Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista32] OEM reactivatie ongeldig na veranderen videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Probleem is als volgt:

- Vista PC met OEM licentie
- nieuwe videokaart geinstalleerd
- na installatie van drivers en restart wordt gevraagd Windows opnieuw te activeren ("Er is een niet-toegestane wijziging aangebracht in Windows")
- bestaande sleutel wordt al ongeldig aanvaard (foutcode 0xC004F050)

Als ik de telefonische activatiedienst van Microsoft bel, heb ik de activatiecode nodig. Ik geraak echter onmogelijk aan het 'activatie per telefoon' aanmeldvenster (SLUI.exe 4).

- in veilige modus, krijg ik de melding dat ik in normale modus moet aanloggen om te kunnen activeren
- in normale modus start vista niet volledig op, vooraleer ik de correcte activatiecode ingegeven heb (dus hier GEEN optie om per telefoon te activeren, enkel link naar 'online wga controle die aanraadt eerst te activeren vooraleer te valideren :X, en ook niet indien ik fysiek internetverbinding verbreek )
- geen mogelijkheid om te gaan manipuleren met de wpa.dbl files want niet aanwezig (zoals aangereikt op Microsoft-fora)

Iemand raad?

P.S. Verschillende bronnen halen aan dat de Vista OEM licentie normaal verandering van videokaart e.d. gewoon toelaat zonder heractivatie. Enkel wijziging mb/ processor zouden hiertoe aanleiding geven...

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 19:01
MS bellen via nr in activatie scherm en medewerker aan de lijn zien te krijgen. Die helpt je er zo doorheen. Al tig keer gedaan (studentlic. met max 3x activatie via internet :))

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 01-11-2009 11:36 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 17:52
pennywiser schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:35:
MS bellen en medewerker aan de lijn zien te krijgen. Die helpt je er zo doorheen. Al tig keer gedaan (studentlic. met max 3x activatie via internet :))
moet hij wel die code op het scherm krijgen en dat krijgt hij niet ;)

A wise man's life is based around fuck you

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Het wisselt nogal wat voor OEM het is (zelfbouw, Acer, Dell), gekoppeld met het feit dat je key mogelijk geblacklisted is. Het komt voor, zeldzaam, maar helaas... het komt voor. Toch die activatie dienst bellen en dan wachten tot je een mens aan de lijn krijgt kan helpen, of rechtstreeks Microsoft Support bellen (of de OEM waar je OEM key vandaan komt). Ik heb dit één keer eerder meegemaakt, en dat was een Acer-OEM die blijkbaar door sommige mensen illegaal gebruikt was en geblacklisted was. Binnen een week was er een nieuwe key, want die klant was geregistreerd bij Acer.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

internet stekker eruit en op activeren drukken bij een normale opstart. Dan zou je de optie voor telefonisch moeten krijgen.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• pennywiser
Dan is er iets anders mis, en daar helpen ze hem dan mee. Hij heeft ook nog niemand live gesproken. Ze bijten niet, dus dat gewoon eerst doen. Niet jamaaren.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 17:52
Umbrah schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:37:
Het wisselt nogal wat voor OEM het is (zelfbouw, Acer, Dell), gekoppeld met het feit dat je key mogelijk geblacklisted is. Het komt voor, zeldzaam, maar helaas... het komt voor. Toch die activatie dienst bellen en dan wachten tot je een mens aan de lijn krijgt kan helpen, of rechtstreeks Microsoft Support bellen (of de OEM waar je OEM key vandaan komt). Ik heb dit één keer eerder meegemaakt, en dat was een Acer-OEM die blijkbaar door sommige mensen illegaal gebruikt was en geblacklisted was. Binnen een week was er een nieuwe key, want die klant was geregistreerd bij Acer.
ik verwacht dat dit het probleem dan ook is aangezien de topicstarter doorgesluist wordt naar een 'wga' site

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de activatielijn van Microsoft gebeld, en daar doen ze niets vooraleer ze een 'telefonische activatiecode' krijgen... waar ik dus nergens aanraak. (zelfs als ik internet unplug)

Vrees dus inderdaad dat mijn key ergens geblacklist is... Zal maar nog eens bellen en niet aflaten zeker?

• pennywiser
Dat zou ik zeker doen. Alleen MS kan je helpen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Vinzz: nope. Als een OEM (in zijn taak als uitgever van keys) een van 'zijn' keys lekt, waardoor die blacklisted raakt, dan is het aan die OEM om service & support te leveren. In het geval van een OEM-verhandelende computerboer-op-de-hoek zal dat een uitgever/groothandel zijn, in het geval van een grote OEM (zoals een Dell/Acer/Lenovo/HP), zal de servicedesk van die toko gebeld moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
For the record:

Ik heb gebeld met Microsoft (kastje), dan 4Launch waar ik de OEM license kocht (muur) en uiteindelijk terug met Mircrosoft, die me na lang aandringen een nieuwe key gaven.

Wel herinstallatie van Vista nodig, maar ik ben al blij dat het opgelost is :x
Pagina: 1