Ik heb sinds, ik denk een 2 weken, het volgende probleem.
meld me aan, start een spel op dat ik veel doe: eve-online, start een 2e sessie van eve (heb nml meerdere accounts)
en als ik aangemeld ben, na ongeveer 5 tot soms wel 45minuten, dan sprint me de pc opeens gewoon uit, als in beeld word zwart, en de pc sprint uit.
had eerst gelezen dat het ergens met aacenter.exe van asus kon zijn dat dit probleem veroorzaakt, maar ook nu ik dit programma niet meer in de opstart lijst heb staan, is het probleem er nog steeds.
Het gene wat ik wel gemerkt heb is het volgende:
CPU: 50C+
Mobo: 50-60C+
videokaart: 65-120C+

CPU: AMD Phenom II 955 @3.2 (stock speeds+stock cooler)
Mobo: Asus M4A78T-E
Graka: HIS ATI 4850 512MB
memory: 4x corsair 2GB DDR3 1333mhz
Kast/Case: 3R systems 910 (big tower)
Bovenstaande config had ik goed lopende vanaf Juli dit jaar (2009), nu opeens treden deze issue's
Wat heb ik allemaal al gedaan.
- Geheugen op 1066 ipv 1333 gezet--> geen oplossing
- onboard 3300 IGP gebruikt, pc blijgt +- 10c koeler en loopt stabiel (moet ik eigenlijk nogmaals testen, want ook hier kreeg ik 1x memory corruption+BSOD nadat ik 2x eve open had staan)
- GPU fan @ 100%
- sfc /scannow (had wat corrupte bestanden gevonden, deze zijn repairen
- Registry Mechanic
- "even snel" memtest86+ gedraaid na +- 15% geen errors zal deze vannacht laten lopen (versie is 2.20, maakt de versie hier wat uit qua testen e.d.? deze versie staat nml op hiren boot cd v10.0)
Iemand nog suggesties?
kan zoiezo denk ik de koelpast@cpu vervangen door iets als artic silver
2e probleem is dat deze HIS geen 2 slotted cooler heeft, het blaast de warmte de kast in., zijn er 3rd party koelers die de warmte wel de kast uit blazen?
meld me aan, start een spel op dat ik veel doe: eve-online, start een 2e sessie van eve (heb nml meerdere accounts)
en als ik aangemeld ben, na ongeveer 5 tot soms wel 45minuten, dan sprint me de pc opeens gewoon uit, als in beeld word zwart, en de pc sprint uit.
had eerst gelezen dat het ergens met aacenter.exe van asus kon zijn dat dit probleem veroorzaakt, maar ook nu ik dit programma niet meer in de opstart lijst heb staan, is het probleem er nog steeds.
Het gene wat ik wel gemerkt heb is het volgende:
CPU: 50C+
Mobo: 50-60C+
videokaart: 65-120C+

CPU: AMD Phenom II 955 @3.2 (stock speeds+stock cooler)
Mobo: Asus M4A78T-E
Graka: HIS ATI 4850 512MB
memory: 4x corsair 2GB DDR3 1333mhz
Kast/Case: 3R systems 910 (big tower)
Bovenstaande config had ik goed lopende vanaf Juli dit jaar (2009), nu opeens treden deze issue's
Wat heb ik allemaal al gedaan.
- Geheugen op 1066 ipv 1333 gezet--> geen oplossing
- onboard 3300 IGP gebruikt, pc blijgt +- 10c koeler en loopt stabiel (moet ik eigenlijk nogmaals testen, want ook hier kreeg ik 1x memory corruption+BSOD nadat ik 2x eve open had staan)
- GPU fan @ 100%
- sfc /scannow (had wat corrupte bestanden gevonden, deze zijn repairen
- Registry Mechanic
- "even snel" memtest86+ gedraaid na +- 15% geen errors zal deze vannacht laten lopen (versie is 2.20, maakt de versie hier wat uit qua testen e.d.? deze versie staat nml op hiren boot cd v10.0)
Iemand nog suggesties?
kan zoiezo denk ik de koelpast@cpu vervangen door iets als artic silver
2e probleem is dat deze HIS geen 2 slotted cooler heeft, het blaast de warmte de kast in., zijn er 3rd party koelers die de warmte wel de kast uit blazen?
[ Voor 10% gewijzigd door Dutch2007 op 01-11-2009 20:29 ]