Kapot scroll-wiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321068

Topicstarter
Beste mede tweak(st)ers,

Het scroll-wiel van mijn Trust laser muis is aan zijn einde gekomen.Hij beweegt heel vloeiend zonder "die stukjes" van hoe die normaal scrollt. Ik heb al gegoogled, maar dat gaf niet echt veel zin en ik hem hem opengehaald maar dat haalde ook niks op. Het model weet ik helaas niet.

Heeft iemand een idee hoe ik deze kan maken?

Met vriendelijke groet,

Fishticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik neem aan dat je met "Hij beweegt heel vloeiend zonder "die stukjes" van hoe die normaal scrollt" bedoeld dat hij draait maar dat er niets gebeurd? Heb je dit in Windows en ook in, bijvoorbeeld, tijdens het gebruiken van een Ubuntu Live-cd? (Om software uit te sluiten)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, er gebeurt inderdaad niks meer als ik scroll. Beetje moeilijk om uit te leggen :9 En ik heb geen Live-cd's, dus dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Die "stukjes" worden gemaakt door een stukje gebogen staaldraad tegen een tandwieltje te laten komen. Is dat kapot dan "ratelt" je muiswiel niet meer. Het tandwiel zit naast het rubberen scrollwiel.

Edit: ik bedenk me net dat die staaldraad tegen het scrollwheel zelf zit, niet tegen het tandwiel, want dat is voor het overdragen v/d beweging aan de bewegingssensor. Het is al een tijd geleden dat ik m'n Logitech muis opgeschroeft heb.

Mogelijk dat er vuil opgehoopt zit: kwestie van uit elkaar halen en schoonmaken. Wanneer er echt wat kapot is: vuilnisbak en nieuwe kopen.

[ Voor 32% gewijzigd door Atomsk op 01-11-2009 14:55 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Anoniem: 321068 schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:31:
Ja, er gebeurt inderdaad niks meer als ik scroll. Beetje moeilijk om uit te leggen :9 En ik heb geen Live-cd's, dus dat weet ik niet.
Je zou er een kunnen downloaden en branden om te proberen of je scroll dan wel werkt, zou zonde zijn om een nieuwe te halen terwijl het een software probleem is toch? (Zoek eens op Ubuntu live-cd op google)

Edit:

Ben het ook wel met Atomsk eens eigenlijk...

[ Voor 5% gewijzigd door Tags NL op 01-11-2009 14:40 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat stukje had ik inderdaad gezien, maar volgens mij zit die vast? Moet je die dan los maken of w/e? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Ja, dat heet nou "tweaken": net zo lang prutsen tot het (weer) werkt. Kwestie van opletten dat je na het schoonmaken het weer net zo in elkaar zet als het oorspronkelijk zat.

Succes! ;)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, ik weet nu wat het is, het stukje wat op het wiel zelf zit is afgebroken en kan niet meer in het mini-rollerding. Alleen nu krijg ik mijn muis niet (goed) in elkaar, ik moet nu redelijk wat kracht gebruiken om er op te klikken :p
Pagina: 1