1 minuut zwart scherm, dan pas booten

Pagina: 1
Acties:

• SuperM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-11 15:14
Ik heb een (vreemd) probleem wat ik zelf nog nooit ben tegengekomen.

Zodra de computer opstart, verschijnt gewoon de bios/info et cetera. Hierna is het beeld zwart voor ongeveer 1.5 minuut lang: geen knipperende streepjes, helemaal niets.

Na dit ellenlange wachten, komt het vista laadscherm in beeld en wordt alles verder geboot. En ik vraag me echt af hoe dit komt |:(

Van de ene op de andere dag is dit verschenen, en ik heb het nog niet (softwarematig) kunnen oplossen. Ik heb de schijf geformatteerd, en Vista er opnieuw overheen gegooid. Dit mocht niet baten!

Een hardwarematig probleem, of iets anders?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:23
Ik weet het niet, maar misschien is het handig om te vermelden wat er in je PC zit? Geen updates gehad via windows update (mogelijk je graka driver) voor dit voorkwam?

• Ruudjewee
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-12 08:55
Ik denk dat je je bios eens op de default settings moet zetten, waarschijnlijk wordt er naar een apparaat gezocht wat er niet is.

• SuperM
Ruudjewee schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:46:
Ik denk dat je je bios eens op de default settings moet zetten, waarschijnlijk wordt er naar een apparaat gezocht wat er niet is.
Bios net op default settings gezet, dat werkt niet...
GENETX schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:45:
Ik weet het niet, maar misschien is het handig om te vermelden wat er in je PC zit? Geen updates gehad via windows update (mogelijk je graka driver) voor dit voorkwam?
Windows update staat wel aan, maar na de nieuwe installatie was er nog geen update gedaan, en was het probleem ook aanwezig.

Kan het geen probleem zijn met de harde schijf misschien? Ik ben nou ook niet de grootste hardware expert.

Het keuzescherm van Veilige modus et cetera komt wel in beeld (na het opeens afsluiten of F8 dan), en dan kies je windows normaal starten, en krijg je dat lange zwarte scherm.

Zal zometeen de specs even geven (Aida 32)

Edit:
Zodra de optie wordt gekozen (F8) VGA modus 640x480, is het probleem er niet. Kan dit een bijna kapot gaande videokaart zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door SuperM op 01-11-2009 15:11 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde gehad met een HTPC. Het probleem was de voeding, die langzaam aan het overlijden was. Uiteindelijk was ie helemaal stuk en met een nieuwe voeding trad het probleem niet meer op.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• SuperM
Heel apart allemaal, maar heb nu foutopsporing 1x laten draaien vanuit F8, opnieuw opgestart en in de normale modus laten starten. En nu doet hij het prompt weer! Geen idee waarom, maar ben blij dat hij het in ieder geval weer doet.

Harstikke bedankt voor de tips!
Pagina: 1