Footer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumleden,

Ik heb een probleem met.. ... ik denk margin en padding?
Mijn footer zit op de onderkant van de browser graag zou ik hier wat ruimte tussen willen zodat hij niet op de onderkant zit.

Hoe kan ik dit het beste doen?

Zelf heb ik al wat dingen geprobeerd met margin en padding, dit mocht helaas geen resultaat hebben.

In firefox werkt dit wel maar in Internet Explorer weer niet zoals gewoonlijk ;-)
Alvast bedankt
HTML:
1
2
3
4
HTML 
<div id="footer">
copyright 
</div>

CSS
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#footer
    {
        width:800px;
        height: 30px;
        float: left;
        text-align: center;
        margin-top: 5px;
        border: 1px solid black;
    } 

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein beetje relatief verplaatsen ten opzichte van de huidige positie dus.

De sleutelwoorden heb ik even cursief gemaakt. Als je je voldoende in CSS hebt verdiept moet het oplossen nu geen probleem meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

crisp

Devver

Pixelated

Doorgaans zou margin gewoon afdoende moeten zijn en is relative positioning niet nodig. Ik vraag me af of de float: left hier niet de boosdoener is en of die wel noodzakelijk is.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

En omdat de footer in principe niet kan weten tegen wat voor soort content hij aan hangt, is het beter om em altijd te clearen. Wellicht is daarmee het probleem ook al opgelost.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Zoals ik je topicstart lees, wil je een beetje ruimte _onder_ je footer? Zoals zeg maar hier onder Tweakers? Want in je CSS doe je daar nu helemaal niks mee, alleen met de ruimte boven je footer.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
macciez schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:33:
Zoals ik je topicstart lees, wil je een beetje ruimte _onder_ je footer? Zoals zeg maar hier onder Tweakers? Want in je CSS doe je daar nu helemaal niks mee, alleen met de ruimte boven je footer.
Zelf heb ik al wat dingen geprobeerd met margin en padding, dit mocht helaas geen resultaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat heb je geprobeer dan? Misschien heb je het wel fout gebruikt, maak anders even een testcase met enkel dit probleem erin, dan is veel makkelijker te zien wat er gebeurt.
Pagina: 1