Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VPN opbouwen met informatie uit database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken naar een fancy manier dat ik VPN informatie op kan slaan in een database, gehashed, salted, etc en doormiddel van een click op een button, hyperlink een pptp vpn verbinding op kan zetten.

Je moet hierbij natuurlijk aan security denken, vandaar dat ik de boel gehashed, salted, etc wil hebben... maar dat is voor het doel even bijzaak en altijd toe te passen.

Normaal gesproken bouw je een VPN verbinding op door een netwerkverbinding aan te maken onder windows bijvoorbeeld naar je "vpn-server" waarna je je gebruikersnaam en wachtwoord kunt invullen. Dit zou ik dus automatisch willen doen door een webpagina te hebben waar ik op een link kan klikken en via en eigen wachtwoord de gegevens te mogen gebruiken waarbij de verbinding automatisch wordt opgezet.

Ik kan hier weinig over vinden, VPN managers, misschien wel om een stukje security en niet alles op één plaats staat.

Toch lijkt het me niet vreemd als dit wel moet kunnen. Ik kijk altijd wel een stap verder dat het OS-crossed gebruikt zou moeten kunnen worden en opensource of eigen baksel het meest fijn werken kan zijn.

Maar laat ik eerst de vraag stellen... een VPN opstarten uit een hyperlink of formulier-button... mogelijk ?