Toon posts:

DNS server reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vandaag heb ik geen WIFI internet meer. Het volgende is de situatie:

Ik heb een Speedtouch 546 (zo'n oud ding) en deze is via een Netgear switch verbonden met een Netgear WNR3500 Wifi router (die alleen dienst doet als access point). Aangezien dit eveneens een gigaswitch is hangt aan deze Netgear mijn NAS, PS3 en PC.

Mijn laptop (Sony Vaio NW21MF), OS MS Win7 HP, werkte altijd prima via WIFI. Tot vanmorgen.

Eerst meteen even de PC gaan checken, deze werkt normaal met een LAN verbinding, maar beschikt over WIFI. Helaas, ook deze werkte niet. (LAN wel). De PC draait op Vista HP.

Uiteraard alles geprobeerd als de boel herstarten, resetten en ip adressen vrijgeven. DNS cache geflushed, hardware kaarten in laptop en pc gecontroleerd.

KPN gebeld, weten natuurlijk niets. Zal wel aan mijn spullen liggen (en bedankt!). ;)

Inmiddels met de handen in het haar. Twee dingen krijg ik niet helder:

Probleem'oplosser' van Microzacht geeft aan: "DNS-server reageert niet"

en

(wel erg raar) mijn iPhone krijgt geween een WIFI verbinding tot stand en ik kan er ook mee Internetten?!

Geprobeerd via CMD naar buiten te pingen (Google), maar geen antwoord.

Ik ben lost! Wie kan me helpen? BEDANKT!!!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:55

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Kun je in je router komen?

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard! Ik kan zowel de Speedtouch als de Netgear gewoon benaderen!

[Ik heb inmiddels trouwens heel sterk het vermoeden dat het door een patch van Microsoft komt. Ik heb de laptop nu aan de praat, nadat ik de laatste ronde patches heb teruggezet. Nu stuk voor stuk aan het installeren. Echter heeft de PC nog steeds hetzelfde probleem, maar die moet ik nog terugzetten naar een eerdere datum].

Had je een idee routertechnisch dan?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Bedoel je met "Eerst meteen even de PC gaan checken, deze werkt normaal met een LAN verbinding, maar beschikt over WIFI. Helaas, ook deze werkte niet. (LAN wel). De PC draait op Vista HP." dat de pc het wel bekabeld doet maar niet via Wi-Fi? Wel apart dat je iPhone het dan wel doet, maar de pc niet? Wat voor DNS server krijgt je pc dan meegestuurd via Wi-Fi?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:51:
Bedoel je met "Eerst meteen even de PC gaan checken, deze werkt normaal met een LAN verbinding, maar beschikt over WIFI. Helaas, ook deze werkte niet. (LAN wel). De PC draait op Vista HP." dat de pc het wel bekabeld doet maar niet via Wi-Fi? Wel apart dat je iPhone het dan wel doet, maar de pc niet? Wat voor DNS server krijgt je pc dan meegestuurd via Wi-Fi?
Klopt. De PC is standaard verbonden via UTP. De WIFI gebruik ik daar nooit op en bij de check vandaag constateerde ik dus dat deze ook niet werkt. Idd vreemd van de iPhone, maar dat bracht me dus uiteindelijk vandaag op de gedachte van de Microsoft patches..., die doe je namelijk niet op een Iphone.... en m.i. is dat het enige verschil, qua WIFI dan ;) , tussen beide.

Geloof het of niet, maar de laptop draait weer als een zonnetje. Sterker nog, dit tekstje vliegt er WIFI uit! Inmiddels een rollback gedaan en weer geüpdate zonder problemen. Voelt bijna alsof er een "rotte" patch niet meer gedistribueerd wordt door onze vrienden... De PC heeft nog dezelfde problemen, maar ik moet daar nog aan beginnen. Voor nu niet belangrijk.

Lijkt me wel prettig van wat lezers te horen of dit "zo kan zijn". Het hele "patches verklooien WIFI" verhaal...

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

klinkt meer alsof er een driver geupdate is met de patches en dat je hiermee een probleem hebt ondervonden en niet van een update voor windows zelf. naar mijn ervaring is het wifi juist stukken beter geworden....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:03:
[...]

"Voelt bijna alsof er een "rotte" patch niet meer gedistribueerd wordt door onze vrienden... "
Als dat al het geval was, dan had je daar waarschijnlijk wel wat meer over kunnen lezen op het internet. Microsoft, en niet Microzacht zoals je hun noemt (Je gebruikt gewoon Microsoft Windows en bijnamen voor Microsoft geven hoeft niet toch?), brengt driverupdates voor WLAN kaarten uit en die kunnen mogelijk voor dit soort problemen zorgen. Een rollback van je WLAN driver zou dan je probleem moeten hebben opgelost, verwacht eigenlijk niet dit soort vage problemen door standaard Microsoft security patches.

https://powershellisfun.com

Pagina: 1