Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Graag zou ik u allen als experts op dit gebied om advies vragen. Op dit moment heb ik mijn PC aan mijn geluiddsset gekoppeld via een (volgens mij) digitale S/Pdif verbinding.

Moederbord: pricewatch: Asus P5B Deluxe
Geluidsset: pricewatch: Logitech Z-5500 Digital

Daar wil ik binnenkort een nettop aan toe voegen, en later wellicht ook nog een LCD tv, aangezien mijn oude CRT barreltje zijn langste tijd wel gehad heeft. Natuurlijk wil ik ook uit mijn nettop en TV goed geluid hebben, en dus zou ik deze graag aan mijn geluidssetje aansluiten. De nettop wordt waarschijnlijk een EEE Box EB1501 of AsRcok ION 330

U begrijpt het vast al... de Logitech Z-5500 heeft maar 1 S/Pdif digitale ingang, en telkens het stekkertje verwisselen zie ik ook niet zo zitten. Zijn hier goede oplossingen voor? Ik zit zelf te denken richting een S/Pdif digital switch ofzo, maar deze lijken wel niet erg vindbaar.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Bestaat wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/OPTO-SW1-3.jpg

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_102.html

"OPTISCHE OMSCHAKELAAR "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow, snelle reactie, bedankt!

De naam van het product is wel "OPTISCHE OMSCHAKELAAR ", werkt dat dan ook voor digitale S/PDif signalen? (vast een domme vraag). Moet ik dan niet eigenlijk die bovenste van die pagina hebben, de "Digitale SPDIF audio switch/schakelaar met converter "

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:16:
Wow, snelle reactie, bedankt! Niet heel goedkoop, maar is de investering wel waard denk ik. Iemand anders nog een alternatief?
Wat dacht je van zelf te zoeken? Bijvoorbeeld op eBay;
http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=SPdif+switch&_sacat=0&_trksid=p3286.m270.l1313&_odkw=S%2FPdif+switch&_osacat=0

en WTF 19 euro niet goedkoop?
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:16:
De naam van het product is wel "OPTISCHE OMSCHAKELAAR ", werkt dat dan ook voor digitale S/PDif signalen? (vast een domme vraag). Moet ik dan niet eigenlijk die bovenste van die pagina hebben, de "Digitale SPDIF audio switch/schakelaar met converter "
Doe je wel enige moeite om voor jezelf die vraag te beantwoorden? Zoals achterhalen waarvoor de afkorting S/Pdif staat?

Met S/Pdif zijn er 2 kabelsoorten; Optisch en Coaxiaal. Aangezien bovenstaand kastje wordt benoemd als "OPTISCH" zal het wel geen Coaxiaal zijn he? dus optisch en voor jouw doeleinde geschikt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:17:
[...]
en WTF 19 euro niet goedkoop?
Juh, da's best goedkoop, zat even naar een verkeerde prijs te staren, vandaar ook de edit van mijn post. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47
[...]
Wat dacht je van zelf te zoeken?
Doe je wel enige moeite om voor jezelf die vraag te beantwoorden? Zoals achterhalen waarvoor de afkorting S/Pdif staat?
Dat begin ik me nu om eerlijk te zijn ook af te vragen...

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. En om eerlijk te zijn is er over dit onderwerp meer dan genoeg te vinden. Niet alleen hier op GoT, maar ook via google en zelfs via sites van bekende kabel-leveranciers kan je dit soort producten vinden.

Maar al met al denk ik dat je er wel gaat komen als je voortaan verder zoekt op termen als "optische/optical/toslink switch". Een andere mogelijkheid zou nog zijn om een optische naar coax adapter te kopen en zo de andere digitale ingang van je Z-5500 te gebruiken. Alleen is dit wel iets duurder dan een simpele switch. Aan de andere kant ook weer mooier omdat je dan alles via de Dock van de Z-5500 kan regelen en niet met de switch, maar die keuze is aan jou.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 01-11-2009 16:44 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.