PES 2010 - haperend beeld met ati kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Meer mensen met PES2010 last van een haperend beeld met een ATI kaart? Met mn GTX280 had ik dit niet, maar met mn HD5870 heb ik om de paar seconden wat kleine schokjes door het beeld. Vsync en frame skipping staan aan..

Afgesplitst van [Multi] Pro Evolution Soccer 2010 - Deel 2.

[ Voor 19% gewijzigd door een moderator op 01-11-2009 17:12 ]

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
anathema schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:51:
Meer mensen met PES2010 last van een haperend beeld met een ATI kaart? Met mn GTX280 had ik dit niet, maar met mn HD5870 heb ik om de paar seconden wat kleine schokjes door het beeld. Vsync en frame skipping staan aan..
Ja. :( Een Ati HD 4770 hier met een E6400. Ik heb van alles gewijzigd aan de instellingen, maar het lijkt dat als er veel spelers in beeld zijn het beeld wat schokkerig loopt. Ik dacht wellicht dat het aan mijn CPU lag, maar nu je zegt dat je het niet hebt met een Nvidia kaart, zou dit ook erg plausibel kunnen zijn. Wat is de CPU van die systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Regeneration schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:35:
[...]

Ja. :( Een Ati HD 4770 hier met een E6400. Ik heb van alles gewijzigd aan de instellingen, maar het lijkt dat als er veel spelers in beeld zijn het beeld wat schokkerig loopt. Ik dacht wellicht dat het aan mijn CPU lag, maar nu je zegt dat je het niet hebt met een Nvidia kaart, zou dit ook erg plausibel kunnen zijn. Wat is de CPU van die systemen?
Een vriend van mij heeft het ook met zn HD4870 dus lijkt een ATI issue. Ik gebruik een i7 CPU@4200 dus dat zal het niet zijn. Met de GTX280 is er niks aan de hand. Beetje jammer dat ATI kaarten toch net wat vaker dit soort probleempjes geven in spellen dan nvidia. Ik kan die nieuwe 9.11 beta driver es proberen...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier nog 1 met een ati 5870, waar het spel ook af en toe hapert. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met pes2008 en 2009, was opgelost toen ik een nvidia kaart heb gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Ik heb nu rivatuner geinstalleerd en met d3d overrider Vsync en triple buffering aan geforceerd. In de PES settings heb ik Vsync uitgezet (omdat d3d overrider het nu regelt), frameskipping heb ik wel aangelaten.
Het loopt nu al een heel stuk soepeler vind ik, hoewel het probleem nog niet helemaal verdwenen is. Maar dit is zeker wel speelbaar.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:10
Het klinkt gek, maar bij mij hielp het: Bij mij stonden de instellingen van het beeldscherm op 60 Hertz. Zet ik die op 70 Hertz, loopt de game ineens een stuk soepeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Hm, de meeste tft schermen ondersteunen niet meer dan 60 Hz toch?
Maar goed, ik heb net weer wat potjes gespeeld en ik moet zeggen dat het probleem m.b.v. d3d overrider vrijwel verholpen is.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
anathema schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:48:
[...]

Een vriend van mij heeft het ook met zn HD4870 dus lijkt een ATI issue. Ik gebruik een i7 CPU@4200 dus dat zal het niet zijn.
Ik dacht al dat het een dergelijke CPU zou zijn. Maar ik vroeg het even voor de zekerheid. :)

Zelf heb ik van alles in de Catalyst controle center aan zitten passen, is wel enige invloed maar helemaal weg gaat het nog niet. Het lijkt (inderdaad) iets beter te werken als Triple buffering aan staat. Zelf heb ik overigens de Catlyst 9.10 drivers. Verder lijkt in mijn geval de D3DOverrider van RivaTuner niet te werken. Op welke detection level heb jij hem staan? Daarnaast is de refeshrate van mijn monitor beperkt tot 60Hz. Verder had ik dit niet bij PES 2009.

Als anderen andere oplossingen hebben gevonden, hoor ik het graag. Ik wordt er best gek van...

[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 02-11-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Even een "dubblpost" aangezien ik wellicht iets heb gevonden wat het bijna helemaal oplost. (En mensen het dus wellicht missen / later zien als ik het zou edditten bij mijn vorige post.)

"Oplossing": "Gebruik frame-skipping", uit-vinken in de settings menu.
[edit] Wellicht wat de gedacht de oplossing te hebben gevonden wat voorbarig, aangezien ik na meerdere potjes, de haperingen weer terug krijg...[/]

Om even een volledig beeld te geven even de rest van instellingen:
Volledig scherm modus
Reso: 1680 x 1080 8:5
16:9 en met LB
Kwaliteit: hoog
Vsync: aan-gevinkt
Deactiveer de videoweergave: uit-gevinkt

Dan nog voor degene die, alsnog, problemen hebben of die het gewoon willen weten / misschien nog nuttig is. Ik heb mijn Ati Catalyst driver (9.10) als volgt ingesteld.

AA: Use application settings
AF: Use application settings
Catalyst A.I.: Advanced
Mipmap: High performance
Vertical refresh: Always on
Adaptive AA: niet aangevinkt
Triple buffering: wel aangevinkt

Ik merk nog wel af en toe wat schokkerig beeld, maar het lijkt wel minder te zijn dan eerst. Daarnaast lijkt ook mijn CPU het relatief zwaar hebben met het spel. Vaak 100% belasting. En draai verder niets op de achtergrond als muziekspeler. Met de vorige PES delen had was de belasting zo rond de 70 - 80% dacht ik. Maar ok aan de andere kant de aanbevolen systeem eisen geven ook een Intel Core 2 Duo aan van minimaal 2,0GHz. En met mijn (non-overklokt) E6400 2,13GHz is dat maar net het geval. :P

Dus hebben degene die van schokkerig beeld last hebben ook geregeld een 100% CPU belasting?

[ Voor 18% gewijzigd door Regeneration op 03-11-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Regeneration schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:31:
[...]

Zelf heb ik van alles in de Catalyst controle center aan zitten passen, is wel enige invloed maar helemaal weg gaat het nog niet. Het lijkt (inderdaad) iets beter te werken als Triple buffering aan staat. Zelf heb ik overigens de Catlyst 9.10 drivers. Verder lijkt in mijn geval de D3DOverrider van RivaTuner niet te werken. Op welke detection level heb jij hem staan?
Ik heb een profiel aangemaakt voor PES2010 en detection level op high. Als je PES start hoor 2 pieptoontjes als d3d overrider hem detecteert.
Volgens mij is de triple buffering optie in CCC alleen voor OpenGL, dus weet niet of PES dat wel pakt...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Bij mij haperde pes2010 ook onder windows 7 met ati kaart. Bij mij kwam het omdat de refreshrate in windows 7 op 59hz stond en niet veranderd kon worden. dus heb ik powerstrip geinstalleerd en daar de refreshrate op 60hz gezet en daarna was ik van de haperingen af

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
anathema schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:39:
[...]

Ik heb een profiel aangemaakt voor PES2010 en detection level op high. Als je PES start hoor 2 pieptoontjes als d3d overrider hem detecteert.
Volgens mij is de triple buffering optie in CCC alleen voor OpenGL, dus weet niet of PES dat wel pakt...
Ok, bedankt voor je antwoord. :)

Zelf heb ik weer verder zitten kijken. Ik heb t.o.v. de post hierboven alleen de "Catalyst A.I." nu uitgezet door het hokje voor "Disable Catalyst A.I." aan te vinken. Voorlopig loopt het spel hier stukken beter van. Nu heb ik heel af en toe een schokkerig moment. Hopelijk blijft het ook zo en dan kan ik er best mee leven. :)

Voorlopig zit het dus wel goed, anders zal ik het D3DOverrider van RivaTuner nog eens proberen.

[ Voor 34% gewijzigd door Regeneration op 03-11-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:29
Hier met een HD4850 i.c.m. Intel Core 2 Quad Q9400 geen problemen. Ik had wel dat het leek alsof er ineens strepen door het beeld kwamen, beetje moeilijk te omschrijven eigenlijk. Maar dat heb ik opgelost door frame skipping UIT te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Regeneration schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:34:
[...] Voorlopig zit het dus wel goed, anders zal ik het D3DOverrider van RivaTuner nog eens proberen.
Het is alsnog, vreemd genoeg na wat meer potjes spelen weer "erger" geworden. Ik heb daarbij de D3DOverrider ook proberen te gebruiken maar dat wilde eerst niet baten. Echter toen ik verder zocht vond ik dit topic op Evo-web, daar werd verwezen naar een ander topic. In het laatst genoemd topic wordt stap voor stap uitgelegd hoe je het moet aanpakken. Ik had al op, zoals anathema ook had gezegd, de V-sync in PES 2010 setting uitgezet zoals ook in het topic wordt gezegd. De volgende stap is om in CCC V-sync ook uit te zetten en dat had ik nog niet gedaan. Daarnaast zag ik ook nog dat ik daar Triple buffering nog had aangevinkt. Beide heb ik dus "uit-gezet". Daarna zegt men in dat topic dat je D3DOverrider moet starten, maar wordt er niet duidelijk gezet hoe je dat nog moet instellen. Er staat een screenshot van de Global op medium. Dat had ik eerst geprobeerd door alleen de Global op medium te zetten, maar dat werkte niet. Ook op High werkte hij ook niet. Ook had ik geprobeerd enkel het PES profiel op high of medium te zetten, maar ook dat werkte niet. Wel merkte ik dat mijn CPU nu niet 100% belast werd maar zo rond de 75%. Toen probeerde ik zowel de Global als de PES profiel aan te zetten en dat werkte wel, maar ging de CPU wel weer naar de 100%. Het lijkt zelfs als je beide op low zet het al duidelijk meer positieve effect heeft dan dat je één van de twee op High zet. Wel lijken replay nu niet geheel vloeiend te lopen, maar liever de replays dan de wedstrijd zelf...

Kortom wat heeft dit keer geholpen:
- Zet V-sync uit in PES setting en CCC
- Uitzetten Triple buffering in CCC
- D3DOverrider zowel Global profiel als een PES 2010 profiel aan zetten
(het lijkt beide op low al goed effect te hebben, zelf heb ik ze beide op medium gezet)
=> Replays lopen minder soepel.

Wellicht heeft iemand hier nog wat aan. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 16-11-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik nog mag reageren...

Ik heb namelijk ook haperend beeld.
Alles loopt super, alleen lijkt het of het beeld telkens zichzelf overlapt ofzo.
Wait for Vsync staat aan, want die kan niet uit.
Frame skipping staat uit.

Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:06:
Ik hoop dat ik nog mag reageren...
Als het een probleem geen connectie heeft met dit onderwep zou je een nieuw topic voor mogen openen. Maar ik neem aan dat het bij jou dan ook een het spel PES 2010 gaat en je AMD / Ati kaart hebt?
Ik heb namelijk ook haperend beeld.
Alles loopt super, alleen lijkt het of het beeld telkens zichzelf overlapt ofzo.
Wait for Vsync staat aan, want die kan niet uit.
Frame skipping staat uit.
Ziet het er uit als "screen tearing"? Meestal zal Vsync dan het moeten verhelpen. Heb je ook met frameskipping aan geprobeert?

Verder lijkt het niet helemaal hetzelfde fenomeen te zijn als andere ervaren daar loopt het spel gewoon (af en toe) schokkerig en is de "overlap" van het beeld niet zo zeer het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, bedankt voor je reactie.

Ja, het gaat over PES 10 en ik heb een ATI Radeon 5850.
Ik denk dat je het inderdaad screen tearing kan noemen. Het lijkt wel of het veld heel de tijd zichzelf moet verversen. Hij gaat niet in 1 vloeiende beweging bij bijvoorbeeld een uitrap van de keeper?

Moet ik wait for vsync dus uitzetten?
Zo ja, hoe moet dat ook alweer?

Met Frame-skipping aan maakt niet uit. Hij blijft screen tearing doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:44:
Ja, het gaat over PES 10 en ik heb een ATI Radeon 5850.

Moet ik wait for vsync dus uitzetten?
In principe moet dit dan juist aanstaan als je last hebt van tearing. In PES doe je dat door naar de settings te gaan die meestal ergens in je Start menu van Windows staat. In het tabje Weergave zie je ergens onder staan "Wacht op V-Sync". Deze zou je dan aan moeten zetten.

Dat kan je in ieder geval even proberen, want bij mij en anderen zorgt dit aanzetten van V-sync er weer voor dat het spel happerend / stotterend loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat ie aan. Hij is greyed out, dus je kunt 'm niet uitzetten. Dat bedoelde ik eigenlijk met de vraag ''hoe moet dat ook alweer''. Ik denk dat als ik die wait for vsync uit kan zetten, geen tearing meer heb. Alleen hoe zet ik dat uit?

Of ligt het misschien aan Windows 7? Dat PES nog met een patch hiervoor moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:52:
Bij mij staat ie aan. Hij is greyed out, dus je kunt 'm niet uitzetten. Dat bedoelde ik eigenlijk met de vraag ''hoe moet dat ook alweer''. Ik denk dat als ik die wait for vsync uit kan zetten, geen tearing meer heb. Alleen hoe zet ik dat uit?

Of ligt het misschien aan Windows 7? Dat PES nog met een patch hiervoor moet komen?
Dat is vreemd, die je hem niet uit kan vinken. Wellicht dat het aan Windows 7 ligt, maar dat zou ik niet zeker kunnen zeggen. Dat PES in ieder geval niet geoptimaliseert is voor WIndows 7 zou in ieder geval wel plausibel kunnen zijn. Hoe dan ook. Je zou kunnen kijken of je het aan of uit kan forceren met je AMD / Ati drivers?

Catalyst Control Center => 3D => All Settings => Wat for verticel refresh => instellen op verschillende manieren en kijken of en zo ja met welke instelling het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij stond op ''Uit, tenzij anders door toepassing opgegeven''. Toen heb ik ''Altijd aan'' gedaan, alleen er was geen verbetering.

Heb je misschien verder nog een idee waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Het wordt wel lastig, maar wat je kan proberen is Triple Buffering in je CCC aan of uit te zetten en kijken of het helpt en de D3DOverrider proberen wat ook eerder in dit topic is gemeld. Als je deze dingen al niet had gedaan.

Heb je verder ook zelf gezocht naar mogelijke oplossingen? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 21-01-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, Triple Buffering helpt niet. Nouja, het lijkt of het iets minder is, maar das natuurlijk niet genoeg.

Ja, natuurlijk heb ik zelf ook gedacht. :P
Volgens mij moet ik gewoon die wait for Vsync uitzetten met die D3DOverrider, alleen kan dat fout gaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:19:
Volgens mij moet ik gewoon die wait for Vsync uitzetten met die D3DOverrider, alleen kan dat fout gaan ofzo?
Hoe bedoel je "alleen kan dat fout gaan ofzo"? Als het echt fout gaat kan je het gewoon deïnstalleren lijkt me. Ik was en ben ook niet heel bekend met D3DOverrider maar zo ingewikkeld werkt het niet. :) Ik zou zeggen probeer het gewoon. En zoals ik vaker hebt gezegd, ook volgens Wikipedia: Screen tearing is de oplossing voor tearing juist dat je Vsync en Tripple buffering aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met Vsync en Triple Buffering gedaan, maar geen verandering.
Ik zal D3DOverrider proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, met dat D3DOverrider lukt niet.
Maar laat ook maar zitten ook; tis toch niet me favo spel en als ik even wil spelen, dan gewoon met dat tearing.

BEDANKT VOOR DE HULP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Geen dank. :)

Mocht je denken dat je al om te veel hulp hebt gevraagd, kan ik je zeggen dat ik het geen probleem vind om je verder te helpen als jij dat zou willen. :) In ieder geval de D3DOverrider lijkt mij nog de moeite waard. Mocht je toch besluiten nog een poging te willen wagen vertel dan even wat je er niet lukt bij de D3DOverrider. Bijvoorbeeld: je kan het programmaatje niet vinden? Of het installeren? Of de werking ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niks nuttigs toe te voegen hebt, reageer dan ook niet.

[ Voor 72% gewijzigd door psychoclown op 22-01-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, nou ik wil wel proberen natuurlijk.
Ik had Rivatuner geïnstalleerd omdat daar D3DOverrider inzit, toch?
Ik kon D3DOverrider niet vinden daarin en ik moet toch iets met overclocken doen? Daar heb ik het niet zo op.
Als je me kunt vertellen wat ik moet, zou ik wel top vinden!

@Ayo_Technology: wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niks nuttigs toe te voegen hebt, reageer dan ook niet.

[ Voor 74% gewijzigd door psychoclown op 22-01-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:28:
Oh, nou ik wil wel proberen natuurlijk.
Ik had Rivatuner geïnstalleerd omdat daar D3DOverrider inzit, toch?
Klopt.
Ik kon D3DOverrider niet vinden daarin en ik moet toch iets met overclocken doen? Daar heb ik het niet zo op.
Als je me kunt vertellen wat ik moet, zou ik wel top vinden!
Rivatuner is inderdaad een programma waar je je videokaart mee kan overklokken, maar de D3DOverrider staat hier los van. :) De D3DOverrider zorgt er eigenlijk alleen voor dat je VSync en Tripple buffering goed kan aanzetten, want het schijnt dus zo te zijn dat dit niet helemaal lekker gaat met de PES settinngs of je via de Ati drivers.

Als het goed is staat de D3DOverrider in dezelfde map van Rivatuner. Als het goed is staat dat mapje van Rivatuner ergnens in je Start menu van Windows.

Als je die gevonden hebt stel je de D3DOverrider als volgt in:

Start with windows: ON
Zo start het programmaatje gelijk als je de PC opstart en hoef je hem niet elke keer aan te zetten als je PES wil spelen. Als je dit liever niet wil kan je het ook op off zetten, maar moet je dus wel als je PES wil spelen dit weer aanzetten.

Onder het kopje Application profile properties, zie je een lijstje met .exe bestanden staan.
Rechst staat wat er met deze .exe bestand wordt gedaan.

Global zou je in kunnen stellen als:
Apllication detection level: Medium
Force triple buffering: ON
Force VSync: ON

Daarnaast zou je ook een aparte profiel kunnen maken specifiek voor PES, zelf heb ik gemerkt voor mijn problemen dat dit beter werkt. Dit die je door linksonderin van de plus aan te klikken. Je zoekt hierbij de .exe van PES op welke in je program files staat: C: => Program Files => KONAMI => Pro Evolution Soccer 2010 => pes2010. En stel deze ook op dezelfde manier als de Global:
Apllication detection level: Medium
Force triple buffering: ON
Force VSync: ON

Als je klaar bent klik je op het driehoekje rechtsbovenin het scherm. D3DOverrider blijft dan actief en dat is geen probleem. Mocht je het toch uit willen schakelen dan is hij te vinden helemaal rechts op je Windows Start balk. Klik hier op en klik dan op het kruisje rechtsboven.

Ik heb er wel vertrouwen in dat dit zou moeten werken. Vraag gerust als je ergens vast loopt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 22-01-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woah, hij doet het! Geen tearing meer!

Nu heb ik nog wel 3 vragen:
1. Als D3DOverrider gewoon uit is, werkt ie niet toch? :P Want voor bijvoorbeeld Call Of Duty: MW2 heb ik 'm niet nodig.
2. Bij ATI Driver staat Wait for Vsync op ''Uit, tenzij anders bla bla'' en Triple Buffering op Uit. Dit kan ik gewoon laten staan omdat D3DOverrider het als het ware overneemt?

Dan gebruik ik gewoon D3DOverrider alleen voor PES. Dus als ik PES speel, doe ik 'm aan.

BEDANKT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:28:
Woah, hij doet het! Geen tearing meer!

Nu heb ik nog wel 3 vragen:
1. Als D3DOverrider gewoon uit is, werkt ie niet toch? :P Want voor bijvoorbeeld Call Of Duty: MW2 heb ik 'm niet nodig.
Als je de D3DOverrider uitschakelt en dus geen icoontje te zien is rechts op de Windows Start balk, dan is hij uit. Maar ik verwacht overigens niet dat hij problemen geeft bij andere spellen. Je kan het anders ook even proberen. Maar als jij liever het actief wil sluiten, mag dat uiteraard. Vergeet hem dan niet aan te doen als je weer PES speelt. :)
2. Bij ATI Driver staat Wait for Vsync op ''Uit, tenzij anders bla bla'' en Triple Buffering op Uit. Dit kan ik gewoon laten staan omdat D3DOverrider het als het ware overneemt?
Ja klopt, D3DOverrider neemt het inderdaad als het ware over. Het wordt echter wel geadviseerd het in je Ati drivers beide "uit" te zetten, zoals je nu (toevallig?) hebt gedaan.
Dan gebruik ik gewoon D3DOverrider alleen voor PES. Dus als ik PES speel, doe ik 'm aan.
Prima. :)
BEDANKT!!
Geen dank. Mooi dat het nu speelbaar is zonder tearing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Triple buffering staat uit en Wait for Vsync op ''Uit, tenzij anders door toepassing opgegeven''.
Dus in settings van PES staat Wait for Vsync standaard aan, dat betekent ''tenzij anders door toepassing opgegeven''?

Kan ik dus zo gewoon laten staan. (Zijn ook trouwens gewoon de standaard instellingen.)

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:15:
Ja, Triple buffering staat uit en Wait for Vsync op ''Uit, tenzij anders door toepassing opgegeven''.
Dus in settings van PES staat Wait for Vsync standaard aan, dat betekent ''tenzij anders door toepassing opgegeven''?

Kan ik dus zo gewoon laten staan. (Zijn ook trouwens gewoon de standaard instellingen.)

Nogmaals dank!
Ja, je kan alles zo laten staan.

Wat met "tenzij anders door toepassing opgegeven" wordt aangegeven is inderdaad door het spel zelf, zoals bij PES de Vsync. Het belangrijkste is dat PES nu bij jou met deze instellingen goed loopt dus is er eigenlijk ook geen behoefte om nog iets verder aan te passen. Oftewel je kan alles zo laten staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Sinds kort loopt PES 2010 bij mij weer merkbaar stoterig, terwijl het een paar maanden nagenoeg weg was. Een mogelijke oorzaak is de nieuwste transfer patch: nieuws: Konami brengt update voor PES 2010 uit.

- Ik heb niet echt kunnen testen of de update ook de oorzaak is. Ik weet namelijk niet hoe je de update kan deïnstalleren omdat je het in-game download en gelijk geïnstalleerd.
- Ik heb geprobeerd D3DOverrider uit te zetten maar dat maakt geen merkbaar verschil
- Als ik de Frame skipping en V-sync aangevinkt in PES settings lijkt het iets beter te gaan, wel gaan de herhaligen op 1,5x de gebruikelijke snelheid.

Ervaren jullie dit ook zo?

Edit:
- Met enkel V-sync aangevinkt in de PES settings + D3DOverrider lijkt het weer nagenoeg zonder happeringen te lopen. Ook de herhalingen lopen weer op normale snelheid.
- DVDOverrider lijkt bij mij überhaupt niet nodig te zijn om het spel soepel te laten lopen. Enige wat nu dus nodig lijkt bij mij is de V-sync in PES settings aan te zetten.

Ik krijg het idee dat Konami met deze update mogelijk ook de ondersteuning voor (bepaalde) Ati videokaarten eindelijk heeft bijgewerkt? Beter laat dan nooit zeg ik dan maar.

Edit 11-04-2010:
Het bleek inderdaad te goed om waar te zijn. Ik heb nu zoals in het begin geregeld haperingen. Het erge is dat ik dat nu met de D3DOverrider en de V-sync in PES settings niet minder krijg, zoals net na de update wel het geval was.

[ Voor 43% gewijzigd door Regeneration op 11-04-2010 18:31 ]

Pagina: 1