[WIN7] startmenu-> eigen menu-tree aangeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 23:05
Jaja, met windows 7 zijn de vernieuwingen niet meer facultatief. Mensen die bij vorige updates nog teruggrepen op classic styles en classic menus wordt duidelijk gemaakt dat het achterlijke debielen zijn. In de diverse forums wordt op gepiep hierover gezellig meegedaan door de forum bezoekers. "Je moet dat niet meer willen" Ik vind het altijd zo fijn als mensen mij proberen te vertellen wat ik wil, het is jammer dat ze via internet nooit direkt tegenover je staan voor een echte levendige discussie.

Maar afijn, wat ik altijd graag wil naast het windows menu, dat na alle diverse installaties van software tot een volstrekt onbeheersbare kluwen van ellende is uitgegroeid, een eigen menu te creeren (dus vroeger stond dan bij start menu behalve programs ook "mijn menu"dat ik onderverdeelde in utilities/hardware, office, multimedia, grafisch etc. Daarin zette ik op overzichtelijke wijze de programma's die ik veel gebruik.

Ik zou graag weten hoe ik dat in windows 7 nog kan realiseren. Maar als je liever wil vertellen dat ik dat eigenlijk helemaal niet moet willen is dat natuurlijk ook hardstikke gezellig.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in het Win7 startmenu toch ook zelf mappen maken (office, multimedia, grafisch etc), en daar de desbetreffende progamma's/mappen heen "moven".
Zodat je onder "All Programs" maar een paar mappen hebt ipv alle losse programma's door elkaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
>mappen kan ik in het startmenu zetten, ze klappen niet open als normaal menu bij mouse hoover
>csmenu had ik bekeken, customized menu tree heb ik niet gevonden
wie biedt er meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 16:23
Je weet dat je de naam van het programma gewoon kunt intypen zodra het start menu geopend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

HanslH schreef op maandag 02 november 2009 @ 07:56:
>mappen kan ik in het startmenu zetten, ze klappen niet open als normaal menu bij mouse hoover
Gek, hier wel.
Ik gooi de mappen & iconen die ik wil in: C:\Users\username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\
Die komen dan terecht in mijn startmenu (onder de knop "all programs"). Hoveren en ze gaan open.

edit: ohja ik zie wat je bedoelt. De stap daarna werkt hoveren niet.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 02-11-2009 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan maak je een nieuwe toolbar aan die je laat verwijzen naar het startmenu, die zet je naast de start button en voila, "classic start menu"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Inmiddels is er een perfect alternatief.
http://classicshell.sourceforge.net

Pagina: 1