Beste tweakers,
Na even lekker in het leesvoer van apache mod_rewrite gespitst te hebben en heb lopen googlen stuit ik op een probleem waar ik echt even vastloop.
Zie hieronder mij .htaccess bestandje waarmee bezoekers www.foo.com/bar kunnen invoeren en vervolgens naar www.foo.com/page=bar.php worden doorgestuurd.
Alle regels (1,2,3 en 5) gaan helemaal goed, alleen regel 7 werkt niet. In regel 7 wordt de server de url /update/id/ aangeboden. Waarin id een integer is. Nu gebeurt er feitelijk helemaal niks, geen error helemaal niks. Gewoon het bericht, pagina niet gevonden.
Wat ik heb geprobeerd is van regel 7 dit te maken;
Helaas werkt dit ook niet, en weet ik het echt even niet meer...
alvast bedankt voor het meedenken
EDIT: Solved
Integer ID werd => 3'1'1 ipv => 311
en i.c.m. onderstaande regel werkt het nu
Na even lekker in het leesvoer van apache mod_rewrite gespitst te hebben en heb lopen googlen stuit ik op een probleem waar ik echt even vastloop.
Zie hieronder mij .htaccess bestandje waarmee bezoekers www.foo.com/bar kunnen invoeren en vervolgens naar www.foo.com/page=bar.php worden doorgestuurd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| RewriteEngine On RewriteRule ^posts/([0-9][0-9])$ /posts/$1/ RewriteRule ^posts/([0-9][0-9])/$ ./index.php?page=pages/article&p=$1 [L] RewriteRule ^page/([^/\.]+)/?$ ./index.php?page=pages/$1 [L] RewriteRule ^update/([0-9][0-9])/?$ ./index.php?page=pages/article&p=$1 [L] |
Alle regels (1,2,3 en 5) gaan helemaal goed, alleen regel 7 werkt niet. In regel 7 wordt de server de url /update/id/ aangeboden. Waarin id een integer is. Nu gebeurt er feitelijk helemaal niks, geen error helemaal niks. Gewoon het bericht, pagina niet gevonden.
Wat ik heb geprobeerd is van regel 7 dit te maken;
code:
1
| RewriteRule ^update/(.*)/?$ ./index.php?page=pages/article&p=$1 [L,QSL] |
Helaas werkt dit ook niet, en weet ik het echt even niet meer...
alvast bedankt voor het meedenken
EDIT: Solved
Integer ID werd => 3'1'1 ipv => 311
en i.c.m. onderstaande regel werkt het nu
code:
1
| RewriteRule ^update/([^/\.]+)/?$ ./index.php?page=pages/article&p=$1 [L,QSL] |
[ Voor 7% gewijzigd door JefSnare op 01-11-2009 20:45 ]