Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

Thandor

SilverStreak

Topicstarter

[BBG Aanschaf] Budget- en Basissysteem november 2009

De BBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een BBG systeem als uitgangspunt genomen maar wil je toch een paar radicale veranderingen doorvoeren en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen BBG-systeem en vermeld wat je zoal veranderd hebt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Basis configuratie
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer V193HQAB€ 103,-€ 103,-
1AMD Athlon II X2 245€ 49,98€ 49,98
1AOpen ES45F Zwart€ 36,58€ 36,58
1Asus M4A78-VM€ 50,49€ 50,49
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 69,-€ 69,-
1Labtec Pulse 285 (2.1, 2x 1W, 4W)€ 11,95€ 11,95
1Logitech Cordless Desktop EX 100€ 19,95€ 19,95
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 39,51€ 39,51
1Sony AD-7240S€ 18,43€ 18,43
ImporterenTotaal€ 398,89

Upgrade naar basissysteem
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 425€ 63,81€ 63,81
1BenQ G2220HD€ 140,22€ 140,22
1Club3D HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E€ 63,01€ 63,01
1Labtec Pulse 285 (2.1, 2x 1W, 4W)€ 11,95€ 11,95
1Logitech Cordless Desktop EX 100€ 19,95€ 19,95
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 39,51€ 39,51
1Sony AD-7240S€ 18,43€ 18,43
ImporterenTotaal€ 512,95

[ Voor 0% gewijzigd door Edmin op 01-11-2009 21:04 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom is het moederbord veranderd?
Met de pricewatch: Asus M3A76-CM zou je ook nog de 4de core kunnen proberen werkend te krijgen en dan heb je ook nog 4 geheugensloten en het is een goedkoper mobo.

IGP heb je geen niks bij het basissysteem.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het scheelt inderdaad twee en een halve euro :p
Grootste punt is dat de 760G een iets minder functionele IGP heeft, waardoor o.a. hardware acceleratie is uitgeschakeld. Het unlocken van de 4e core is wmb geen zwaarwegend argument, omdat het niet past bij de doelgroep.

Vwb de IGP in het basissysteem:
Het is mijn persoonlijke mening dat de upgrade (of het nu om het budgetsysteem, gamesysteem of anders betreft) een duidelijke afstamming moet hebben van de basis. Van moederbord veranderen in de upgrade wil ik dan ook zo veel mogelijk voorkomen. Te meer daar de winst in €€€ zeer klein zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:10:
Het is mijn persoonlijke mening dat de upgrade (of het nu om het budgetsysteem, gamesysteem of anders betreft) een duidelijke afstamming moet hebben van de basis.
Ik vraag mij eigenlijk wel af waarom, want men koopt toch altijd één van de twee, later upgraden naar de upgrade heb je niks aan aangezien die dan verouderd is. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In welk geval het hele 'upgrade' verhaal niet geldt en je dus net zo goed binnen een categorie twee of meer budgetten kunt hebben. Stel het eens voor in GR, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
Vier geheugensloten is wel leuk, maar aan 4GB heb je nog echt wel genoeg. Als dat niet meer genoeg is is het denk ik tijd voor een nieuw systeem.

Zelfde geldt eigenlijk voor die IGP, aan een hele goede heb je weinig als je die HD4670 hebt.

Beetje paradox :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Laten we het wel in het juiste perspectief zien.
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
Veel goedkoper kan het gewoon niet. Met of zonder IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:58
Omdat ik niet denk dat in het voormalige Budget- en Basissysteem topic nog gereageerd gaat worden, plaats ik mijn vragen hier:

Inmiddels ook een goedkoop basissysteem in elkaar gezet, wat voor de nodige rekenkracht moet zorgen en in de toekomst uitbreidbaar moet blijven.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 620€ 79,-€ 79,-
1Antec Three Hundred Zwart€ 45,39€ 45,39
1Corsair CX400W€ 40,50€ 40,50
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 71,41€ 71,41
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 74,95€ 74,95
1Samsung SH-S223B€ 17,50€ 17,50
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 38,67€ 38,67
ImporterenTotaal€ 367,42

Eigen opmerkingen/vragen:

- Bewust gekozen voor een AM3 moederbord met DDR3 geheugen. DDR2/DDR3 ontlopen elkaar qua prijs niet veel meer en DDR3 zal in de toekomst zeker goedkoper worden. Het huidige 4GB DDR3 setje zal over twee computers worden verdeeld. Als de prijzen schappelijker zijn prikken we er nog 4GB bij.

Gaat dit DDR3 geheugen werken op het moederbord?

- Vond het moeilijk een keuze te maken tussen de Samsung en Seagate 500GB, ook qua prijs ontlopen ze elkaar niet. Uiteindelijk voor de Samsung gekozen doordat deze populairder was in de Pricewatch 8)7

Wellicht nog andere criteria waar ik mijn keuze op kan baseren?

- Is er nog een alternatief op de Antec Three Hundred? Vind het een mooie kast, echter kan het mij niet bekoren dat de ventilatoren zichzelf niet kunnen aanpassen aan de hand van de load. Zijn er verloopstukjes (welke?) waarmee ik dit kan bewerkstelligen?

Verdere opmerkingen wat betreft de configuratie zijn natuurlijk welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tiuri schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:47:
- Bewust gekozen voor een AM3 moederbord met DDR3 geheugen. DDR2/DDR3 ontlopen elkaar qua prijs niet veel meer en DDR3 zal in de toekomst zeker goedkoper worden. Het huidige 4GB DDR3 setje zal over twee computers worden verdeeld. Als de prijzen schappelijker zijn prikken we er nog 4GB bij.
Houd er dan wel rekening mee dat je het oorspronkelijke paar weer verenigd ivm dual channel.
Gaat dit DDR3 geheugen werken op het moederbord?
Dat lijkt me wel. Lees evt. de QVL van het mobo erop na. Desondanks verwacht ik geen problemen.
- Vond het moeilijk een keuze te maken tussen de Samsung en Seagate 500GB, ook qua prijs ontlopen ze elkaar niet. Uiteindelijk voor de Samsung gekozen doordat deze populairder was in de Pricewatch 8)7

Wellicht nog andere criteria waar ik mijn keuze op kan baseren?
Lood om oud ijzer wmb.
- Is er nog een alternatief op de Antec Three Hundred? Vind het een mooie kast, echter kan het mij niet bekoren dat de ventilatoren zichzelf niet kunnen aanpassen aan de hand van de load. Zijn er verloopstukjes (welke?) waarmee ik dit kan bewerkstelligen?
De Threehundred is echt het beste in die prijsklasse. Dat de fans geen headers hebben voor op het mobo/fancontroller is zo verholpen. Een fatsoenlijke fan koop je voor erg weinig. Overigens zijn de Antec TriCools op de laagste snelheid erg stil en produceren ze voldoende airflow.
* Edmin heeft er jarenlang drie in een high-end back gehad op LOW.
Verdere opmerkingen wat betreft de configuratie zijn natuurlijk welkom :)
nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Inmiddels ook een goedkoop basissysteem in elkaar gezet, wat voor de nodige rekenkracht moet zorgen en in de toekomst uitbreidbaar moet blijven.
Ik weet binnen welke periode je weer wil gaan uitbreiden, maar als die tijd nog ver weg is zou ik eerder een betere voeding nemen. Omdat misschien dan de 5850 veel goedkopere zijn en toch wel een degelijke sterke voeding nodig hebben. Maar als je voor een 5770 gaat is 400 prima.

Veder prima systeempje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59
Ik ben voor een familielid (student, dus geen geld) op zoek naar onderdelen voor een basis-systeem, en het viel mij op dat de prijzen in de afgelopen maand voor bijna alle onderdelen met zo'n 10% zijn gestegen. Het budget-systeem van september kost als je het nu koopt inmiddels 440 euro i.p.v. net onder de 400!

Het gaat vooral om TFT's en geheugen, maar ook de processoren zijn iets gestegen.

Nu mijn vraag: heeft iemand enig idee wat de oorzaken hiervan zijn? De dollar is nog steeds minder waard dan WC-papier, dus dat is het in ieder geval niet. Tijdelijke tekorten, bv. door aantrekkende markt? Producenten failliet gegaan/uit de markt gestapt?

Ik ben benieuwd naar de (mogelijke) oorzaak omdat dat misschien een idee geeft of het zin heeft om een maand (of twee) te wachten. Ik bedoel, een beeldscherm dat van 103 euro naar 130-40 o.i.d. gaat binnen 2 week tijd, dat hakt er op deze budgetten toch vrij aardig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf totaal geen verstand van dit soort systemen en volg de updates dan ook nauwelijks.
Maar even een vraagje, is dit nou een beetje een goed systeem om wat spelletjes mee te spelen?
Het hoeft allemaal niet op "HIGH" te staan, maar als het er allemaal een beetje goed uitziet en ik kan spelen zonder lag vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wilke schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:36:
...vraag over prijsstijgingen...
DDR2-productie wordt nu afgebouwd, dus dat gaat sowieso duurder worden. DDR3 wordt dan weer gegarandeerd goedkoper. Ook de nieuwe videokaarten zie ik de komende maanden (met introductie van meer HD5000-kaarten en misschien de GT300) wel dalen. Voor de rest zou ik het niet weten, maar dat lijkt me ook gokwerk. Op echte prijsstijgingen/dalingen zou ik dan ook niet wachten, na aanschaf van mijn pc daalde de éne helft van de onderdelen in prijs, de andere helft zakte, en niemand had dat kunnen weten. Voordat ik echt goedkoper uit was had ik dan ook maanden moeten wachten en dat had ik er toch niet voor over (wie wel ;))
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:40:
Maar even een vraagje, is dit nou een beetje een goed systeem om wat spelletjes mee te spelen?
Het basissysteem wel (IGP is niet genoeg, daar heb je wel een videokaart voor nodig). De athlon II is best snel voor zijn prijs, zowel de dual- als de triplecore en een HD4670 kan alle huidige spellen prima aan. En dit systeem met een HD 4770/5750 kan ook nog best wat grafische toeters en bellen aan, als je een paar tientjes extra te besteden hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 02-11-2009 12:34 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
karstnl schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:23:
[...]

Ik weet binnen welke periode je weer wil gaan uitbreiden, maar als die tijd nog ver weg is zou ik eerder een betere voeding nemen. Omdat misschien dan de 5850 veel goedkopere zijn en toch wel een degelijke sterke voeding nodig hebben. Maar als je voor een 5770 gaat is 400 prima.

Veder prima systeempje ;)
Het gaat hier inderdaad om een videokaart uitbreiding. Zelf dacht ik met de huidige voeding prima uit de voeten te kunnen, het lijkt mij niet dat een videokaart zóveel vermogen verbruikt.

Als dat wel zo is hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ook een 5850 moet op die CX400 prima kunnen. In jouw prijsniveau heeft het weinig zin om je op die categorie graka's te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:27:
Ook een 5850 moet op die CX400 prima kunnen. In jouw prijsniveau heeft het weinig zin om je op die categorie graka's te kijken.
Het kan wel, maar je moet niet te krap willen, daarnaast is een Athlon II X4 met een HD5850 natuurlijk ook een wat rare combi. (budget CPU met high-end videokaart)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb een vraagje. Ik heb nog een 'oude' Zalman 400 watt voeding liggen die ik graag wil hergebruiken. Deze heeft echter 20 pins. Nu had ik begrepen dat dit op nieuwe moederborden geen probleem is, of moet ik toch een 20 pins naar 24 adapter bestellen?

Zoiets als deze: http://www.digitique.nl/nl/product/1161

Bij voorbaat dank voor de tip. Nog een tip van mij trouwens voor het geheugen ipv het geheugen uit de BBG:

http://www.digitique.nl/n...6400-reaper-hpc-4-4-4-15-

Op voorraad en voor slechts 69,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:38:
daarnaast is een Athlon II X4 met een HD5850 natuurlijk ook een wat rare combi. (budget CPU met high-end videokaart)
Daarom zeg ik ook:
In jouw prijsniveau heeft het weinig zin om je op die categorie graka's te kijken.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
objectief2 schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:09:
Ik heb een vraagje. Ik heb nog een 'oude' Zalman 400 watt voeding liggen die ik graag wil hergebruiken. Deze heeft echter 20 pins. Nu had ik begrepen dat dit op nieuwe moederborden geen probleem is, of moet ik toch een 20 pins naar 24 adapter bestellen?
Zou idd geen probleem mogen zijn, wat wel een probleem kan zijn is dat de voeding geen 4 pins heeft voor de CPU zijn stroomvoorziening of dat de voeding de PC gewoon niet aan kan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag een budget game systeem rond 500 euro die ik later nog kan upgraden.
en het basissysteem leek me wel een aardig uitgangspunt, maar dan zonder DVD-brander, boxen, toetsenbord en muis.
ik dacht er aan om nog een extra videokaart erbij te kopen later.
maar het moederbord leek me nogal matig, geen DDR3.
ik zoek dus naar een vervanger van het moederbord en geheugen dan ook.
hier kwam ik niet helemaal uit, vandaar deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:15:
ik wil graag een budget game systeem rond 500 euro die ik later nog kan upgraden.
Wat wil je ermee doen?
maar het moederbord leek me nogal matig, geen DDR3.
Dat die geen DDR3 heeft maakt hem niet matig hoor. Beter gezegt prestaties tussen DDR2 en 3 zijn te verwaarlozen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 425€ 63,81€ 63,81
1BenQ G2220HD€ 140,22€ 140,22
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 40,97€ 40,97
ImporterenTotaal€ 464,08

Heel erg veel ruimte heb je niet. Waarom hamer je op DDR3? Dat voegt maar erg weinig toe aan de prestaties van dit systeem. Sterker nog, ik denk dat je het verschil niet eens merkt in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil er graag nieuwere games op spelen met een respectievelijke fps.
de bedoeling is dat ie een tijdje meegaat en ong 500 euro is.
DDR3 zal ik laten vallen op jullie advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Oh, kom op....

€5 winnen is niet de moeite. De HDD is nu toevallig net €2 goedkoper, maar dat kan bij de uiteindelijke shop weer anders liggen. Je wint er je verzendkosten niet mee terug iig. Het mobo is €2 goedkoper, maar heeft geen digitale audio uitgang, geen eSATA en een mindere IGP (al wordt dat laatste nu niet gebruikt.

Dit is echt spijkers op laag water zoeken. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ging om het mobo waarbij je eventueel de 4de core kan unlocken en 4 reepjes geheugen gebruiken. ;)
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:27:
[...]

ik wil er graag nieuwere games op spelen met een respectievelijke fps.
de bedoeling is dat ie een tijdje meegaat en ong 500 euro is.
Misschien dan kijken naar de HD4770 die is toch aardig sneller dan de HD4670. :)

[ Voor 42% gewijzigd door -The_Mask- op 02-11-2009 16:45 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dat is compatible met de rest van het systeem?
kom ik zelf niet helemaal achter namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Misschien dan kijken naar de HD4770 die is toch aardig sneller dan de HD4670. :)
De 4730 is ook nog wel een leuke verbetering, kost je maar 'ongeveer' 7 euro meer.

[ Voor 3% gewijzigd door karstnl op 02-11-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
-The_Mask- schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:38:
[...]

Het kan wel, maar je moet niet te krap willen, daarnaast is een Athlon II X4 met een HD5850 natuurlijk ook een wat rare combi. (budget CPU met high-end videokaart)
Uiteraard begrijp ik dat de Athlon II X4 geen high-end CPU is, maar volgens mij is deze desondanks prima te gebruiken voor games? Daarnaast is een bijkomend voordeel om nu voor een budget CPU te kiezen, er aan het einde van de AM3 levensduur nog een keer een upgrade naar een krachtige AM3 socket CPU gemaakt kan worden.

Daarnaast moet er binnen een half jaar een 'redelijke' videokaart in, zeker geen state-of-the-art maar wel voldoende om af en toe een spelletje te spellen op medium settings.

Hier valt mijn redenatie wat betreft de keuze voor een AM3 moederbord i.s.m. DDR3 ook mee samen. Waarom wordt er keer op keer voor een AM2+ moederbord met DDR2 geheugen gekozen? Het scheelt 20-40 euro maar je PC is daarmee per definitie aan het einde van zijn technisch Latijn, keuze voor een DDR3 bord houdt de upgrade mogelijkheden open. Wat mij betreft is de absolute budget PC niet altijd de juiste, keuzes moeten ook voor de langere termijn te verantwoorden zijn en dan hoeft niet altijd direct naar de performance/prijs verhouding gekeken worden, ook moeten de upgrade mogelijkheden meegenomen worden. Zeker wat geheugen betreft, over een half jaar zal het DDR2 geheugen alweer onbetaalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
karstnl schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:47:
[...]

De 4730 is ook nog wel een leuke verbetering, kost je maar 'ongeveer' 7 euro meer.
:N Moet je de voeding niet aan willen doen. :N

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:43:
[...]

Het ging om het mobo waarbij je eventueel de 4de core kan unlocken en 4 reepjes geheugen gebruiken. ;)
Dan neem je het zekere voor het onzekere en leg je €15 meer neer voor de X4 620. Dat risico loop je gewoon niet voor dat geld. Bovendien... wie wil er op zo'n systeem 8GB RAM? Dat is alleen nodig voor erg specifiek gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:54:
[...]

Dan neem je het zekere voor het onzekere en leg je €15 meer neer voor de X4 620. Dat risico loop je gewoon niet voor dat geld. Bovendien... wie wil er op zo'n systeem 8GB RAM? Dat is alleen nodig voor erg specifiek gebruik.
Het is alleen maar om de optie open te houden. Het is immers goedkoper en je houd meer opties over, waarom zou je het dan niet doen? :?

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 02-11-2009 20:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Digitale audio
eSATA

Dat zijn harde zaken. Opties imho niet. En in de praktijk zijn ze echt even duur.

Maar goed, laten we het erop houden dat er keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej mensen Ik ben op zoek naar een systeem dat zonder beeld, toetsenbord en muis en boxen tussen de 500 en de 600 in zit en in dit topic en op andere plaatsen zag ik alleen maar systemen van 400-500 en 800 en hoger heeft iemand een goed idee voor een budget pc van 500-600 waarmee op 1680-1050 games kunnen worden gespeeld zoals cod 5 en hd films kunnen worden bekeken?

ty all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:14:
Hej mensen Ik ben op zoek naar een systeem dat zonder beeld, toetsenbord en muis en boxen tussen de 500 en de 600 in zit en in dit topic en op andere plaatsen zag ik alleen maar systemen van 400-500 en 800 en hoger heeft iemand een goed idee voor een budget pc van 500-600 waarmee op 1680-1050 games kunnen worden gespeeld zoals cod 5 en hd films kunnen worden bekeken?
Gelukkig doet men zelf ook nog moeite. :p

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 99,90€ 99,90
1Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A€ 128,70€ 128,70
1Asus M4A78-EM€ 55,36€ 55,36
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 27,92€ 27,92
1Samsung SH-S223B€ 18,56€ 18,56
ImporterenTotaal€ 478,61

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gewoon het BBG-basissysteem is daarvoor al een goede basis. Zonder toetsenbord/LCD-achtige aanhangsels zit dat ruim onder de 500-600 euro, en heb je dus mooi extra budget voor een betere CPU/videokaart ;) Daar passen bijvoorbeeld de phenom II x3 en de HD5770 heel goed bij.

offtopic:
damn, weer eens te laat. :P maar wel een mooie verifierende second opinion. :D

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 02-11-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ty voor de reacties :) ik dacht er niet helemaal goed overna en ik zie dat een systeem van 480 euro goed binnen het budget valt omdat er ook nog een OS bij moet worden gekocht en dan zit je dik rond de 600 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je blijft nog onder de 600 euro hoor bij de goedkoopste winkel (zie importeren)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A78-EM€ 55,36€ 55,36
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 27,92€ 27,92
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 77,77€ 77,77
ImporterenTotaal€ 556,38

Of had je een ander OS in gedachten? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seven37
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 09:27
Goedemorgen tweakers,
Ik ga een pc voor mn opa in elkaar zetten, het wordt letterlijk alleen gebruikt voor internet, email en microsoft word. Ik geloof dat het zwaarste dat de computer moet kunnen doen is windows 7 home edition draaien :)

Ik dacht aan het volgende systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 245€ 51,48€ 51,48
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 40,97€ 40,97
ImporterenTotaal€ 248,52

Ik vroeg me af of de pc redelijk stil zal zijn en of 4gb ram niet een beetje overdreven is en aangezien m'n opa's huidige 80GB schijf maar voor 10% wordt gebruikt of er niet een goedkopere hardeschijf is?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

seven37 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:07:
Ik vroeg me af of de pc redelijk stil zal zijn en of 4gb ram niet een beetje overdreven is
Herrie zal 'ie niet maken, aangezien er geen zware videokaarten/dikke fans in zitten en 4GB is overdreven ja, gewoon 2x1GB is voor internetten en tekstverwerken echt wel genoeg.
en aangezien m'n opa's huidige 80GB schijf maar voor 10% wordt gebruikt of er niet een goedkopere hardeschijf is?
Ja hoor, deze bijvoorbeeld zitten allemaal onder de 30 euro, de 160GB spinpoint F1 met 160GB is bijvoorbeeld wel leuk. Maar je bespaart dan ruim een tientje voor 340GB minder t.o.v. de spinpoint F3 van 500GB, dus effectief besparen is het niet. :P (de F3 is ook nog eens iets sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 245€ 51,48€ 51,48
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G€ 29,-€ 29,-
ImporterenTotaal€ 206,22
Ik ga een pc voor mn opa in elkaar zetten, het wordt letterlijk alleen gebruikt voor internet, email en microsoft word. Ik geloof dat het zwaarste dat de computer moet kunnen doen is windows 7 home edition draaien :)
Deze is prima =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seven37
Ok, hardstikke bedankt, ik wou hem zojuist bestellen bij azerty maar het viel me op dat de RAM veel duurder uitkomt daar... is er een alternatief? Of moet ik maar direct bestellen voordat DDR2 ram nog duurder wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06-2022

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Het wordt in de toekomst waarschijnlijk wel duurder, aangezien DDR3 de nieuwe standaard wordt.
En goedkoper te produceren is ;)
Maar op korte termijn zal het enkele euro's/centen schelen :P ;)

Canon 60d - Tamron 17-50 f/2.8 - Olympus Zuiko 50mm f/1.8 - Olympus 70-230 f/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Ok, hardstikke bedankt, ik wou hem zojuist bestellen bij azerty maar het viel me op dat de RAM veel duurder uitkomt daar... is er een alternatief? Of moet ik maar direct bestellen voordat DDR2 ram nog duurder wordt :D
waarom bij Azerty bestelle? Als het ook bij cool-prices kan, en goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seven37
zit wat in :) ben gewend om bij azerty te bestellen, en cool prices lijkt een goede winkel. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:53
ik mis bij basis systeem een voeding of is dit expres zo?
zo ja? welke voeding raden jullie aan?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
Voeding zit in de behuizing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58
Ik heb voor mijn broertje op basis van de BBG een systeem samengesteld. De pc wordt voornamelijk gebruikt voor internetten, wat photoshop, schoolwerk (Word, Excel) en mogelijk ook nog voor filmbewerking.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 245€ 51,50€ 51,50
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 29,95€ 29,95
1Cooler Master Elite 330 Zwart€ 28,95€ 28,95
1Gigabyte GA-MA785GM-US2H€ 65,74€ 65,74
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 41,89€ 41,89
1Sony AD-7240S€ 19,65€ 19,65
ImporterenTotaal€ 306,68

Ik heb het moederbord vervangen omdat dit moederbord wel Firewire aan boord heeft, dit ivm de digitale videocamera. (AM2+ is toch compatible met deze processor?)

De behuizing heb ik vervangen voor een 80+ voeding + een mooie behuizing.

De PC zal niet gebruikt worden voor spellen, dus een extra grafische kaart is niet nodig.

Graag commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In principe niet echt veel mis mee maar dat van jouw is 336 euro bij de goedkoopste winkel en dit hieronder is 334,76 euro bij de goedkoopste winkel. En dan heb je dus een triple core, AM3 en DDR3. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 425€ 64,03€ 64,03
1Asus M4A785TD-M EVO€ 71,20€ 71,20
ImporterenTotaal€ 326,31

Met een beetje geluk zou je de CPU ook nog kunnen om toveren tot quadcore. :9

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
-The_Mask- schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:04:
In principe niet echt veel mis mee maar dat van jouw is 336 euro bij de goedkoopste winkel en dit hieronder is 334,76 euro bij de goedkoopste winkel. En dan heb je dus een triple core, AM3 en DDR3. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A785TD-M EVO€ 71,20€ 71,20
ImporterenTotaal€ 326,31

Met een beetje geluk zou je de CPU ook nog kunnen om toveren tot quadcore. :9
Mooi voorstel zo :) , echter, een X3 lust wel wat meer energie, en de toegevoegde waarde is voor zover ik nu kan zien vrij beperkt. Ik moet nog even kijken wat het gaat worden. Misschien wordt het toch wel de X2 3.0 GHz, puur psychologisch een grens doorbreken ;)

Die 336 euro kan ik niet terugvinden, de goedkoopste winkel die ik zie is Informatique met 342,50 en voor jouw systeem 334,71 bij Cool-prices. Dat zal wel in verzenden/afhalen zitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jape schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:43:
Mooi voorstel zo :) , echter, een X3 lust wel wat meer energie
TDP zegt niet zo heel veel.
en de toegevoegde waarde is voor zover ik nu kan zien vrij beperkt
Als je er een quadcore van kan maken dat gaat moet die sowieso langer mee gaan en prijsverschil is vrij klein dus waarom niet. :p
Die 336 euro kan ik niet terugvinden, de goedkoopste winkel die ik zie is Informatique met 342,50 en voor jouw systeem 334,71 bij Cool-prices. Dat zal wel in verzenden/afhalen zitten denk ik.
Bij mij staat toch echt 336 euro bij Informatique voor jouw config. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
-The_Mask- schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:54:
[...]
TDP zegt niet zo heel veel.
[...]
Als je er een quadcore van kan maken dat gaat moet die sowieso langer mee gaan en prijsverschil is vrij klein dus waarom niet. :p

[...]

Bij mij staat toch echt 336 euro bij Informatique voor jouw config. :P
TDP niet inderdaad, maar het lezen van een aantal reviews geeft een redelijk idee :)

Quadcore heeft ook alleen toegevoegde waarde als de applicaties gericht daarop ontwikkeld worden, echter deze pc zal niet veel van dit soort applicaties draaien. 98% van de tijd zal er gebruik gemaakt worden van Internet/Word/Excel, en die hebben weinig tot geen baat bij meerdere cores. Ik moet er nog even over denken, je hebt natuurlijk gelijk dat bij weinig prijsverschil het toch interessant is.

Zal toch wel met verzendkosten te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jape schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:10:
Quadcore heeft ook alleen toegevoegde waarde als de applicaties gericht daarop ontwikkeld worden, echter deze pc zal niet veel van dit soort applicaties draaien. 98% van de tijd zal er gebruik gemaakt worden van Internet/Word/Excel, en die hebben weinig tot geen baat bij meerdere cores.
Is maar net hoe lang je er mee doet he, sommigen kunnen wel vijf jaar met een PC vooruit dan heeft het imo toch echt wel voordeel. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
-The_Mask- schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:12:
[...]

Is maar net hoe lang je er mee doet he, sommigen kunnen wel vijf jaar met een PC vooruit dan heeft het imo toch echt wel voordeel. :)
Die kans zit er wel in ja. Voor je beeldvorming, deze gaat een Athlon XP 1700+ (1433 MHz) vervangen :P Die overigens opzich nog snel genoeg is, maar hij gaat wat kuren vertonen na 8 a 9 jaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47
Op basis van de BBG en veel lezen denk ik het volgende systeem samen te stellen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A78-VM€ 51,56€ 51,56
ImporterenTotaal€ 257,04

Ik gebruik het veel voor foto- & videobewerking, en af ten toe wat games (CoD4/5).

Superhoge beeldkwaliteit hoeft voor mij niet, maar moet hier nog een videokaart bij voor gamen op 1680x1050? Is Hybrid Crossfire een idee (volgens mij alleen in combinatie met HD3450/3470?)
Is het zinvol om nog naar een quadcore te kijken?
Voldoet de voeding van deze kast dan nog wel?
In hoeverre is de barebone uit de vorige BBG een alternatief?

Andere onderdelen zoals harde schijf, beeldscherm, DVD etc heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

loeberce schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:59:
Op basis van de BBG en veel lezen denk ik het volgende systeem samen te stellen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A78-VM€ 51,56€ 51,56
ImporterenTotaal€ 257,04

Ik gebruik het veel voor foto- & videobewerking, en af ten toe wat games (CoD4/5).

Superhoge beeldkwaliteit hoeft voor mij niet, maar moet hier nog een videokaart bij voor gamen op 1680x1050?
Ja. Een fps op 1680*1050 gaat niet werken met de IGP
Is Hybrid Crossfire een idee (volgens mij alleen in combinatie met HD3450/3470?)
Nee. Je beste optie is een HD4670 (in het budgetsegment).
Is het zinvol om nog naar een quadcore te kijken?
De X4 620 is een goed alternatief
Voldoet de voeding van deze kast dan nog wel?
Ja
In hoeverre is de barebone uit de vorige BBG een alternatief?
Een prima alternatief
Andere onderdelen zoals harde schijf, beeldscherm, DVD etc heb ik al.
rgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Ik zit momenteel hier aan te denken. Een ruime kast van Antec wat samen met Cooler Master Hyper 212 Plus voor een goede koeling en een stil systeem moet zorgen. Wat vinden jullie trouwens van het moederbord in combinatie met de CPU en geheugen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 45,07€ 45,07
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,97€ 21,97
1Gigabyte GA-M720-US3€ 52,44€ 52,44
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 41,90€ 41,90
ImporterenTotaal€ 416,48

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loki.Nya schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:50:
Ik zit momenteel hier aan te denken. Een ruime kast van Antec wat samen met Cooler Master Hyper 212 Plus voor een goede koeling en een stil systeem moet zorgen. Wat vinden jullie trouwens van het moederbord in combinatie met de CPU en geheugen?
In principe prima maar als je het zo als hieronder doet, zou je eventueel nog de vierde core kunnen proberen te unlocken en heb je een passieve videokaart. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M3A76-CM€ 49,-€ 49,-
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,97€ 21,97
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 39,-€ 39,-
1Sapphire Ultimate HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E€ 59,90€ 59,90
ImporterenTotaal€ 407,03

Overigens ook nog zo'n 22 euro goedkoper bij de goedkoopste winkel. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zou persoonlijk eerder voor een 760G/780G plank gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 23:16
ik ben ook van plan ongeveer zo'n opstelling te halen, maar met een 4850, om een beetje te kunnen gamen(kan ik via via goedkoop krijgen).
Ook wil ik er een iets zwaardere CPU in zetten, maar ik vraag me dan af, wat ik het beste kan halen om het meeste uit mijn 4850 te halen. Een phenom 2? (550 of 720) of een athlon (250 of 425). het moet natuurlijk wel bang for buck zijn :)
Ik weet dat cache beter is voor games en dat is ook gebleken uit een paar reviews, die de 425 en de 720 vergelijken, maar is die het extra geld waard? (ik speel ook wel wat strategy games, dus extra processing power komt altijd van pas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De X4 620 heeft mijn stem tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vertel eerst je budget en resolutie maar, want misschien past zelf een Core i7 920 nog wel in het budget. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Maar die ga jij niet adviseren naast een 4850 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
Edmin schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:28:
Maar die ga jij niet adviseren naast een 4850 :>
een x4 is niet bang for buck op het moment qua gaming prestaties tbh, een 720 runt supreme commander net zo goed als een x4 (ongeveer dan, op een normale map)
mn reso is op het moment 1280*1024 maar ik speel ook wel eens op 1680*1050 (andere monitor :o)
mn budget is ongeveer 120 euro.

Ik denk/vind dat een zwaardere processor dan nodig is erin te stoppen niet handig is, aangezien ik toch om het jaar een upgrade doe ofzo, dus ik zoek de hoogste bang for buck waarde, die toch goed presteert op het moment.

[ Voor 20% gewijzigd door rubbieus op 05-11-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die X4 620 is anders wel een stuk goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

rubbieus schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:08:
[...]

een x4 is niet bang for buck op het moment qua gaming prestaties tbh, een 720 runt supreme commander net zo goed als een x4 (ongeveer dan, op een normale map)
Een 720 is duurder dan een 620... ;)

offtopic:
te laat :P

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 05-11-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 620€ 79,-€ 79,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
maar ik had het over een x4 phenom II, een x4 athlon geeft slechtere preformance in games dan een x3 phenom, ook in core intensive games. Waarschijnlijk komt die omdat de extra core niet kan compenseren met het verlies van de cache, waar games vrij veel op leunen. Desondanks, zal ik niet verder ranten :p. Ik heb jullie mening gehoord en ik zal erover nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

rubbieus schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:43:
[...]

maar ik had het over een x4 phenom II, een x4 athlon geeft slechtere preformance in games dan een x3 phenom, ook in core intensive games. Waarschijnlijk komt die omdat de extra core niet kan compenseren met het verlies van de cache, waar games vrij veel op leunen. Desondanks, zal ik niet verder ranten :p. Ik heb jullie mening gehoord en ik zal erover nadenken :)
http://www.tomshardware.c...athlon-l3-cache,2416.html
Op CPU intensieve instellingen is het verschil zo'n 10% tussen een X4 620 en een X4 965.

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3638&p=8
10% trager dan een X3 720, maar wel 20% goedkoper. Jij wilde toch de meest prijsbewuste keuze?

http://www.bit-tech.net/h...on-ii-x4-620-cpu-review/1
Trager in X3: Terran conflict, maar sneller in Crysis.

[ Voor 8% gewijzigd door Edmin op 06-11-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
Edmin schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:03:
[...]

http://www.tomshardware.c...athlon-l3-cache,2416.html
Op CPU intensieve instellingen is het verschil zo'n 10% tussen een X4 620 en een X4 965.

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3638&p=8
10% trager dan een X3 720, maar wel 20% goedkoper. Jij wilde toch de meest prijsbewuste keuze?

http://www.bit-tech.net/h...on-ii-x4-620-cpu-review/1
Trager in X3: Terran conflict, maar sneller in Crysis.
Ik weet niet hoe jij die grafiek afleest, maar de x3 720 is toch echt sneller in crysis hoor :P.
Waarschijnlijk heb je de 3.5 Ghz overclock vergeleken met de normale snelheid van de 720.

Hier

kan je zien dat een 620 als hij wordt gelijkgeclockt op lage resoluties, waar hij het minste gebottleneckt wordt, in games een gemiddelde van 21,5% meer performance levert. en dan is de 20% duurdere prijs opeens aanvaardbaar. (ik ga echt puur voor gaming prestaties)

[ Voor 4% gewijzigd door rubbieus op 06-11-2009 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan nog is het gemiddeld ongeveer 10% en het prijsverschil 20%. Van mij _moet_ je geen X4 620 kopen, maar je gaf zelf aan de meest prijsbewuste keuze te willen. Als je toch €100 accepteert, dan is de X3 720 een prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu dit samengesteld:

# Product Prijs Subtotaal
AMD Phenom II X4 920 € 114,95 € 114,95
Antec New Solution NSK4480B II € 72,99 € 72,99
Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A € 128,70 € 128,70
Gigabyte GA-MA785GM-US2H € 65,28 € 65,28
Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/4G € 76,- € 76,-
Samsung SH-S223B € 18,56 € 18,56
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 64,- € 64,-

is dit goed? kan er iets beter voor dezelfde prijs, en zijn er producten die voor dezelfde prijs die beter op elkaar passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:30:
ik heb nu dit samengesteld:

# Product Prijs Subtotaal
AMD Phenom II X4 920 € 114,95 € 114,95
Antec New Solution NSK4480B II € 72,99 € 72,99
Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A € 128,70 € 128,70
Gigabyte GA-MA785GM-US2H € 65,28 € 65,28
Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/4G € 76,- € 76,-
Samsung SH-S223B € 18,56 € 18,56
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 64,- € 64,-

is dit goed? kan er iets beter voor dezelfde prijs, en zijn er producten die voor dezelfde prijs die beter op elkaar passen
Klik bij je winkelmandje even op dat leuke knopje "RML genereren" en kopieer het resultaat hierheen, krijgen we leuke klikbare dingetjes :)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 920€ 114,95€ 114,95
1Antec Sonata III 500 Zwart€ 97,-€ 97,-
1Gigabyte GA-MA785GM-US2H€ 65,28€ 65,28
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/4G€ 76,-€ 76,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 64,-€ 64,-
ImporterenTotaal€ 564,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 136,90€ 136,90
1MSI 785GM-E51€ 62,-€ 62,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 64,-€ 64,-
ImporterenTotaal€ 570,68

Veel goedkoper bij de goedkoopste winkel. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 09-09 22:00
Ik heb even jullie advies nodig. Ik ben op zoek naar een zeer eenvoudig systeem, welke enkel gebruik wordt voor internet en office (mail/word) (meer dus ook niet). Ik ben zelf erg voorstander van een intel systeem, maar een i5 lijkt me wellicht wat overdone (wellicht niet hoor :?). Belangrijk is dat het systeem stil is, en rap opstart (Wellicht een Kingston SSD ?). Graag zou ik van jullie wat input krijgen. Owjah, het budget is ongeveer 450 euro.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJnte schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:07:
Owjah, het budget is ongeveer 450 euro.
Met of zonder randapparatuur? :)

Edit: @Ed_L, laat als altijd. :P

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 08-11-2009 21:23 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb je cht alle componenten nodig? Dus ook scherm, muis, tobo, speakers... OS?

edit: ROFL Mask

[ Voor 10% gewijzigd door Edmin op 08-11-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ow sorry, vergeten te vertellen natuurlijk! Het gaat om enkel het systeem, randapparatuur is aanwezig (monitor, tobo, muis, speakers). OS en Office liggen buiten het budget van 450 euro :)

Mijn eerste schot voor de boeg:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 29,-€ 29,-
1Corsair CX400W€ 41,85€ 41,85
1Corsair TWIN3X2048-1333C9DHXG€ 43,99€ 43,99
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 83,93€ 83,93
1Intel Core i5 750€ 155,60€ 155,60
1Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI€ 34,95€ 34,95
ImporterenTotaal€ 428,32

500Gb aan datadisk is genoeg, maar hij moet wel snel zijn. Mijn persoonlijke ervaringen met de F3 zijn prima :) Die gragische kaart is gewoon een budget ding. Neem aan dat een passief gekoeld geval wel gped moet zijn. Voeding lijkt me ook prima, kast ook wel (:?). Mobo en processor, zijn wat duur, maar zoals ik zei, een intel systeem zal het wel gaan worden of er moeten goede tegenargumenten zijn.

[ Voor 88% gewijzigd door IJnte op 08-11-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper TX3€ 14,51€ 14,51
1Corsair M32 32GB€ 82,82€ 82,82
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G€ 78,31€ 78,31
1MSI 785GM-E51€ 61,78€ 61,78
ImporterenTotaal€ 417,96

Dacht ik aan. :)
IJnte schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:54:
Mobo en processor, zijn wat duur, maar zoals ik zei, een intel systeem zal het wel gaan worden of er moeten goede tegenargumenten zijn.
Het was toch een systeem voor office, mail, word. Dan is het misschien een beetje overdreven. :+
Jij hebt gewoon een gamePC genomen en daar de videokaart van verwisseld. Ik zie nergens dat er rekening mee wordt gehouden dat die stil is en snel opstart.

En waarom je niet voor een Intel CPU moet gaan Intel heeft geen CPU in het budget segment die ook maar enige kans maakt tegen de triple core van hierboven. Kwa prijs pricewatch: Intel Pentium Dual-Core E6300 zou dit een tegenstander moeten zijn, maar dat is die qua prestaties zeker niet. :)

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 08-11-2009 22:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Office, mail, word....
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 47,23€ 47,23
1Antec Three Hundred Zwart€ 45,39€ 45,39
1Asus M3A76-CM€ 48,29€ 48,29
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G€ 29,-€ 29,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3320418AS, 320GB€ 33,82€ 33,82
ImporterenTotaal€ 252,24

Meer is echt overkill. SSD voor sneller opstarten? Het budget is er nog wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
True.. Ik denk inderdaad dat Intel geen budget CPU heeft. Ik heb nog even gekeken, maar je krijgt dan bij Intel een wat oudere generatie CPU. AMD heeft het op dat vlak beter voor elkaar. Ik ga morgen even verder kijken, dan zal ik mijn input nog even geven over de door jullie geselecteerde componenten. Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan dit aan te schaffen, kast heb ik al.
Pc niet bedoelt voor grafisch zware spellen, meer een allround pc om weer even mee vooruit te kunnen.
Is dit een redelijke, of zouden jullie iets anders aanraden? (+- 500 euro, mag tot 550 gaan qua budget)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 136,60€ 136,60
1Asrock M3A785GXH/128M€ 74,30€ 74,30
1Club3D HD 3650 512MB GDDR3€ 39,78€ 39,78
1Cooler Master Real Power M520€ 62,24€ 62,24
1Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4G€ 94,31€ 94,31
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 65,-€ 65,-
ImporterenTotaal€ 490,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tegenvoorstel:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 925€ 117,-€ 117,-
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 71,90€ 71,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 79,55€ 79,55
1MSI R4670-MD512/D3€ 54,90€ 54,90
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 65,-€ 65,-
ImporterenTotaal€ 448,76

Verouderde videokaart verwijderd voor een meer allround ding.
Iets langzamere quadcore die in de praktijk niet trager aanvoelt.
Betere voeding.
Goedkoper RAM
goedkoper moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seven37
Even een vraagje, ik heb nog even met een vriend gesproken over de samenstelling van deze pc.
Eerst had ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/1175/coolprices.gif

Hij zei dat voor 30 euro meer aan ram windows 7 veel beter zou draaien, nu heb ik het volgende samengesteld:
Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/5911/coolprices2.gif
Nu zit ik dus te tobben tussen CL5 en CL6, CL5 is 15 euro extra. Ook zei hij dat asus moederborden niet zo'n goede support/hardware heeft.

Hebben jullie nog op of aanmerkingen? Deze pc is voor m'n opa en wordt alleen gebruikt voor emai/internet en word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seven37 schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:37:
Hij zei dat voor 30 euro meer aan ram windows 7 veel beter zou draaien,
Windows 7 draait ook prima met 1 of 2GB geheugen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Daarbij levert Asus prima plankjes af en zal je het verschil tussen CL5 en CL6 niet merken. Ik zou voor de eerste optie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seven37
zal ik dan voor de 64bit of 32bit versie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

64 Voor als je ooit besluit om er toch twee GB bij te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
-The_Mask- schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:03:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper TX3€ 14,51€ 14,51
1Corsair M32 32GB€ 82,82€ 82,82
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G€ 78,31€ 78,31
1MSI 785GM-E51€ 61,78€ 61,78
ImporterenTotaal€ 417,96

Dacht ik aan. :)

[...]
Het was toch een systeem voor office, mail, word. Dan is het misschien een beetje overdreven. :+
Jij hebt gewoon een gamePC genomen en daar de videokaart van verwisseld. Ik zie nergens dat er rekening mee wordt gehouden dat die stil is en snel opstart.

En waarom je niet voor een Intel CPU moet gaan Intel heeft geen CPU in het budget segment die ook maar enige kans maakt tegen de triple core van hierboven. Kwa prijs pricewatch: Intel Pentium Dual-Core E6300 zou dit een tegenstander moeten zijn, maar dat is die qua prestaties zeker niet. :)
In navolging van jou post, kom ik voorlopig op het volgende uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 435€ 70,79€ 70,79
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 29,51€ 29,51
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 71,90€ 71,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 76,01€ 76,01
1MSI R4670-MD512/D3€ 54,90€ 54,90
ImporterenTotaal€ 402,52

Mooi binnen budget dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Mooi binnen budget dacht ik zo :)
Best duur moederbord, voor een budgetpc, zou ik persoonlijk nog op besparen.
Met het bespaarde geld de 9 euro duurdere X4 processor nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Laatst online: 10-03-2021
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 342€ 28,50€ 28,50
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 74,85€ 74,85
1Sapphire Ultimate HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E€ 59,50€ 59,50
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 66,01€ 66,01
ImporterenTotaal€ 510,24

Wat vinden jullie van dit systeempje?

Wil er windows 7 op gaan draaien. Voornamelijk Office gebruik, dreamweaver, parren, unrarren, af en toe een spelletje(counterstrike).

Ik twijfel zelf nog over de videokaart, gaat dit wel passen? Misschien zijn er betere opties maar deze leek me wel aardig, ook omdat ie passief gekoeld is.

Zou ik er goed aan doen om een extra fan te plaatsen voor de airflow? Wat zouden dan goede fans zijn?

Thanks in advance.

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Wat vinden jullie van dit systeempje?
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 33,50€ 33,50
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 63,95€ 63,95
ImporterenTotaal€ 499,83

of

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 136,60€ 136,60
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 33,50€ 33,50
1MSI 785GM-E51€ 61,83€ 61,83
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 63,95€ 63,95
ImporterenTotaal€ 458,73

Je zult niet echt prestatie verschil merken, gezien de dingen die je doet.
Bij een spelletje is de GPU toch gauw de bottleneck.
Ik twijfel zelf nog over de videokaart, gaat dit wel passen? Misschien zijn er betere opties maar deze leek me wel aardig, ook omdat ie passief gekoeld is.
Ja, past.
Zou ik er goed aan doen om een extra fan te plaatsen voor de airflow? Wat zouden dan goede fans zijn?
Zou je kunnen doen, niet echt nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door karstnl op 10-11-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
Thanks! Mijn computer nu is een AMD machine, mijn vorige was een zelfgebouwde Intel(die nu nog steeds draait) waar mijn of the shelve Acer AMD systeem naar de gallemiezen aan het gaan is, valt af en toe uit, videokaart doet gek, één harde schijf doorgefikt, misschien geheugen kapot omdat ik af en toe vastlopers heb van 10-15 seconden.

Ik ben echt een beetje bang om weer een AMD systeem te kopen en denk dat ik voor Intel moet gaan, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
addinjo schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:03:
Thanks! Mijn computer nu is een AMD machine, mijn vorige was een zelfgebouwde Intel(die nu nog steeds draait) waar mijn of the shelve Acer AMD systeem naar de gallemiezen aan het gaan is, valt af en toe uit, videokaart doet gek, één harde schijf doorgefikt, misschien geheugen kapot omdat ik af en toe vastlopers heb van 10-15 seconden.

Ik ben echt een beetje bang om weer een AMD systeem te kopen en denk dat ik voor Intel moet gaan, wat vinden jullie?
AMD maakt de processor (en soms ook de videokaart maar dat is ATi technologie) terwijl jouw videokaart, harde schijf en geheugen gaar is. Die onderdelen zijn niet door AMD gemaakt dus je kunt AMD eigenlijk niet de schuld geven voor een instabiel systeem. Je hebt waarschijnlijk gewoon pech met een aantal slechte of gevoelige onderdelen :). Systemen met een Intel processor kunnen dit soort dingen evengoed hebben; die processor speelt daar geen rol in.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Had je die AMD pc ook zelf gebouwd? Misschien kortsluiting met je moedbord, of je voeding was aan zijn einde.
AMD is gewoon prima, maar als je bij voorbaat bang bent...neem voor een veilig gevoel de i5. Zoals je ziet wel duurder en iets beter, maar dat merk je niet in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
Thandor schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:06:
[...]
AMD maakt de processor (en soms ook de videokaart maar dat is ATi technologie) terwijl jouw videokaart, harde schijf en geheugen gaar is. Die onderdelen zijn niet door AMD gemaakt dus je kunt AMD eigenlijk niet de schuld geven voor een instabiel systeem. Je hebt waarschijnlijk gewoon pech met een aantal slechte of gevoelige onderdelen :). Systemen met een Intel processor kunnen dit soort dingen evengoed hebben; die processor speelt daar geen rol in.
Nu ik er met deze kijk tegen aan kijk moet ik je gelijk geven. Mijn kijk op AMD mag ik niet laten verwateren door dingen die kapot en niet van hun af komen :)
karstnl schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:09:
[...]

Had je die AMD pc ook zelf gebouwd? Misschien kortsluiting met je moedbord, of je voeding was aan zijn einde.

Nee niet zelf gebouwd was een Acer of the shelve. Ja het ding begint echt gekke kuren te vertonen, ook via usb is de data overdracht super traag, dus idd waarschijnlijk ook het moederbord gaar.

[...]

AMD is gewoon prima, maar als je bij voorbaat bang bent...neem voor een veilig gevoel de i5. Zoals je ziet wel duurder en iets beter, maar dat merk je niet in jouw geval.
Ik ga jullie reacties in mijn achterhoofd houden en misschien blijf ik wel bij AMD.

Thanks for the advice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Nu ik er met deze kijk tegen aan kijk moet ik je gelijk geven. Mijn kijk op AMD mag ik niet laten verwateren door dingen die kapot en niet van hun af komen :)
Heel goed, laat je nog even weten wat je bestelde of wat je gaat bestellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Sorry, dubbel :X

[ Voor 96% gewijzigd door objectief2 op 10-11-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Een korte vraag aangezien mijn budgetsysteem niet wil opstarten 8) Ik heb een Zalman 400APS, 400 Watt dus. Zonder GPU doet deze het prima. Met GPU, Ati 5770, geeft hij geen kick.

Nu heb ik nog een 20pins ipv 24 pins moederbordaansluiting. Ik heb gelezen dat een adapter van 20 naar 24 pins schade kan geven? Nu kan ik vanmiddag zo'n adapter halen of een nieuwe voeding. Wat kan ik het beste doen ;) ? Bij voorbaat dank.

OCZ DDR2-800 Reaper geheugen draait trouwens prima op het Asus MB uit de BBG :> Dit als alternatief voor het Kingston DDR eventueel
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.