Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:55
Naar aanleiding van het topic van de gestolen Mac ben ik de beveiliging van mijn windows mobile PDA gaan checken en vooral testen. Tot nu toe heb ik drie diensten getest, maar beiden deden niet wat ik wil.

My Phone van Microsoft
Hiermee kan je via GPS de locatie van je telefoon checken. Nadeel is echter dat hij maar één keer per dag automatisch synchroniseert en dat als hij geen GPS bereik heeft hij de GSM locatie pakt en niet de laatste bekende GPS. Ik snap dat ik binnen geen bereik heb, maar op het moment dat ik voor de deur sta nog wel. Sla die info dan op...

Ook vind ik het storend dat de 'laat de telefoon veel geluid maken no matter what functie' het helemaal niet doet! Ik had mijn telefoon gewoon aan de PC aangesloten, volume zelfs nog aan (dit hoort niet nodig te zijn) en hij stond niet uit. Toch gaf het apparaat geen kik toen ik via myphone.microsoft.com opdracht gaf om te gaan piepen.

Kaspersky Mobile
Zou ook je locatie via SMS moeten sturen als je een sms verstuurd met je code.

Ten eerste doet ie het niet. Hij heeft geen bereik en dus verteld hij doodleuk via de sms dat ie geen idee heeft waar ie zich bevind. Nu heb ik natuurlijk geen GPS bereik binnen, maar pak dan ook weer gewoon de laatst bekende GPS info. Je zou toch elk kwartier ff kunnen checken waar je zit?

Ten tweede heeft ie zichzelf verraden! Ik heb een setjes smsjes verstuurd omdat hij niet snel genoeg reageerde op de sms met de tekst FIND:XXXXXXXXXXXX. Wat schetst mijn verbazing, in de inbox vind ik zo'n SMS! Ik heb er 5 verstuurd, allemaal met de tekst FIND:XXXXXXXXXX (met hoofdletter, zonder, spatie, geen spatie). Nu is het niet zo erg dat de dief weet dat ik naar hem op zoek ben, maar als hij dan de code in mijn inbox laat verschijnen gaat te ver. Hiermee kun je namelijk kaspersky uitschakelen.

Google Maps/Latitude

Start zichzelf niet automatisch op en is ook niet gemaakt voor dit soort zaken. Zou wel een linkje in de startup map kunnen maken, maar of dat nou goed voor mijn batterij is?

Wie heeft er ervaring met een anti theft systeem en heeft dit succesvol getest?

edit:
Nu hebben volgens mij alle programma's zo hun beperkingen. Ik zal een overzichtje maken.

http://www.wimp-software.co.uk/
Ziet er veelbelovend uit.

What information do I receive back?
After achieving a successful GPS fix, WIMP will send back a message containing the following information:
Latitude (Degree/Minutes North)
Longitude (Degree/Minutes West)
Speed (mph & km/h)
The number of Satellites used to obtain this fix
A Google Maps hyperlink. Entering this into a web browser will display a satellite image of the location of the phone

Remote Tracker
http://remotetracker.sourceforge.net/download.html

Ziet er nog mooier uit! Heel geavanceerd. De anti kidnapfunctie is misschien een beetje veel van het goede, maar de ftp functie lijkt me wel wat. Nu nog ff uitzoeken hoe het werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door HenkEisDS op 01-11-2009 22:40 ]

Verwijderd

Ik houd dit toppic in de gaten!
Zou zoiets ook bestaan voor mijn iPhone?

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:38
Ik heb ooit deze geprobeerd: http://remotetracker.sourceforge.net/

Het werkt wel maar moet wel even weten hoe je alles moet instellen.
Er staan trouwens meer links in het Het Windows Mobile Software Topic - Deel 1 topic.

Verwijderd

remote tracker
WIMP

meer niet nodig :)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:54

martjah

Appel

het nadeel van remote tracker is dat als ze het sim kaartje verwisselen, jij geen gsm nummer naar je secondaire nummer krijgt gestuurd, alleen imei code.

**edit** op de site staat van wel, bij mij doet ie dat iig niet (zou kunnen zijn omdat mijn eigen kaartje erin zit ?)

[ Voor 28% gewijzigd door martjah op 22-11-2009 23:56 ]

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
Bestaat er ook tracking software?
Dus software die op ingestelde intervallen een berichtje naar een website oid publiceerd.
Dan kun je het toestel gewoon volgen.
(ook makkelijk voor de vrouw als je bent joggen :))

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:06:
Ik houd dit toppic in de gaten!
Zou zoiets ook bestaan voor mijn iPhone?
Kan dit niet met MobileMe?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Leuk dat dit kan, maar wat dan? Dan heb je een gps fix en weet je nog niet wie de telefoon heeft. Of ga je dan posten voor het huis tot je toevallig iemand voor de deur ziet bellen met jouw telefoon?
[edit]
de 'laat de telefoon veel geluid maken no matter what functie'
Daar zou je wat mee kunnen doen als je in de buurt bent ja. Maar dan heb je een tweede smartphone nodig om die link te activeren :)

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 24-11-2009 14:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:54

martjah

Appel

ronh schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:26:
Bestaat er ook tracking software?
Dus software die op ingestelde intervallen een berichtje naar een website oid publiceerd.
Dan kun je het toestel gewoon volgen.
(ook makkelijk voor de vrouw als je bent joggen :))
jij bent op zoek naar www.trackr.eu :)

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
Thanx, zal ik zeker eens uittesten.
(nu weer on-topic? :))
Pagina: 1