Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-04 16:06

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
Welkom in het Battleforge topic. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit spel (PvP) met veel plezier speelt. Dus deel je decks, strategieën en discussieer! :)

Battleforge

Battleforge is een realtime strategy (RTS) game van EA. Het 'unieke' aan Battleforge is dat je voordat je gaat spelen een deck van maximaal 20 kaarten bouwt, deze kaarten representeren de opties die je in een spel hebt. Dit zijn bijvoorbeeld monsters, spreuken of gebouwen.

Afbeeldingslocatie: http://www.bfcards.info/images/mountaineer.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.bfcards.info/images/firedancer.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bfcards.info/images/harvester.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bfcards.info/images/shaman.jpg

verhaal

The Gods have disappeared and the old sun has died, letting a vile twilight engulf the world of Nyn. In exchange for all treasures the mortals possessed, the evil giants agreed to forge a new sun and hurl it into the sky.

But the deal was betrayed, the treasure stolen and now the mortals flee the wrath of the giants. Under the light of a new sun the mortals stumble into a world changed and twisted by an age of twilight. The long journey home has become a conquest of survival.

You are a Skylord. Once a mortal hero, you long ago gained immortality and became a counsellor to the Gods. For generations you have lived with them in their majestic fortress floating in the skies over the magical world of Nyn.

The fortress of the Gods was named the Forge of Creation for it grants the ability to bring the world's legends to life; use this ability to help guide the fates of the mortals on the surface below.

Conjure up wonders of old, bring about storms and wildfires or wonderful blessings and mystical healings. At your word, legendary creatures spring to life, heroes, monstrosities, dragons and spirits are shaped of pure elemental power to do your bidding. Monumental structures and mighty fortresses of old rise from the earth wherever you desire.

Until now the Gods held you back, centuries passed while the Forge slumbered. But now, the Gods have gone and you are needed. In this Age of Twilight, it is time for the Skylords to seize the power of the Forge. Some will use it to help the mortals of Nyn, others to do battle among themselves. The Forge of Creation has become the BattleForge.

bron: Battleforge

spel

Battleforge kent een aantal spelvormen, namelijk:
  • solo PvE
  • multiplayer PvE
  • 1vs1 PvP
  • 2vs2 PvP
  • Tome PvP
PvE kent drie moeilijkheid graden:
  • Standard
  • Advanced
  • Expert
Wanneer je een map op een hogere moeilijkheid uitspeelt krijg je hogere upgrades. Expert is echt heel moeilijk en standard vrij gemakkelijk.

In PvP verdien je rank en tokens. Rank is puur voor de 'zie hoe goed ik ben'-factor maar voor PvP tokens kan je upgrades voor je kaarten claimen. Erg handig als die ene upgrade die je graag wil maar niet dropt in PvE.

upgrades en kaarten

Om je deck te verbeteren kan je via een marktplaats nieuwe kaarten kopen of oude verkopen. De waarde van de kaarten hangt af van de zeldzaamheid (common, uncommon, rare of uber-rare) en de economie van het spel. Sommige kaarten zijn erg populair.

Via PvE kan je de kaarten die je al bezit upgraden. Je moet daarvoor mappen uitspelen, er droppen 4 upgrades wanneer je een map uitspeelt. Deze upgrades kan je gebruiken om een kaart bijvoorbeeld meer schade te laten doen of een nieuwe ability te geven.

Wanneer je een kaart upgrade zal je decklevel stijgen. Voordat je upgrade II op een kaart mag gebruiken moet hij al upgrade I zijn. Voor upgrade III moeten upgrade I en II beide al gedaan zijn.

het oog wil ook wat

Screenshots direct van de Battleforge site. Screenshots verwijderd, waren te groot. Gedoe met imageshack en dergelijke vind ik maar niets.

Battleforge trailer
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EZNVbbI3dNc]

free 2 play

Battleforge kan je gratis downloaden, je krijgt dan een aantal kaarten en kan beginnen aan de eerste questline. Wanneer je PvE rank 4 wordt zal het hele spel geunlockt worden. Wanneer je Battleforge koopt krijg je direct het hele spel en 3000 bfp waarmee je kaarten kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113793

Ik heb Battleforge met een stel vrienden gekocht bij release, maar inmiddels op uit gekeken. Het model werd wel erg commercieel allemaal. Er is geen manier (toendertijd) om BFP te verdienen in de game, dus uiteindelijk moest je altijd geld neertellen. Er ontbreken toernooien, en de upgrades waren nogal lomp. Balance was ver te vinden, met name door die upgrades. Ik herinner me bijvoorbeeld de Ashbone Pyros, die zonder upgrades nutteloos waren, maar Tier 2 upgraded extreem goed zijn. Om echter de volledige upgrade inclusief charge upgrades te krijgen, heb je de kaart 3x nodig. In het geval van Ultra Rares als de Mountaineers, betekent dat 3x 20 dollar = 60 dollar voor een volledig geupgrade kaart.

Toen tier 3 aangekondigd werd ben ik hierom afgetaaid. Mij te commercieel. Ze kunnen mooi adverteren met free to play, maar vergeet het maar. Met je gratis kaarten kan je nog zo goed zijn, je wint van niemand. Ook het balancen wordt gewoon niet naar gekeken. Met Wildfire kon je voor 160 power 200 power aan wells vernietigen, zonder een mogelijke counter. Dit heeft 3 maanden geduurd voordat er een nerf kwam.

Ik was een grote fan van Magic, en hou ook van RTS, dus dit spel was echt geweldig, maar ze hebben er te weinig mee gedaan. Omdat je niets kan winnen behalve Gold en Honor voor upgrades, waar je ook nieuwe kaarten voor nodig hebt, is het een grote money sink.

Een 'what might have been' in mijn ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
Balans is er tegenwoordig een stukje meer. Afhankelijk van het deck dat je speelt heb je soms inderdaad een aantal dure kaarten nodig. Ik heb via direct2drive het spel kunnen kopen voor 5 pond, toen meteen 3x aangeschaft en meteen klaar :)

Alle kaarten voor 15 pond bij elkaar en plenty upgrades.

Vrijwel alle kaarten zijn veranderd inmiddels, en de uitbreiding Renegade heeft bijvoorbeeld voor Mountaineer een heel goede 'counter' geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik speel het ook sinds een week ongeveer. Ik heb ook gebruik gemaakt van de direct2drive.co.uk aanbieding om 2 key's te bemachtigen (en dom alleen renagade boosters gekocht 8)7 ) en heb daarna via de US store nog eentje op de kop getikt voor 20 dollar. Daarmee flink met de auction house aan de slag gegaan en heb nu een redelijke collectie van kaarten.

Gister eindelijk ook een keer een PvE 4vNPC map kunnen spelen (wel standaard) maar het was best wel leuk alleen het viel wel op dat ik met een PvP deck zat te spelen terwijl de andere achter elkaar het ene gigantische monster na het andere lieten spawnen.

Een aantal dingen die ik wel mis ten opzichte van LoN (Legends of Norrath) is de mogelijkheid om je collectie te laten zien aan een ander om vevolgens direct een trade tot stand te brengen.

[ Voor 13% gewijzigd door Lukin op 02-11-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
Dat kan gelukkig wel :)

Wat je daarvor kan doen is een 'trade' deckje maken met daarin de kaarten die je wilt ruilen, vervolgens kan je met rechtmuisknop op de andere speler 'show deck' doen. En voila!

Zin om eens 2v2 te pvpen? mijn ign = Schaduwtroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
murphsy schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:45:
Dat kan gelukkig wel :)

Wat je daarvor kan doen is een 'trade' deckje maken met daarin de kaarten die je wilt ruilen, vervolgens kan je met rechtmuisknop op de andere speler 'show deck' doen. En voila!

Zin om eens 2v2 te pvpen? mijn ign = Schaduwtroon
Dat wist ik al, echter kan je in LoN al je kaarten onmiddelijk laten zien met een "show collection" optie, je hoeft niet eerst een deck te maken. De beperking met een deck is ook dat je maar 20 kaarten kan laten zien per keer, in LoN kan je alles laten zien zonder dat je steeds elke keer 20 kaarten in een deck moet slepen.

Ik zal je vanavond eens toevoegen, mijn ign is Luhaine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
Ik speel alleen in weekenden (vanaf vrijdag avond) dus verwacht me niet te snel/vaak online. 20 kaarten tegelijk kan inderdaad storend zijn, vooral met de grote hoeveelheid (un)commons. Daarentegen doe ik het meeste toch via de marktplaats.

Opvallend dat we de enige 2 tweakers lijken te zijn die Battleforge spelen. Het is volgens mij best populair en lijkt zeker te groeien de afgelopen maanden.

Komop jongens, download die free2play en probeer het eens ;) een 12 player map met alleen Tweakers zou toch prachtig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184982

Ik ga het eens proberen want het idee klink zeker leuk, ben alleen bang dat het echt een: pay money or leave game is, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
VraatJ - opzich kan je vooral op gebied van PvE en lage rank PvP best veel lol beleven met de standaard set!

:edit: in principe kan je bij veel spelers ook voor goud (ingame te verdienen) kaarten kopen, wel word er vaak vrij veel geld gevraagd voor de erg populaire kaarten.

[ Voor 43% gewijzigd door murphsy op 05-11-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik ga dit ook eens proberen, op voorwaarde dat mijn Craptop het trekt. Heb een Atlhon X2 Duacore 2 Ghz, 2,5 Gig Ram, Vista en een Radeon X1250 Videokaart. Ben vooral bang dat de videokaart het niet gaat trekken, maar dat zien we dan wel.

Ziet er op zich wel grappig uit, ben benieuwd of het een beetje leuke gameplay geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
Op low lukt het misschien. Battleforge werkt stukken beter met ATI dan met Nvidia, dus wat dat betreft zit je goed.

Mochten jullie 'newbies' ingame hulp nodig hebben voeg me dan toe aan je friendlist, in het weekend ben ik regelmatig online en wil ik je altijd even helpen.

IGN: schaduwtroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 12:09
Het viel mij ook tegen, dat er zo weinig op het forum te vinden is/was.
Maar dat zou misschien ook te maken kunnen hebben met het grote aanbod tegenwoordig van nieuwe games. Als je van MMO's houdt heb je zoveel keuzes uit verschillende stijlen, trekkies, kobolds en dwergen, ridders, tovenaars, vliegtuigen.. Voor elk wat wils zeg maar.

Wat ook mee kan spelen, is dat iemand die zich abonneerd op een game, vaak die game uitsluitend speelt. 1 van de redenen waarom ik geen WOW speel. Het kost veel geld (en tijd), en je wilt toch het maximale er uit halen, betekend dus veel uren maken. Voor Battleforge is dat wel een sterk punt denk ik, want je bent niet verplicht om maandelijks te betalen, ofwel, heb je even geen cashflow, koop je geen nieuwe kaarten, maar kun je wel blijven spelen.

Ikzelf heb vroeger veel magic gespeeld, dus de speelstijl die Battleforge biedt, kaarten verzamelen en RTS ligt mij prima. Het turn based is dus duidelijk bij het Magic kamp gebleven, wat ik wel prettig vind. Soms met name met trage spelers (of bij meerdere spelers) kan het zo lang duren eer je weer aan de beurt bent, om vervolgens tot de ontdekking te komen, dat je geen mana hebt. Even weer een beurtje wachten...

Dat is bij Battleforge dus prima opgezet, vooraf je kaarten deck bepalen, en dan directe actie, zoals een goede rts het beaamt.

Hopelijk komen er flink wat nieuwe spelers bij, en ik hoop dat dit topic ook wat meer levendiger wordt...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-07-2023
Ik speel dit spel nu ook sinds een week, en tot nu toe bevalt het me prima! Ik speel nog F2P, dus nogal brakke kaarten, en ik kan vrijwel geen enkele upgrade gebruiken, maar het is wel erg leuk om met meerdere spelers een map te clearen.
Wanneer wordt het echt nodig om het spel te kopen? tot nu toe red ik in ieder geval de PVE maps prima met m'n standaard nature/fire deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

* SinergyX neemt aanloop
Ben toch weer gaan spelen, tijdje de beta gedaan en blauwe maandag normaal gespeeld.

Toch weer opgepakt, grappig dat mijn orginele decks nog beschikbaar waren. Heb ooit eens een tome gekocht, kwam ik er nu pas achter dat die op een andere pagina zit dan je standaard 'general' cards.

Flink wat verkocht, aantal schijnbaar erg rare, gingen 300-800 BFP stuk. Nieuwe packs gekocht, meteen wat twilight, lost souls en renegade units erbij. Zelfs Mo nu, een 3 orb hero met een erg leuke charge attack. Enigzins blijft het jammer dat enkel het doel is zo snel mogelijk 3-4 orbs te halen en met giants gaan spelen, veelal einde van de missie loopt iedereen enkel nog met 3-4 orb units.

Speel enkel PvE, via wikia wat upgrades kunnen vinden, zeker op de random maps wordt je snel gekickt als je nog een laag level deck hebt (elke upgrade is +1 lvl voor je deck). Verhaal is best leuk, gister voor het eerst de 12 mans map gedaan (Harbringer?), nog best pittig ook :).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb hier nog een Battleforge coupon code voor de full game en wat kaarten ofzo. Als iemand interesse heeft, stuur maar een DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 12:09
Dj-sannieboy schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:37:
Ik heb hier nog een Battleforge coupon code voor de full game en wat kaarten ofzo. Als iemand interesse heeft, stuur maar een DM. :)
Is lastig DMen als je geen DM hebt, of ligt dat aan mij (geen tweakers payed membership ofzo 8) )
Maar als je die kwijt wilt ik heb interesse.
De game staat nog steeds bijna dagelijks aan, en elke bfp punt is meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

TheNazgul schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:56:
[...]

Is lastig DMen als je geen DM hebt, of ligt dat aan mij (geen tweakers payed membership ofzo 8) )
De game staat nog steeds bijna dagelijks aan, en elke bfp punt is meer dan welkom.
Ik heb toch echt 2 DM's ontvangen. Gammro was de eerste, Seiniyto de tweede :P Helaas heb ik maar 1 code en Gammro was het snelst.

(je kunt gewoon DMen met een tweakers free account)

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-03-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

(jarig!)
Dit spel is waanzinnig! :D Kom op tweakers, beetje meer posten :D

Ik kan geen genoeg krijgen van m'n Nature/Frost deck :D

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deman.nl
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:16
TheNazgul schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:56:
[...]

Zeker als je nu na 15 minuten gamen 1 bfp punt krijgt. (1 per dag) En voor deze bfp kan je dan weer 1 booster kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kreeg zojuist ook die email over de 1BFP per 15 minuten, maar ergens mis ik nog die 'diepgang' in het spel. Principe blijft hetzelfde, asap naar 3-4 orbs en de grote mobs erin gooien, zo win je het wel. Plus dat de bug met CPU usage nog steeds niet is opgelost.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Zijn hier ook Tweakers die inmiddels al Skylords Reborn hebben geprobeerd? Ik heb jaren geleden Battleforge grijs gespeeld en nadat de servers offline zijn gegaan door EA, heeft de community het overgenomen en helemaal free to play gemaakt, verbeterd en zelf regelmatig nieuwe content uitgebracht! Genoeg spelers dagelijks te vinden :)

https://www.skylords.eu/
Pagina: 1