• Microwave_NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-01 17:48
Mijn vader is sinds 1 week over naar windows (nieuwe computer). alles werkt goed maar het importeren vanaf zijn Sony HC51E (mini DV camcorder) gaat niet goed.

De camera wordt verbonden via Firewire naar de computer. Zowel met Studio 12 als Movie maker krijgen we de beelden niet goed geimporteerd.

We hebben al een andere Firewire kabel geprobeert maar ook deze heeft dezelfde problemen.

Studio 12: Neemt 18 seconden blokkerig beeld op. HEt beeld op de camera zelf is dan wel goed. Na deze 18 seconden crasht hij.
Movie Maker: Deze kan wel opnemen maar alles is in hetzelfde blokkerige formaat.
MiniDV: Same problems..

Ook als we de camera bekijken via movie maker of studio 12 zien we dit verkeerde beeld. Het vreemde is, we hebben daarstraks tussendoor wel heel even goed beeld gehad..

De camera zelf is nog geen 3 maanden oud(volgens de website is hij compatible met Windows 7), de computer is ook splinternieuw, de firewirekaart(PCI) is echter overgezet vanuit zijn vorige computer(+3 oud).. Onder XP heeft hij nooit problemen gehad.

Waar kan het probleem hem in zitten? Iemand een idee?

Voorbeeld van het blokkerige:
http://tomklerks.nl/voorbeeldmoviemaker.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Microwave_NL op 01-11-2009 19:04 ]

Verwijderd

Alle video codecs geinstalleerd?

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien een gekke vraag, maar zit de PC in een ongeaard stopcontact? Ik weet niet of het ermee te maken kan hebben maar ik had dat probleem soms toen ik nog op tape schoot, en dan uitsluitend op m'n ongeaarde computer.

• Microwave_NL
hfos schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:34:
Misschien een gekke vraag, maar zit de PC in een ongeaard stopcontact? Ik weet niet of het ermee te maken kan hebben maar ik had dat probleem soms toen ik nog op tape schoot, en dan uitsluitend op m'n ongeaarde computer.
Hij zit in een geaard stopcontact. Hij zit wel in een verlengdoosje(ook geaard), zal eens kijken wat er gebeurd als ik hem rechtstreeks in de wand prik.

Edit: Resultaat geeft geen effect. Zelfde problemen blijven.
Ja, de vista 7 codecs zijn geïnstalleerd. In dat installertje ook alles aangevinkt.. Zijn er nog meer die ik moet installeren?

Het blijft een vaag probleem. Kan het aan windows 7 liggen? Misschien de oudere firewirekaart die is omgeprikt in een nieuw moederbord?

Dit brengt me wel op een Idee. Studio 12 heeft zelf natuurlijk ook codecs. Even studio 12 verwijderen, wellicht dat die botsen met windows 7 Professional.. (kreeg namelijk wel allemaal compatible waarschuwingen van de installer toen)
Edit: Ook dit bied geen resultaat.. studio 12 verwijder, reboot, check en werkt niet, nog een keer de codec pack geinstalleerd en wederom dezelfde problemen

[ Voor 30% gewijzigd door Microwave_NL op 02-11-2009 09:38 ]

Verwijderd

Ik kan me sowieso niet inbeelden dat je codecs moet installeren voor miniDV. Die zijn zo standaard als.... uhh... heel erg standaard dus! Sowieso moet Win7 hiermee overweg kunnen!

Kijk eerst eens in je apparaatbeheer of er geen conflict is mbt je firewire kaart. Kijk daarna eens in de Win logs of er geen rare software fouten zijn.

• Microwave_NL
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:39:
Ik kan me sowieso niet inbeelden dat je codecs moet installeren voor miniDV. Die zijn zo standaard als.... uhh... heel erg standaard dus! Sowieso moet Win7 hiermee overweg kunnen!

Kijk eerst eens in je apparaatbeheer of er geen conflict is mbt je firewire kaart. Kijk daarna eens in de Win logs of er geen rare software fouten zijn.
Ok vreemd..

Zojuistin apparaatbeheer gekeken. Geen conflict gevonden. Zag dat het ging over een NEC HOST controller. op internet nog gezocht naar nieuwere versies maar geen resultaat.
ook win logs geeft geen vreemde software fouten aan...
Erg vreemd allemaal..

zou het kunnen zijn dat de firewire kaart naar zijn grootjes is gegaan tijdens het overzetten? Kan hem vanavond eens terugzetten in de oude kast.. Wellicht dat wat duidelijkheid biedt..
Is dat zinvol?

• Microwave_NL
Ok het verhaal wordt wat duidelijker.

Zojuist de firewire kaart teruggezet in de oude computer. Hier werkt het gewoon goed.

Conclusie:
Camera is gewoon goed, en de kabel is ook goed, de kaart is ook nog goed.

--------------

Waar ik nu aan denk is een conflict met de firewirekaart i.c.m. het nieuwe moederbord. Is dit mogelijk? Of zou het toch een software probleem zijn in windows 7?

Windows 7 is volledig legaal(MSDN RTM versie) en volledig geupdated..

De firewire kaart is de: nec OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

Edit: Net dit topic op internet gelezen: http://forums.techarena.in/vista-help/685777.htm .. Hieruit maak ik op dat windows 7 die kaart dus niet support... Iemand ervaring mee? want hij herkent de kaart wel in 7. Vanaf windows vista worden 1394 niet meer ondersteund, alleen 1394A kaarten ??

[ Voor 27% gewijzigd door Microwave_NL op 02-11-2009 22:41 ]

Pagina: 1