Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word2k3] gesaved doc. nog te herstellen naar oudere versie?

Pagina: 1
Acties:

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 15:42
Mijn buurman had een Word 2003 document van ongeveer 500 tekstpagina's, door een onbekende oorzaak was zijn document ineens leeg tijdens het typen. Van schrik heeft hij het document gesloten en gesaved. Hij meende dat het wel goed zou komen wanneer hij het opnieuw zou openen. Nou niet dus, hij is 500 pagina's kwijt en heeft alleen een back-up van april :X

Met het programma Scavenger ben ik maar op zoek gegaan naar tijdelijke Word documenten in de hoop dat hier nog een vrij recente versie tussen zou zitten. Nu heb ik er diverse gevonden met namen als Unknown001010.doc die wel ongeveer de juiste grootte en datum hebben, maar ik weet niet of dit het document betreft dat we zoeken omdat de tekst onleesbaar is klik.

De pc is helaas al herstart, maar er zijn geen nieuwe bestanden meer aangemaakt o.i.d.

Zit hier een slimmerik tussen die ons kan helpen om dit te fixen of is hij echt 7 maanden werk kwijt?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je al naar word recovery apps gekeken? Daarnaast kan je nog ff kijken naar undelete tools, mochten de tmp files al verwijderd zijn.

Is z'n huidige file ongeveer even groot?

Tot slot: backups zijn dus handig ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Als je buurman Windows Vista Basic of Home Premium heeft kan je dit eens bekijken: http://www.mydigitallife....mium-with-shadowexplorer/. Met de Business of de Ultimate versie kan je gewoon rechtermuisknop op de file doen en vorige versies restoren. Met Win XP kan je dit voor zover ik weet helaas niet doen.

Wat je ook kan proberen is het .doc bestand te openen in word, vervolgens het process winword.exe te killen met taskmanager en daarna MSword opnieuw op te starten. Als word autorecovery files heeft aangemaakt dan zal je aan de linkerkant een scherm krijgen met de vraag of je naar 1 van de gevonden autorecovery bestanden wilt herstellen (dit lukt meestal als je word plots is afgesloten of vastgelopen maar bij het gewoon opslaan en afsluiten vrees ik dat er geen autorecovery bestanden meer zullen zijn).

Recuva (een gratis file recovery tooltje) http://www.piriform.com/recuva
Heeft ook de mogelijkheid om te zoeken naar office documenten.

[ Voor 46% gewijzigd door Attixx op 01-11-2009 10:48 ]

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Sjaak_Banaan schreef op zondag 01 november 2009 @ 01:40:
[...]
Met het programma Scavenger ben ik maar op zoek gegaan naar tijdelijke Word documenten in de hoop dat hier nog een vrij recente versie tussen zou zitten. Nu heb ik er diverse gevonden met namen als Unknown001010.doc die wel ongeveer de juiste grootte en datum hebben, maar ik weet niet of dit het document betreft dat we zoeken omdat de tekst onleesbaar is klik.
Ik heb dat bestand gedownload maar het is helemaal geen Word Doc, het is een Microsoft Installer file, en als je hem hernoemt naar Unknown001010.doc.msi en je start 'm op, wil hij vcredist gaan installeren, de redistributable C++ runtime van Visual C++.

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 15:42
Damn, dan ben ik bang dat hij een harde les heeft geleerd... wel sneu :(
Bedankt voor jullie reacties.