Nieuwe modem/router

Pagina: 1
Acties:

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:51
Ik ben laatst naar zolder verhuist en heb daar helaas geen internet voor mijn ps3.
Draadloos verbinding is te slecht (14%). We hebben thuis een hele oude router/modem in een.
Linksys-G WAG200G.
Mijn vraag is als ik een nieuwere moden/router koop met 2 antennes( voor G) is het bereik dan groter? of kan ik beter een versterker er tussen zetten??

(een kabel trekken gaat moeilijk, er zit een haakse hoek in de pvcbuis xD)

[ Voor 10% gewijzigd door Craztas op 01-11-2009 18:37 ]

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
Ik zou eerlijk gezegd toch maar die kabel trekken en als dat niet gaat dan zou ik een nieuwe modem/router kopen, al dat versterker gedoe enzo, het werkt wel maar beter is gewoon een kabel met daaraan eventueel een switch, en anders eens kijken of je je netwerk kunt upgraden naar wireless N, dat is al beter dan G, maar alsnog, kabel blijft het beste.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

al eens gekeken naar de homeplug of powerline?
Dat gaat via het stopcontact en dan heb je hogere doorvoersnelheden als met wifi

• Craztas
Mathieuh schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:40:
Ik zou eerlijk gezegd toch maar die kabel trekken en als dat niet gaat dan zou ik een nieuwe modem/router kopen, al dat versterker gedoe enzo, het werkt wel maar beter is gewoon een kabel met daaraan eventueel een switch, en anders eens kijken of je je netwerk kunt upgraden naar wireless N, dat is al beter dan G, maar alsnog, kabel blijft het beste.
Oke, ik ga het gewoon proberen. Naar N gaat niet lukken want mijn ps3 ondersteunt dat niet.. :(

• Craztas
brilsmurfffje schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:42:
al eens gekeken naar de homeplug of powerline?
Dat gaat via het stopcontact en dan heb je hogere doorvoersnelheden als met wifi
Werkt dat dan?? en ook snel genoeg?
Ik had het wel gezien. Maar ik dacht dat het zo'n slechte oplossing was?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dan heb je bij je ps3 gewoon een netwerk kabel.
http://www.hardware.info/...apters_vergelijkingstest/

een test, kan je kijken hoe en wat en wat goede zijn.

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
Craztas schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:42:
[...]

Oke, ik ga het gewoon proberen. Naar N gaat niet lukken want mijn ps3 ondersteunt dat niet.. :(
Dan koop je een router die tergelijkertijd G en N uitzend. Hier heb ik bijvoorbeeld de D-link 825 icm met een ps3, werkt perfect. 100 % bereik en er zit zelfs een betonnen muur tussen :D

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

hij heeft het hier over een zolder. Dat zijn 2 betonnen vloeren.
Daar komt bij dat een router voornamelijk opzij straalt. Hoe hoger boven de router hoe slechter het ontvangst wordt.
Pagina: 1