Toon posts:

HD 5770 HDMI naar TV lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een nieuwe computer gebouwd met o.a. een HIS 5770. Ik wou mijn Plasma TV (HD-ready) op de HDMI uitgang van de 5770 aansluiten, maar meestal wil de computer niet starten. Als hij al opstart krijg ik de video driver niet geinstalleerd. Ik heb win 7 x64.
Ik had een keer kort succes met XP. Deze functioneerde eventjes en zei dat de TV een max. resolutie van 1920x1080 kon weergeven. Hier zit misschien de fout. HD ready heeft natuurlijk een lagere resolutie. Maar ik weet niet hoe ik verder moet want op het moment dat ik de TV aansluit start windows dus niet meer. Dus kom ik niet in de instellingen.

Kan iemand mij alstublieft helpen? O+

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:41
Het lijkt erop alsof de zogenaamde 'handshake' tussen de tv en de videokaart niet goed verloopt, dit probleem zal ik zelf in de kabel zoeken, heb je toevallig een andere kabel voorhanden om het te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Heb helaas geen andere kabel. Maar naar aanleiding van jou opmerking ben ik gaan zoeken naar "handshake" en kwam dit tegen:

HDMI Handshake Problems

One common problem people experience with HDMI is handshake failure. Sometimes, this is because the HDTV is an older, DVI-based model without HDCP support. But in other cases, there's an easy fix -- unplug your components and power cycle your system. This may reset the authentication cycle and restore your connection.

Ik ga dit vanavond gelijk proberen.
Maar als ik het goed begrijp zou het dus kunnen liggen aan het feit dat mij TV uit 2006 niet overweg kan met HDCP signaal? Ik heb net op de site van Philips gezien dat er een software update is voor mijn Tv. Deze zet ik er gelijk op.

Bedankt voor het advies.