MacBook Pro boot niet van DVD, hoe OS te installeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:37
Ik wilde vandaag mijn MacBook Pro opnieuw installeren met Snow Leopard, waar ik achter een probleem kwam met mijn DVD drive. Hij kon de DVD van Snow Leopard niet lezen.

Ik heb het internet even af gezocht en het schijnt vaker voor te komen. Ik wil dus nu graag mijn OS installeren zonder dat ik mijn DVD drive kan gebruiken.

Wat heb ik geprobeerd:
- Remote Install Mac OS : Dit werkt standaard alleen met MacBook Air's. Wat dingen aangepast via Terminal en mijn MacBook Pro, en hij kon een remote DVD drive vinden. Echter deze kan hij niet vinden tijdens het booten (zoals zou moeten).
- Extra partitie aanmaken op mijn schijf, daar de install DVD heen kopieren/restoren via het netwerk. Hier kwam ik echter achter een nieuw probleem. Blijkbaar moet ik disk utility runnen om mijn harddisk te repairen. Nu voel je waarschijnlijk het probleem al aankomen. Dat kan niet vanuit het OS zelf en booten met de DVD kan niet.
- USB stick aanmaken met daarop de OS bestanden. Helaas heb ik geen stick in de buurt waar ik de 8GB op kwijt kan.

Is het mogelijk om Disk Utility te runnen vanaf een USB stick, zonder dat je de gehele Snow Leopard DVD er op hoeft te zetten? Ik zou graag mijn hard disk repairen en daarna een partitie aanmaken waarop ik de Snow Leopard installatie kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De opties die je zelf noemt zijn natuurlijk geen oplossingen voor je probleem, maar puur wegen om er omheen te werken. IMHO niet de goede manier.
Leg eens duidelijker uit wat je bedoelt met, wordt niet gelezen, want wordt hij in OS X niet herkend? Werken andere CD/DVD's wel?
Wellicht is het iets heel simpels...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
In mijn zoektocht vanmiddag kwam ik er achter dat er meer MacBook Pro's uit 2008 waren die problemen hadden met het lezen van de DVD van SL. Andere DVD's en CD's werken wel.

Is inderdaad simpel, was het vergeten te melden, maar de SL DVD werkt weer wel in mijn Mac Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-07 18:27
Dit heb je misschien al gedaan, maar misschien iets anders.

- Image maken op je mac mini van je SL DVD > ISO als output op je hd van je Mac Mini
- Deze ISO kopieren naar je hd van macbook pro (via ethernet of hd)
- Met Disk Utility op je macbook pro, je huidige partitie resizen (-7GB), daarna een new partitie aanmaken van de overige 7 GB (journaled)
- De ISO installeren op deze 7GB partitie (via restore, source: ISO, destination: 7GB partitie)
- Rebooten, na het BONG piepje Alt ingedrukt houden en partitie kiezen. INSTALL
=)

[ Voor 6% gewijzigd door fong06 op 01-11-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239311

Een firewire kabeltje van je mac mini naar de macbook pro. De mini opstarten in target mode (T ingedrukt houden tijdens opstarten tot je het firewire-teken ziet). Als je de mbp opstart met de ALT-toets moet je installatie-dvd kunnen vinden (en harddisk van de mac mini, maar dat doet er niet toe).
Als het goed is kan je met de dvd opstarten en verder waar je superdrive mee ophield.

p.s. Heb je al eens een schoonmaak CD gebruikt? Kan veel probleempjes oplossen.
Vraag anders bij een dichtstbijzijnde apple-dealer of je even een andere installatie-dvd mag proberen. Het kan tenslotte ook een slechte dvd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ik heb ondertussen het volgende gedaan:

- Andere Snow Leopard DVD van mijn werk meegenomen. En die doet het wel gewoon. Heel irritant. Dus ik heb de MBP gestart vanaf die DVD en Disk Utility uitgevoerd. Die heeft mijn schijf gerepaired. Daarna ben ik in Mac OSX geboot en heb de DVD gerestored naar een 2e partitie die ik nu wel zonder problemen kon aanmaken.

Ik kon hem natuurlijk ook van die DVD installeren, maar ik had gisteravond geen tijd meer (overwerk :( ), en ik wilde die DVD gelijk weer mee terug nemen naar mijn werk.

Firewire kabel van mijn mini naar mijn MBP kon volgens mij niet, want mijn MBP heeft alleen zo'n grote aansluiting en mijn Mini alleen zo'n kleinere (niet de kleinste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325747

Zojuist OS X Snow Leopard geinstalleerd op een MacBook Pro waarvan de DVD speler ook de CD niet kon lezen door een andere MacBook aan te sluiten via FireWire en de T toets. Alle andere mogelijkheden heb ik ook geprobeerd maar werkte allemaal niet om een of andere reden.

Dus als alle andere manieren mislukken is via Firewire de meest trefzekere oplossingen. Prima resultaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 325747 op 07-11-2009 20:49 ]

Pagina: 1