[Windows 7] Last van vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Ik heb vanmorgen mijn PC voorzien van Win 7 Ultimate, ik zal eerst even wat specs neerzetten..

AMD 4200X2 2.2GHz
2GB Kingston Valuerom 3200 400MHz
Nvidia 9500GT Videokaart
Asus A8N Sli Deluxe mobo

Alle randapparatuur verwijderd/losgekoppeld.

Het probleem begon al bij de installatie, hier liep het een aantal keren vast om onduidelijke redenen. Het deed gewoon niks meer. Maar omdat alles gewoon keurig in orde is moest het wel aan me PC liggen dacht ik. Paar keer opnieuw geprobeerd en uiteindelijk toch gelukt de installatie te voltooien. Niet meer denkend aan het vastlopen vol goede moed bij de eerste start wat gaan verkennen, al vrij snel liep alles vast of eerder gezegd stond alles stil. De HDD gaf geen activiteit meer en het scherm stond gewoon stil alsof ik naar een screenshot keek.

Kan gebeuren denk je dan, maar dit probleem bleef zich maar voordoen. Heb via Windows Update alle driver updates gedownload dus dat zou prima in orde moeten zijn. Onder Vista had ik eigenlijk weinig problemen met vastlopers. De laatste tijd vreemd genoeg onder Vista wel gemerkt dat mijn muis zomaar stopte, als ik dan op TAB drukte activeerde de muis weer. Hier nooit een oplossing voor gevonden eigenlijk. Maar dat kan hier toch bijna niet mee te maken hebben lijkt me.

Ik heb al gezocht naar een oplossing, niks gevonden helaas. Misschien kunnen mensen hier me op weg helpen om de oorzaak te achterhalen.

Tijdens installatie meermalen vastgelopen
Na installatie ook meermaals op allerlei momenten vastlopers
Onder Vista weinig problemen, enkel USB muis welke vastliep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
Ik denk dat je MB een beetje tegen gaat werken, check de condensatoren eens... staan die misschien bol? Ik zou in ieder geval eens alle (voedings) stekkers naar je moederboard controleren.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Onder Vista had ik alleen het muisprobleem, ik heb gisteren nog onder Vista gewerkt en vandaag ben ik overgestapt. Als ik nu dus Vista terug zou zetten dan zou ik principe ik hetzelfde probleem moeten hebben toch? Dat kan ik wel even testen, zal straks ook even het mobo van dichtbij bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik heb overigens 2 HDD's in mijn kast zitten en aangesloten op SATA poorten 3 en 4. Dat kan geen kwaad of levert toch geen snelheidsverlies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik heb even gekeken, maar ik zie niet echt bolstaande condensators op mijn mobo zitten. Net me TV kaart eruit gehaald. Kijken of dat verschil maakt. Ik type nu vanuit de Win7 installatie, ben benieuwd. Iemand nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Nou, de videokaart was het dus ook niet. Net probeerde ik de nieuwste NVidia drivers te installeren via de setup. Liep ie weer vast, reboot gedaan en toen probeerde ik een externe HDD te benaderen (sloot ik net aan) en toen weer vastloper.

Waar kom ik in error logs? Ik kan dat nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Damocles.NL schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:45:
Nou, de videokaart was het dus ook niet. Net probeerde ik de nieuwste NVidia drivers te installeren via de setup. Liep ie weer vast, reboot gedaan en toen probeerde ik een externe HDD te benaderen (sloot ik net aan) en toen weer vastloper.

Waar kom ik in error logs? Ik kan dat nergens vinden.
Je kunt de event viewer gebruiken, Start/Run/eventvwr, om te kijken wat er in je application of system log staat.

En... Je kunt gewoon de Edit knop gebruiken bij je posts i.p.v steeds weer een nieuwe reply te doen :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:24
Ik zou eens een HDD check doen naar bad sectors e.d. Hoewel dat het niet hoeft te zijn is het uitsluiten daarvan denk ik een hele goeie

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Er kan geen toegang worden verkregen tot de inhoudsbron <csc://{S-1-5-21-2556315443-1493211584-2165229303-1001}/>.

Context: toepassing , catalogus SystemIndex

Details:
(HRESULT : 0x80004005) (0x80004005)

Tijdens het transport zijn controlegebeurtenissen verloren gegaan. 0t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Damocles.NL schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:12:
Er kan geen toegang worden verkregen tot de inhoudsbron <csc://{S-1-5-21-2556315443-1493211584-2165229303-1001}/>.

Context: toepassing , catalogus SystemIndex

Details:
(HRESULT : 0x80004005) (0x80004005)

Tijdens het transport zijn controlegebeurtenissen verloren gegaan. 0t
Dit heb je uit je eventlog gehaald ofzo? Je niet blind staren op alle meldingen, kijk naar de tijden en vergelijk dat met het moment dat je pc stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Inderdaad uit de event viewer gehaald. Ik ga nu even beter opletten wanneer hij vastloopt wat het tijdstip is en welke nieuwe meldingen erbij zijn gekomen. Welk programma is geschikt voor het checken van je HDD op SATA? Of heeft Windows 7 daarvoor een programma ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Damocles.NL schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:18:
Inderdaad uit de event viewer gehaald. Ik ga nu even beter opletten wanneer hij vastloopt wat het tijdstip is en welke nieuwe meldingen erbij zijn gekomen. Welk programma is geschikt voor het checken van je HDD op SATA? Of heeft Windows 7 daarvoor een programma ingebouwd?
Je kan de hardeschijf op fouten controleren door de properties van je disk te openen en in het Tools tabje te openen en dan Scan now waarbij je alle opties kiest (Typ dit op een Vista pc, denk dat het onder Windows 7 bijna hetzelfde is) Hij zal dan voorstellen om dit bij de volgende systeemstart uit te voeren, herstart je pc en hij zou dan een scandisk moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Heb de foutcontrole gedaan. Opnieuw opgestart, hij gaf aan dat er geen fouten op het volume waren. Ondertussen in error log deze melding gezien..

De NVIDIA Display Driver Service-service heeft een ongeldige status 32 gerapporteerd.

Ik heb een nieuwe partitie op een andere schijf gemaakt, denk dat ik daar win7 maar even probeer te installeren om de schijf in ieder geval uit te sluiten.

EDIT

Net weer een vastloper. Helaas niks bijgekomen (behalve de meldingen onverwachts afgesloten). Begin er moedeloos van te worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Damocles.NL op 02-11-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Damocles.NL schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:41:
Heb de foutcontrole gedaan. Opnieuw opgestart, hij gaf aan dat er geen fouten op het volume waren. Ondertussen in error log deze melding gezien..

De NVIDIA Display Driver Service-service heeft een ongeldige status 32 gerapporteerd.

Ik heb een nieuwe partitie op een andere schijf gemaakt, denk dat ik daar win7 maar even probeer te installeren om de schijf in ieder geval uit te sluiten.

EDIT

Net weer een vastloper. Helaas niks bijgekomen (behalve de meldingen onverwachts afgesloten). Begin er moedeloos van te worden.
Als je alle Nvidia dingen verwijderd (Utils en driver en na herstart Windows de standaard drivers laat installeren), heb je het probleem dan nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:24
Het kan bijna niet aan de drivers liggen aangezien hij dit probleem al bij de install had van windows... heb je toevallig nog een ander oud videokaartje liggen wat je in je systeem kan prikken? Verder zou het enige wat ik nog kan bedenken je geheugen zijn. Je kan via windows op dezelfde manier ook een memtest doen volgens mij

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Het geheugen is echt net nieuw van Kingston. Net 3 dagen erin zitten.

Op een andere HDD werkt het ook niet. Ook al tijdens de installatie dat ie vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Damocles.NL schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:47:
Het geheugen is echt net nieuw van Kingston. Net 3 dagen erin zitten.

Op een andere HDD werkt het ook niet. Ook al tijdens de installatie dat ie vastloopt.
Waarom heb je dat niet eerder gezegd? Nieuw geheugen kan in combinatie met je systeem wel voor problemen zorgen hoor, heb je het oude geheugen nog liggen of kun je het eens met een module minder proberen? (Zie in dit topic A8N-Sli Deluxe met GE2GB3200BHDC dat je al twijfels over het geheugen had)

[ Voor 10% gewijzigd door Tags NL op 02-11-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:52:
[...]

Waarom heb je dat niet eerder gezegd? Nieuw geheugen kan in combinatie met je systeem wel voor problemen zorgen hoor, heb je het oude geheugen nog liggen of kun je het eens met een module minder proberen? (Zie in dit topic A8N-Sli Deluxe met GE2GB3200BHDC dat je al twijfels over het geheugen had)
Ik heb het oude geheugen er al uit gehaald. Ik ben voor zeker gegaan door de module te nemen welke door asus ook aangegeven werd als compatible. Ik kan straks wel het nieuwe verwijderen en de oude erin stoppen. Kijken of dat iets gaat uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Nou, even een update hier.

Ook onder Vista heb ik last van het hangen van het systeem. Ook hier geen meldingen van in het logboek. Nieuwe geheugen al verwijderd, oude geplaatst maar hetzelfde is het geval. Alle randapparatuur verwijderd, nieuw install op andere HDD gedaan. Maar in alle situaties loopt hij random vast.

Ene keer start ik op en dan komt het introductiescherm omhoog en binnen 1 minuut is het al gedaan, andere keer kan ik windows update starten en gaat dat allemaal soepel tot het weer over is en hij weer hangt. HDD activiteit is direct uit en alles is gewoon stil, geen reactie meer op niks niet.

Iemand ergens nog wat tips liggen waar ik naar zou moeten kijken en wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
In safe mode lijk ik er geen last van te hebben overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het geheugen zelf ook al getest? Zo niet, maak dan een bootable cd/usb-tje met memtest86 en laat die enkele uren draaien. Kan je het geheugen uitsluiten als die daar goed doorheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:18
Al met Speedfan of vanuit het bios zelf de temperaturen of voltages bekeken? Random vastlopers kunnen als oorzaak te hoge temperaturen of instabiele voltages hebben.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wat voor voeding heb je er eigenlijk in zitten en is die misschien niet iets te licht? Misschien een bios update doen via Asus Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ben nu memtest86 aan het doen. Zal eerst het oude geheugen testen, dan het nieuwe.

Temperaturen niet naar gekeken. Zal ik hierna proberen, maar ik verwacht daar eigenlijk geen problemen.

Naar de BIOS update zal ik eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Wat ik nu zie op het moederboard is dat sommige van die ronde dingen (condensators?) niet recht zitten. Sommige zitten echt behoorlijk schuin. Kan dat een oorzaak zijn van het vastlopen zonder error message?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Damocles.NL schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:04:
Wat ik nu zie op het moederboard is dat sommige van die ronde dingen (condensators?) niet recht zitten. Sommige zitten echt behoorlijk schuin. Kan dat een oorzaak zijn van het vastlopen zonder error message?
Zou kunnen, maar zolang ze nog gewoon contact kunnen maken en niet bol staan maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Fred_Perry zijn uitleg klopt, word soms gedaan om ze er gemakkelijker er op te plaatsen en af te halen zonder speciaal onder de condensator proberen te geraken.
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:11:
[...]

Als je alle Nvidia dingen verwijderd (Utils en driver en na herstart Windows de standaard drivers laat installeren), heb je het probleem dan nog steeds?
Omwille de gevonden foutmelding: Heb je het bovenstaande al geprobeerd? Verder heb je de NVIDIA Display Service (in mijn geval) nooit nodig en kan je deze gewoon op handmatig zetten. Tenzij iemand een idee heeft wat deze service als meerwaarde biedt.

Probeer anders dit eens:
  • Computer gebruiken met zo weinig aangesloten apparatuur, zowel intern als extern, als je meerdere geheugen latjes hebt probeer dan de ene keer het ene, de andere keer de andere.
  • Aangezien safe mode het probleem niet toont is de hardware normaal gezien wel in orde, dan ligt het vrijwel meer aan startende drivers of startende applicaties:
    • Probeer services en applicaties die opstarten die niet van Microsoft zijn even uit te schakelen.
    • Probeer ook in apparaatbeheer zoveel mogelijk apparaten uit te schakelen, dit verzekert dat de drivers niet geladen worden als je opnieuw start en werkt eenvoudiger dan de drivers te verwijderen.
    • Opnieuw starten en zien dat er niets speciaal meer opstart, dus soortgelijk zoals Safe Mode draait.
    • Probleem weg? Experimenteren om te zien bij welk apparaat/programma het ligt.
  • Probleem er nog steeds? Maak even een geheugen dump op deze manier en plaats deze online.

[ Voor 20% gewijzigd door TaraWij op 21-11-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik kom net me oude CD van WinXP Home tegen en heb die er eens opgezet. Daar lijkt het probleem zich niet voor te doen. Kan het in de veranderde architectuur van Vista/Win7 liggen? Alhoewel Vista een hele lange tijd zonder problemen het gedaan heeft. Dus dat is wel vreemd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Nee, zoiets kan even goed in Windows XP voorkomen, het is waarschijnlijk gewoon een driver die je een tijd terug hebt geinstallered die het probleem veroorzaakt. Of er is iets in je hardware stuk aan het gaan waar er bij de nieuwere driver versies wat meer gebruik van gemaakt wordt.

Het kan aan vanalles liggen, aangezien je geen problemen hebt is safe mode kan uitsluiten van de verschillende apparaten aantonen waar het probleem precies ligt.
Pagina: 1