Toon posts:

Garantie bij Dell in jaar 1 tot 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k heb sinds februari 2008 de XPS M1530. Doet opeens helemaal niks meer. accu lijkt dood. Maar dit valt samen met piepjes / zoemen / tikken uit de adapter (sinds een week (pas sinds gisteren had ik pas door dat dit geluidjes die ik vaker hoorde uit de adapter kwamen en was van plan om na het weekend de helpdesk te bellen).

Is accu kapot gegaan door de problemen met de adapter??

Ik had desttijds de standaard 1 jaar garantie genomen; die is al een tijd voorbij. Destijds had ik begrepen had dat in Nederland 2 jaar wettelijk aanwezig is. Hoe nu verder? Valt dit onder de garantie en zo ja wat valt onder de garantie (ook de accu)?

Heeft iemand ervaring als ertussen het 1ste en 2de jaar iets kapot gaat zonder dat garantie verlengd is?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 21:05 . Reden: update ]

Verwijderd

Topicstarter
update: laptop werkt alleen nog maar de adapter, zolang die niet piept...

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:15

ManiacsHouse

Scheisse!

Accu valt meestal niet onder de garantie. Voeding vaak ook niet. Neem eerste eens contact op met Dell wat die er van zeggen over de garantietermijn en wat er wel niet onder garantie valt. Misschien is het een bekend probleem.

En gebruik volgende keer als je wat toe wilt voegen het edit-knopje. ;) (rechtsboven van je post)

Oh ja and google is your friend.
http://www.google.nl/#hl=...f&oq=&fp=8b5dc20de4ccd027
http://batteriesworld.blo...charging-problem-7234702/

Die laatste link zou misschien iets met jouw probleem te maken kunnen hebben?

Oeps... Hier heb je hopelijk geen last van http://www.geek.com/artic...op-shocks-users-20080121/

[ Voor 65% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-11-2009 21:15 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De Accu valt veelal alleen onder het eerste jaar garantie, omdat het een consumable produkt is, de voeding daar in tegen valt gewoon onderde garantie, tenminste als de laptop nog garantie heeft. Want in Nederland is het GEEN twee jaar dat je automatisch krijgt. Dit is alleen een richtlijn waar elke lidstaat van de EU zijn eigen interpetatie aan mag geven, maar daarvoor wil ik je graag doorverwijzen naar het shopping forum waar dit reeds uitgebreid bediscuseerd is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
wat betekenen die piepjes die af en toe hoor uit mijn adapter? als ie piept, wordt het lampje op de adapter niet groen

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:31:
wat betekenen die piepjes die af en toe hoor uit mijn adapter? als ie piept, wordt het lampje op de adapter niet groen
Dan is ie stuk :)

Verwijderd

Topicstarter
is het niet vreemd dat de accu dan gelijk stuk gaat met de adapter?

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:16:
..., maar daarvoor wil ik je graag doorverwijzen naar het shopping forum waar dit reeds uitgebreid bediscuseerd is.
Wat is de link naar het shopping forum? ik zie dit niet staan bij de forum index

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-12 20:05

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-12 22:18
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:36:
is het niet vreemd dat de accu dan gelijk stuk gaat met de adapter?
Nee, het vermogen dat op je laptoplader staat (bij Dell bijv. 65, 90 of 130W) is het maximaal leverbare.
Als een laptop nieuw is wordt dit vermogen enkel bij het laden van een volledig lege accu gebruikt, echter is dit maar voor een beperkte tijdsduur (1 a 2 uur).
Indien een accu defect of versleten is, zal de lader constant proberen deze vol te laden en wordt het maximale vermogen dus constant aangesproken en mogelijk overschreden.

Hierdoor wordt de lader zeer warm en zal deze sneller slijten danwel kapot gaan.
Pagina: 1