Toon posts:

cpu schuren helpt!

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ook ik heb het gedaan: lekker een stukje van mijn processor afgeschuurd en vlak gemaakt. Het is een slot1-mendocino, 300 Mhz, die op 2.2V en 450 Mhz liep (originele koeling). Volgens motherboard monitor lag de temp op zo'n 33 graden.
Ik heb de aanwijzingen op www.overclockin.com gevolgd, ben flink aan het schuren gegaan, en nu krijg ik mijn processor voor het eerst stabiel op 4,5 x 103 Mhz, zonder verder iets aan de cache instellingen te veranderen, daar waar ik vroeger bij hoge uitzondering en zeer lage temperatuur en hoge latency een zeer instabiel windows overhield.

Ik draai nu al de hele dag op 464 Mhz, Motherboard monitor geeft 31 a 32 graden aan, unreal tournament werkt nog, geen windows explorer fouten, kortom: doen!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

misschien is het erg on-tweakerig, maar... al die moeite voor een luizige 14MHz extra?

Sorry voor de negatieve energie die ik uitstraal ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, ik kan me voorstellen dat iemand dit met de nodige scepsis aanziet... :)

Feit is dat ik gewoon altijd bezig ben om met goedkope middelen maximale prestaties te behalen. Dat houdt dus in dat ik geen andere koeler op mijn processor zet en dergelijke.

Maar ik vind het gewoon leuk om het maximale uit zo'n chip te halen, en ik wilde iedereen die nog twijfelde of die een processor had die _net_ niet een bepaalde snelheid haalde, laten weten dat het zeker de moeite waard is.

Een niet-tweaker zal dit idd geen aars kunnen schelen.

mzzl,
Gertjan

Verwijderd

Janus, hoe PRECIES en waarmee PRECIES heb je geschuurd???

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 15:11
Heb de mijne gevlakt op een vlakplaat voor het vlakken van slijpstenen. Dit ding is echt vlak en gebruik slijpkorrel 200 - 400 - 600 - 1500 en 2500.
en dan krijg je het echt fijn. Scheelde bij 10 graden. heb mijn heatsink ook onderhande genomen,

Verwijderd

Heb mijn 366 met de fijne kant van zoiets geslepen:
Afbeeldingslocatie: http://www.zandstrasport.nl/images/foto51.jpg
maar had wel het gevoel dat het iets te grof ging :). Denk toch redelijk gelukt. Loopt in ieder geval al tijdje op 567! :), op mijn BH6(1.03) met Abit Slotket 370SP Rev 2.0
Heb wel begrepen dat het ZO moet worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockin.com/reviews/SandedCeleron366s/Sanded-reflections-medqual.jpg
spiegeltje spiegeltje aan de wand...
...mmmmmmm zou dit nog wat helpen? :)
Afbeeldingslocatie: http://www.indebouw.demon.nl/assets/images/db_images/Haaksesl.jpg

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 11:14

joho

Wel een beetje oppassen, je kan niet alles schuren.

PIII FC-PGA is bijna naakt, slechts een laagje hars over de silicon core.
(dus niet schuren :)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

dan zou ik hem ook maar laten zoals hij is ja :)

maar met een celeron kan het heel goed, er kan een heel stuk af (valt mee, maar als je aan het schuren bent met fijn papier dan duurt het best wel lang)
gewoon een mooi koperen plaatje krijg je dan..das wel heel mooi.
Pagina: 1