Toon posts:

Android Hype ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gaan we voor elke poep of scheet over android een artikel krijgen.
Het is nog maar een vrij marginaal product ten opzichte van de smartphones markleiders Nokia, Blackberry en Apple maar er wordt tot meer nieuws over geproduceerd dan over deze drie partijen samen.
Van vage geruchten tot aankondinging van middelmatige midrange telefoon waarvan vaak niet eens duidelijk is of en wanneer ze in Nederland op de markt komen

Dit soort artikelen (van de laatste twee dagen):
nieuws: Ontwikkelaars porten Android 2.0 naar T-Mobile G1
heeft echt nul nieuwswaarde. Windows Phone 6.5 is gepoort naar minstens 10 bestaande telefoons. Heb ik ook niet voor elke telefoon een berichtje van gezien
En
nieuws: Nieuw Android-toestel van Samsung heet Saturn
Nou en, het is bepaald geen bijzonder toestel qua spec maar een middle of the road toestel met vrij ordinaire spec.
Of deze
nieuws: HTC gaat geen HD2 met Android ontwikkelen
Is het nu al nieuws dat android ergens niet op gezet wordt ?
Oh ja wacht, eerder had tweakers natuurlijk ook al een gerucht verpreid dat android wel op de hd2 zou komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 09:15:
Gaan we voor elke poep of scheet over android een artikel krijgen.
Android is op het moment heel hip (dat kun je over WM niet zeggen). De ontwikkelingen rondom Android gaan ook knallend hard (i.t.t. WM waar de developers een soort holbewoners zijn). Met andere woorden: het is nieuw, fris en er gebeurt veel. Dus dat heeft zeker wel nieuwswaarde. Ook uit de aantallen reacties van die artikelen blijkt dat de items niet genegeerd worden omdat het niet interessant of nieuwswaardig zou zijn.

Btw: Apple en Nokia hebben ook een periode gehad dat ze heel veel op de FP stonden, dus.

Zie bv:

iPhone over-exposure
Iedere dag Nokia!

Dus deze extra aandacht voor Android atm is niet exclusief. Het valt denk ik bij jou meer op omdat je wsl. geen Android telefoon hebt. Maar als er bijv. een nieuwe console op stapel staat heb je ook veel meer nieuws over die console in een bepaalde periode. Het ebt vanzelf weer weg. Het was nu even druk met:

1. Veel nieuwe toestellen (Acer, HTC, Samsung, Sony-Ericcson, Motorola, LG)
2. Donut 1.6 en vlak daarna Eclair 2.0.
3. Motodroid (wat een maker of breaker voor motorola misschien wordt) en één van de beste Android phones op het moment.
4. Google gratis Navigatie voor Maps / Android.
5. Cyanogenmod problemen met Google Experience Apps (wat vrij veel oproer in de community had veroorzaakt).

Enz.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 12:28 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat je de discussie breder moet voeren. ikzelf word namelijk soms wel een beetje gek van de aankondigingen en geruchten. Laatst zelfs een aankondiging dat er een aankondiging komt (ik zal 'm ff zoeken)! Over nieuwswaarde gesproken...

Breng het nieuws als het nieuws is, niet als het pas over een half jaar nieuws is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zie dat er veel over Android wordt geschreven, maar ervaar dat zeker niet als storend. Het is gewoon meegaan (of stimuleren) van de hype. Zo ook bij de iPhone, nieuwe games of andere recente technologische hoogstandjes.

Ik zou dus ook zéker niet aandragen om minder van dit soort nieuws te plaatsen. Wat ik wel een terechte opmerking vind is het punt dat iedereen (geïnteresseerd of niet) deze nieuwsberichten meeleest. Op het forum bestaat al een lange tijd de mogelijkheid om fora te filteren. Ik zie van bepaalde onderwerpen niets langskomen op GoT. Niet omdat ze er niet zijn, maar omdat ík ze niet zie.

Het is wellicht een mogelijkheid om in je layout settings een mogelijkheid te krijgen om bepaalde secties van Tweakers.net weg te filteren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:11:
[...]Android is op het moment heel hip
Overhyped zul je bedoelen.
Jij hebt zeker een android telefoon want hip is toch echt wat anders. De meer populiare android modellen als de hero en G1 waren bepaalde geen erg hippe modellen.
Hippe artikelen worden namelijk door ook door niet bezitters gewaardeerd als uitzonderlijk.
Ik heb geen smartphone maar als ik er 1 zou kiezen dan echter liever een iPhone 3GS of een N97 of een HD2 dan een willekeurige Android telefoon die je momenteel kan krijgen.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Als redactie maken wij een keuze uit het bestaande nieuwsaanbod (inclusief het zelf vergaarde nieuws) en brengen wij wat we denken dat onze lezers het meest relevant en interessant vinden. Dat is altijd het uitgangspunt van onze nieuwskeuzes.

Er zijn perioden dat er veel nieuws is over een bepaalde productgroep, platform of smartphone (zoals Only.Holoris al aandroeg). Als je in onze archieven terugkijkt naar juni, zie je dat we relatief veel geschreven hebben over de iPhone. In de periode rond begin oktober was Windows Mobile meer dan gemiddeld aanwezig op Tweakers.net. Dat mag je hypes noemen, maar ik ben erg voorzichtig met dat woord. Wuppies waren een hype, Android staat al een jaar lang in de belangstelling.

Bij de keuze van wat nieuws is, laten we ons onder meer leiden door wat populair is. Daarbij kunnen we kijken naar wat er goed wordt gelezen in nieuws en reviews, waar veel over wordt geschreven op GoT en wat populair is in de Pricewatch. Android is daarbij populair. Als je bijvoorbeeld kijkt naar reviews dan waren dit jaar na de iPhone de HTC Hero, Touch HD en T-Mobile G1 veruit het meestgelezen.

Er zijn genoeg redenen aan te dragen waarom Android juist nu in de picture staat. Google heeft net Android 2.0 uitgebracht en in deze periode kondigen veel fabrikanten nieuwe toestellen aan (Samsung: Galaxy Spica; Acer: Liquid; Motorola: Dext en Milestone; Sony Ericsson: Xperia X??).

Natuurlijk was het berichtje over het porten van Android 2.0 naar de G1 niet het nieuws van de week, maar het leek me - ook gezien het nieuwsaanbod van die dag - het aardigste nieuws dat er was op dat moment. En als een grote fabrikant als Samsung een nieuw Android-toestel in de maak heeft en ik weet daarvan wat specs te pakken te krijgen, is dat ook nieuws. Dat vind ik overigens niet als enige ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:14:
[...]

Overhyped zul je bedoelen.
Jij hebt zeker een android telefoon want hip is toch echt wat anders. De meer populiare android modellen als de hero en G1 waren bepaalde geen erg hippe modellen.
Hippe artikelen worden namelijk door ook door niet bezitters gewaardeerd als uitzonderlijk.
Ik heb geen smartphone maar als ik er 1 zou kiezen dan echter liever een iPhone 3GS of een N97 of een HD2 dan een willekeurige Android telefoon die je momenteel kan krijgen.
Het Android-besturingssysteem krijgt steeds meer marktaandeel, de toestellen schieten als paddestoelen uit de grond, en de ontwikkeling van het OS zelf gaat razendsnel. Daarnaast kent het besturingssysteem enkele unieke features. Zat over te melden dus. Dat jij het overhyped vindt is totaal niet relevant, de feiten wijzen er namelijk op dat veel anderen het wel interessant vinden.

Ik ga ook niet klagen over iPhone-nieuws omdat ik het een waardeloos toestel vindt ;)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Persoonlijk vind ik de artikelen over Android zeer interessant, omdat ik in de toekomst een toestel met dat OS wil aanschaffen (mogelijk de Motorola, al moet ik hem uit Engeland of Duitsland laten komen :)), maar al zou het me helemaal niets interesseren, vind ik het toch prima, dat erover geschreven wordt, we hebben immers niet allemaal dezelfde smaak.
Verder lijd ik (itt sommigen) gelukkig niet aan zelfoverschatting en vind mezelf dan ook niet zo belangrijk, dat mijn voorkeuren de maatstaf zouden moeten zijn, voor nieuwsberichten die wel of niet geplaatst worden.

Wat is er trouwens mis met gewoon ouderwets eroverheen lezen ;) ? De krant lees je toch ook niet helemaal ?
Pagina: 1