[Microsoft Office for Mac] Werkt opeens niet meer correct SL

Pagina: 1
Acties:

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12-2025
Onlangs kwam mijn Macbook niet meer uit zijn slaapschermpje of wat hij dan ook aan het doen was. Heb gecheckt of het niet de helderheid was, en alle nodige knoppen geprobeerd. Het standby lampje brandde volgens mij niet eens.

Maar goed, volgens mij nadat ik hem toen dus heb uitgedrukt doet mijn Office het niet meer correct. Iedere keer als ik een bestand wil openen, Excel, Word of iets anders gaat het programma icoontje bouncen van het opstarten, blijft dit heel lang doen en blijft daarna in mijn Dock stil staan zonder dat het programma draait..

Ik forceer dan een stop, hierna probeerde ik vandaag is alleen het programma te openen en daarna het bestand, dit wil dus wel!? Het opstarten van het programma duurt naar mijn idee wel langer dan het normaal deed maar vooralsnog werkt deze omslachtige manier wel.

Iemand een idee? Zoals te lezen gebruik ik Snow Leopard.

In retrospect, it was inevitable

• zer0l
Het blijkt zelfs niet meer PDF'jes e.d. te openen m.b.v. Voorvertoning.. Dit gaat dus verder dan alleen Office ben ik bang..

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Als je je MacBook geforceerd uit hebt gezet kan het geen kwaad om eens in Schijfhulpprogramma (onder Hulpprogramma's) je schijf te controleren (en eventueel permissies te herstellen). Geeft schijfcontrole aan dat er iets fout is, dan zal hij dit niet kunnen herstellen omdat de schijf op dat moment in gebruik is. Je kunt dan bijvoorbeeld opstarten van de meegeleverde installatieschijf of een (snow) leopard installatie dvd en van daaruit kun je in het menu helpprogramma's ook het Schijfhulpprogramma starten. Op dat moment kun je wel voor 'Herstel schijf' kiezen.

Hier stond achterhaalde informatie…

• zer0l
Klopt, ik heb helaas nu 2 foutmeldingen..
Dan zal ik die vanavond even proberen te herstellen, hopen dat ik daarmee mijn Macbook weer terug krijg in zijn oorspronkelijke staat!