Hallo,
Situatie:
Video: Pc is via dvi to hdmi op de tv zodat ik hd films erop kan kijken.
Audio: Reciever van mijn 2.0 set
zit nu op de geluidskaart van mijn pc.
3.5mm --> 2tulp, die 2 tulpen in de reciever.
Aangezien ik een home cinema set ga kopen wil ik mij goed voorbereiden en als ik het goed begrijp is digital geluid (5.1/6.1/7.1) alleen mogelijk als je via een digitale uitgang van je pc naar je reciever laat gaan.
Ik dacht eerst dat ik geen digitale uitgangen had maar ik heb aan de achterkant gekeken en ik blijk een digital I/O te hebben en een SPDIF-OUT. Hier de foto's van de apparaten:
Geluidskaart: Creative soundblaster audigy 4
Moederboord: Asus P5W DH Deluxe waarin een realtek onboard geluidskaart zit.
Geluidskaart: (foto niet zelf gemaakt, maar dit is de mijne):

Moederboord: -->
Heb ik wat aan deze poorten? Kan ik hierop mijn reciever aansluiten(en daarop dus boxen) en 5.1 geluid krijgen? Dus gewoon beste geluid?
Situatie:
Video: Pc is via dvi to hdmi op de tv zodat ik hd films erop kan kijken.
Audio: Reciever van mijn 2.0 set
3.5mm --> 2tulp, die 2 tulpen in de reciever.
Aangezien ik een home cinema set ga kopen wil ik mij goed voorbereiden en als ik het goed begrijp is digital geluid (5.1/6.1/7.1) alleen mogelijk als je via een digitale uitgang van je pc naar je reciever laat gaan.
Ik dacht eerst dat ik geen digitale uitgangen had maar ik heb aan de achterkant gekeken en ik blijk een digital I/O te hebben en een SPDIF-OUT. Hier de foto's van de apparaten:
Geluidskaart: Creative soundblaster audigy 4
Moederboord: Asus P5W DH Deluxe waarin een realtek onboard geluidskaart zit.
Geluidskaart: (foto niet zelf gemaakt, maar dit is de mijne):

Moederboord: -->

Heb ik wat aan deze poorten? Kan ik hierop mijn reciever aansluiten(en daarop dus boxen) en 5.1 geluid krijgen? Dus gewoon beste geluid?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 18:20 ]