Toon posts:

Probleem met uitzending- of rtlgemist.nl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds korte tijd ben ik in het bezit van macbook (van een vriend gekocht) Daar ik voorheen altijd met een desktop heb gewerkt en dit de eerste keer is dat ik met het mac besturingssysteem te maken heb, weet ik er niet heel veel vanaf. Ik begin echter de functies steeds meer door te krijgen.

Toch is er een probleem waar ik op stuit, ik wil via uitzending- of rtlgemist.nl graag tv uitzendingen bekijken. Op het moment dat ik een uitzending aanklik krijg ik het voorstukje te zien (een reclame video) en daarna geeft het venster dit weer:

' Deze video kan alleen worden afgespeeld in Windows Media Player. Deze is helaas niet beschikbaar voor dit systeem'.

Nu heb ik via dit forum gelezen dat ik Flip4Mac moet installeren en heb dat ook braaf gedaan, na de installatie voltooid te hebben en weer op rtlgemist.nl een uitzending te hebben aangeklikt komt hetzelfde bericht in het venster te staan. Ook nadat ik via systeemvoorkeuren - flip4mac - wmv-browser een vinkje heb gezet bij launch quicktime player.

Ik heb in andere topics gelezen dat dit een bekend probleem is en dus ook al eerder is besproken op GoT, maar na het lezen werkt het bij mij nog steeds niet.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Silverlight ook geinstalleerd? RTL en uitzending gemist werken tegenwoordig ook goed met silverlight.

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:59
RTL werkt regelmatig met DRM beveiliging, ik heb zelf regelmatig problemen met Expeditie Robinson. Deze videos zijn niet onder OS X af te spelen, en hier zul je dus echt windows voor nodig hebben.

Niet echt gebruikersvriendelijk, en het nut begrijp ik er ook nog niet van, maar er is niet veel aan te veranderen als gebruiker.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen Sack op 01-11-2009 23:30 ]

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

Japie.G

Colour Classic

Jeroen Sack schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:29:
RTL werkt regelmatig met DRM beveiliging, ik heb zelf regelmatig problemen met Expeditie Robinson. Deze videos zijn niet onder OS X af te spelen, en hier zul je dus echt windows voor nodig hebben.

Niet echt gebruikersvriendelijk, en het nut begrijp ik er ook nog niet van, maar er is niet veel aan te veranderen als gebruiker.
en daar hebben ze dan weer bv Sabnzbd voor uitgevonden als je begrijpt wat ik bedoel :)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-02 22:50

painkill

Pain(k)(ill)

Je woont niet toevallig in utrecht en je vriend woont in een azc?

Nee, maar even serieus, die filmpjes werken met flash/silverlight, of met je huidige media speler.

Dus zorg dat die alle 3 up to date zijn en dan moet het goedkomen.

Mijn SNES verzameling!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

Japie.G

Colour Classic

painkill schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:19:
Dus zorg dat die alle 3 up to date zijn en dan moet het goedkomen.
Nee, vooral bij RTLgemist gebruiken ze inderdaad soms een formaat dat echt alleen met windows afgespeeld kan worden. Heel vervelend. Maar zoals ik hierboven al aangaf hebben meer mensen daar last van en zijn deze programma's 9 van de 10 keer uit het minder legale circuit te halen. (overigens vraag ik me af hoe illegaal dat dan is, maar die discussie zal hier wel niet gevoerd mogen worden)

[ Voor 12% gewijzigd door Japie.G op 02-11-2009 10:24 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jeroen Sack schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:29:

Dat speelt bij mijn prima af hoor. Had meer problemen met Gooische Vrouwen. Maar daar moest je ooit voor betalen, dat is het laatste seizoen niet geweest, maar DRM staat nog actief.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:03:
Sinds korte tijd ben ik in het bezit van macbook (van een vriend gekocht) Daar ik voorheen altijd met een desktop heb gewerkt en dit de eerste keer is dat ik met het mac besturingssysteem te maken heb, weet ik er niet heel veel vanaf. Ik begin echter de functies steeds meer door te krijgen.

Toch is er een probleem waar ik op stuit, ik wil via uitzending- of rtlgemist.nl graag tv uitzendingen bekijken. Op het moment dat ik een uitzending aanklik krijg ik het voorstukje te zien (een reclame video) en daarna geeft het venster dit weer:

' Deze video kan alleen worden afgespeeld in Windows Media Player. Deze is helaas niet beschikbaar voor dit systeem'.

Nu heb ik via dit forum gelezen dat ik Flip4Mac moet installeren en heb dat ook braaf gedaan, na de installatie voltooid te hebben en weer op rtlgemist.nl een uitzending te hebben aangeklikt komt hetzelfde bericht in het venster te staan. Ook nadat ik via systeemvoorkeuren - flip4mac - wmv-browser een vinkje heb gezet bij launch quicktime player.

Ik heb in andere topics gelezen dat dit een bekend probleem is en dus ook al eerder is besproken op GoT, maar na het lezen werkt het bij mij nog steeds niet.
Om het werkend te krijgen moet je inderdaad de laatste versie installeren van Flip4Mac en daarna rebooten. Ter info dat zit linksboven onder het appel tekentje ;)
Daarna uitzending gemist weer opstarten en silverlight selecteren en als het goed is moet het dan wel werken

Succes

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Er zijn een groot gedeelte van de programma's die niet op Silverlight basis werken. Wat je ook probeert, je blijft de melding krijgen dat je Windows Media Player nodig hebt. Ook ik heb dit regelmatig ondervonden en het installeren van Flip4Mac, Media Player for OS-X... het mag allemaal niet baten.
Noodgedwongen moet ik dus (als ik iets wil kijken wat geen Silverlight is) uitwijken naar VM-Ware + Windows 7.
Heel irritant, maar het is niet anders... -O-

PSN ID: Ancta

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:03

Tourniquet

Hiya, fellas!

THE_BASE schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:09:
[...]

Dat speelt bij mijn prima af hoor. Had meer problemen met Gooische Vrouwen. Maar daar moest je ooit voor betalen, dat is het laatste seizoen niet geweest, maar DRM staat nog actief.
Jij kunt dus wel Expeditie Robinson op OS X bekijken? Omdat je ooit voor Gooische Vrouwen hebt betaald? :D

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Pagina: 1