[2008] Rechten op alle submappen instellen, hoe?*

Pagina: 1
Acties:

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 21:47
Ik heb op een server 2008 een map staan waarvan user 'piet' de eigenaar is en ook alle rechten heeft. Nu is het probleem dat in alle mappen daaronder hij wel owner is maar dat de rechten op read only staan. Hoe kan ik nu dit wijzigen voor alle mappen. Want als ik de hoofdmap 'piet' aanpas gebeurt het alleen voor die map en de files, alle submappen worden niet meegenomen.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
take ownership met een admin account rechtzetten

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-02 07:41
3dmaster schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:15:
Ik heb op een server 2008 een map staan waarvan user 'piet' de eigenaar is en ook alle rechten heeft. Nu is het probleem dat in alle mappen daaronder hij wel owner is maar dat de rechten op read only staan. Hoe kan ik nu dit wijzigen voor alle mappen. Want als ik de hoofdmap 'piet' aanpas gebeurt het alleen voor die map en de files, alle submappen worden niet meegenomen.
Vink bij de avanced security options het volgende eens aan : Replace all child object permissions with inheritable permissions from this object

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 21:47
tc982 schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:23:
[...]

Vink bij de avanced security options het volgende eens aan : Replace all child object permissions with inheritable permissions from this object
Dank, dat was het :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.