Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Boek,Cursus AutoMechanica

Pagina: 1
Acties:

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:02
Ik ben dus op zoek naar goede boeken,cursussen over automechanica. Ik ben van plan een simpel autootje te kopen en daarmee op het circuit gaan te rijden. Maar om niet altijd als er problemen zijn aan de auto naar de garage te rijden.
En omdat ik hier gelezen dat er veel mensen aan hun eigen auto prullen. Vraag ik hier om info over misschien cursussen of boeken. Avondschool heb ik ook al gekeken. Maar deze cursussen zijn allemaal al begonnen. En zo nu toch al mij willen inlezen in de lectuur over de auto's.
Iemand die me misschien helpen?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
Je zou eens kunnen kijken of er een haynes manual is van het type auto dat je wil gaan rijden. Daar staat geloof ik vrij duidelijk uitgelegd hoe je veel voorkomende dingen op kan lossen.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:03

Exigence

dnkroz

Haynes manuals zijn inderdaad erg goed, als is wat basiskennis natuurlijk wel vereist.

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:02
Daarom zou ik voor de basiskennis, wat boeken,.. .willen lezen

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

ICE-handbook, voor motoren
http://www.amazon.com/Int...erspectives/dp/0768011396
En "The Automotive Chassis", ik denk dat je daarmee een heel eind komt
http://www.bol.com/nl/p/b...01004001210160/index.html

Handig voor als je zelf je auto wilt prepareren.

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 02-11-2009 18:05 ]

Vaak bu'j te bang!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
8)7

Mooi boek maar echt 8)7 Als je hem met thermodynamica wilt gaan doodvervelen is dat wel het juiste boek. Ik zou kijken voor de bijbel van Bosch, het bekende blauwe boekje in bijbelformaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 02-11-2009 18:51 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Sosabowski

nerd

http://boeken.tweedehands...leutelen-kluwer-anwb.html

Iets oudere autoboeken geven vaak meer duidelijke informatie over de basale autotechniek.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Chevy454 schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:50:
[...]

8)7

Mooi boek maar echt 8)7 Als je hem met thermodynamica wilt gaan doodvervelen is dat wel het juiste boek. Ik zou kijken voor de bijbel van Bosch, het bekende blauwe boekje in bijbelformaat.
Ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht:P het Autotechnisch Handboek o.i.d. toch? Moet hem eigenlijk nog steeds zelf kopen (de bovengenoemde 2 heb ik al wel namelijk).
BTW, met thermodynamica verveel je je nooit (iig ik niet) :*)

Vaak bu'j te bang!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:07
Ikzelf denk dat technisch inzicht/ technische achtergrond toch wel het belangrijkste is. Als je zelf wilt leren sleutelen zul je vooral moeten begrijpen wat de verschillende onderdelen doen, hoe het kan dat ze die dingen doen en wat er aan de hand kan zijn als die onderdelen het niet meer doen.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:03

Exigence

dnkroz

Chevy454 schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:50:
[...]

8)7

Automotive Handbook?
Pagina: 1