Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfiere0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-02 14:00
Ik heb volgende computer samengesteld:
Intel core i5
Asrock P55 Pro
Gigabyte ATI 5850 HD
Intel X25M SSD
Corsair core i5/7 CL9 2x2Gb
Windows 7 Home Premium 64-bit
En had daaraan aangesloten: 2x Acer AL 1716 en 1x HP LP 2275w (via Displayport)
Nu kiest deze laatste niet automatisch voor Displayport in de standaard setting en heb ik dus in het schermmenu de automatische input select aan gezet.
Dit had ik duidelijk beter niet gedaan want toen ik daarna heropstarte vond het scherm geen input meer terwijl de computer hem duidelijk wel vond (taakbalk onzichtbaar op andere twee schermen tenzij ik de HP afzette). Maar ook de OSD werkte niet meer. Op de +-knop stond ook reset dus dacht ik die eens ingedrukt te houden, maar dan begon het scherm afwisselend rood-groen-blauw-wit te worden. Ik heb dan nogeens de documentatie van het beeldscherm doorgenomen en de bijbehorende software proberen te installeren zonder veel gevolg. Gezien in de handleiding stond dat die echter alleen via DVI werkte heb ik dan tenslotte geprobeerd om de HP eens op één van de DVI-uitgangen te connecteren..

Ramp o ramp nu heb ik helemaal niets meer. De computer startte nog steeds normaal op en je hoorde nog het aanmeldmelodietje van Windows en via mijn oude pc kon ik nog via het netwerk de gedeelde mappen benaderen maar video? Nul komma nul. Het laatste wat ik heb geprobeerd is de CMOS te clearen maar nu boot hij zelfs niet meer op.

Hoe kan een scherm er nu in hemelsnaam in slagen een videokaart uit te schakelen via de output??? En wat moet ik nog RMAen buiten het scherm (waar nog klachten zijn over geweest in 2008 die dus duidelijk nog niet opgelost zijn!): de videokaart? het moederbord? de cpu (gezien de core i5 een on-die PCIe controller heeft die het zou kunnen begeven hebben?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Hangen en opstart problemen topic doorlopen, vind de juiste link niet zo dadelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens te booten in de volgende configuraties, en check dan via netwerk of hij compleet is geboot:

1) Zonder beeldscherm aan te sluiten
2) Zonder videokaart

Als 1 boot -> het is je scherm
als 1 niet boot, maar 2 wel -> het is je videokaart
als 1 niet boot, en 2 ook niet -> het is je moederbord.

In het laatste geval is waarschijnlijk je bios gecorrumpeerd, denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:36:
Probeer eens te booten in de volgende configuraties, en check dan via netwerk of hij compleet is geboot:

1) Zonder beeldscherm aan te sluiten
2) Zonder videokaart
Denk niet dat zijn PC boot zonder videokaart. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfiere0
@ubertweakotine: mijn Acer-schermen werken als ik ze aansluit op een andere pc en er zijn eigenlijk geen bootproblemen. De reden waarom hij niet boot na het clearen van de cmos is omdat hij standaard alleen boot van cd en dus niet zelf op zoek gaat naar een alternatief. Maar ik kan de bios niet zien en dus ook geen keuze maken. Ik vermoed dat als ik alleen de SSD met het besturingssysteem aangesloten laat dat hij terug zal opstarten, maar ik probeer dat liever ineens met een nieuwe videokaart.

Ondertussen van mijn computeronderdelenleverancier te horen gekregen dat hij vermoed dat het gaat om een kortsluiting veroorzaakt door het defecteuze scherm en dat het hoogstwaarschijnlijk mijn videokaart zal zijn die dan moet worden vervangen/hersteld.

Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor de feedback.

Christophe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfiere0
Ondertussen een goedkoop nieuw videokaartje aangeschaft en ik heb terug beeld op mijn 2 oude schermen. Het niet-booten was louter een gevolg van de clear CMOS waardoor hij vroeg naar "gebruik de standaardinstellingen F1 of open BIOS F2" maar als je dat niet kan zien natuurlijk...

De defectueuze LP2275w wordt onder garantie vervangen (komt vandaag of morgen via UPS aan en ze nemen het kapotte normaal metteen mee) en de Gigabyte ATI 5850 HD is vertrokken naar Nederland via mijn leverancier (www.jaha.be) en wordt hopelijk ook vervangen onder garantie. De hypothese van kortsluiting veroorzaakt door het scherm wordt dus meer en meer bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik ben momenteel aan het kiezen voor een nieuw scherm en heb de review in prad.de gelezen over de HP LP2275w waarin ie erg goed wordt gevonden.

Kan je mij iets vertellen over jou bevindingen over dit scherm?
Pagina: 1