[OSx86] Image maken van bootable USB stick

Pagina: 1
Acties:

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben een manier aan het zoeken om van een bootable USB stick een image te maken die je via (bijvoorbeeld) Microsoft Windows weer kan restoren. De USB stick bevat een GUID partitie en een aantal files (zo'n 40MB).

Ik heb via het commando "dd" het één en ander geprobeerd, er is immers ook een dd.exe voor Microsoft Windows beschikbaar. Als ik een 1 op 1 image maak (dd if=/dev/rdisk4 of=image.img bs=64k) en deze restore in Microsoft Windows, dan gaat het goed.
Het nadeel is echter dat je een image krijgt van bijv. 2GB (afhankelijk van de USB stick), terwijl er maar voor 40MB aan files op staat. Dit is niet makkelijk uitwisselbaar en geen optie dus....

Nu heb ik geprobeerd om via DiskUtility een nieuwe image te maken (100MB) en via 'dd' een backup maken naar deze nieuwe image. Dit gaf als resultaat dat de image wel gemount kon worden, maar dat het filesysteem niet consistent was. Een USB stick (2GB) met het commando 'dd' naar een 100MB image zetten gaat niet goed, omdat 'dd' per block copieerd en abrupt ten einde komt als de image vol is. (weet iemand hier een fix voor?)

Verder heb ik via DiskUtility nog een .dmg gemaakt (niet comprimeerd) in de hoop deze te kunnen restoren met 'dd', maar dat schijnt niet mogelijk te zijn.

Heeft iemand een helder moment en weet hier een oplossing voor? Ik kom er even niet meer uit :)

Wat ik dus wil:
USB stick (2GB) bevat 1 GUID partitie met 40MB aan files
Hiervan een backup maken naar een image (max 100MB, liefst 40MB natuurlijk)
Deze image moet te restoren zijn in Microsoft Windows (optioneel Linux)