gecodeerd en je speler speelt die af en heeft een codec nodig om die codering te begrijpen ;)

VLC maakt gebruik van zijn eigen library daarvoor. Probeer het eens met andere programma's? Windows
Mediaplayer? Mediaplayerclassic?

Om wat voor films gaat het en in welke resolutie?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• vdlindenmark
wtf, Media Player Classic HC doet het wel prima, maar alsnog is het raar dat vlc niet goed werkt toch?

Resolutie is per film verschillend, wel is het HD dus soms zelfs 10 gb, wmp doet geen mkv bestanden. ik heb nu Media Player Classic HC geprobeerd, die doet het prima toch raar dat vlc het niet goed doet

[ Voor 50% gewijzigd door vdlindenmark op 01-11-2009 23:05 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mark19942008 schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:04:
wtf, Media Player Classic HC doet het wel prima, maar alsnog is het raar dat vlc niet goed werkt toch?

Resolutie is per film verschillend, wel is het HD dus soms zelfs 10 gb, wmp doet geen mkv bestanden. ik heb nu Media Player Classic HC geprobeerd, die doet het prima toch raar dat vlc het niet goed doet
Ach ja ik gebruik VLC al jaren niet meer om die reden. VLC werkt opzich aardig voor gewoon een filmpje. Maar ga je meer spelen met HD materiaal dan vind ik de kwaliteit toch echt teleurstelling. Beeld is niet scherp, geen goeie subondesteuning(ASS library en rendering is goddelijk :D )

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1