Kapotte netwerkkaart of switch?

Pagina: 1
Acties:

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hallo tweakers,

Sinds kort heb ik een probleem met mogelijk de netwerkkaart van mijn pc. We hebben beneden een router staan waarvan een netwerkkabel naar mijn kamer gaat en daar heb ik hem gesplitst met een sitecom switch. Zit een eee pc op aangesloten voor downloaden en een normale voor t echte werk. Heel af en toe valt het internet weg (en volgens mij ook het netwerk zelf) van mijn grote pc. Ik heb al een keer de netwerkkabel vervangen tussen de switch en mijn pc, maar het probleem blijft voorkomen. Kan het komen omdat mijn laptop flink aan het torrent downloaden en uploaden is op dit moment? Of is misschien de switch kapot of de onboard netwerk kaart van mijn pc? Is een Asus p6t X58 moederbord...

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-02 18:45
Is het niet de router? Ik heb hier al twee routers weg gedaan omdat hier om de zoveel tijd het netwerk plat ging en na een paar seconden weer vanzelf verder ging. Pas bij de derde router was het probleem verleden tijd.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Krijg je een foutmelding?

-Cable disconnected?
-Kun je in de router/modem kijken of modem -> internet wegvalt?
-Werkt het wel goed als je direct op het modem aansluit(ja dan moet je slepen met je PC)
-Werkt het wel goed zonder switch?

"heel af en toe valt het internet weg (en volgens mij ook het netwerk zelf)" moet je specifieker zien te krijgen.

Ja, het kan door het downloaden komen(met name routers die overbelast worden), maar het kan ook zijn dat dat gewoon het meeste draait.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Cobiwan
  • Niet online
Op mijn laptop draait internet leuk door op dat moment, dat is t rare. Ook als ik kabels omwissel enzo

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

-netwerk kaart stuk
-Locale firewalls (/anti virus)
-te veel half open connections

Om nog wat mogelijkheden te noemen.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 01-11-2009 00:30 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Cobiwan
  • Niet online
zou een onboard netwerkkaart zomaar stuk gaan? heb de pc 6 maanden... Draai BTW Vista 64 bit. Oja als ik de netwerkkabel uit de switch haal en terug doe (degene die naar de grote pc gaat) dan doet hij het meestal weer.

[ Voor 54% gewijzigd door Cobiwan op 01-11-2009 00:51 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Geen idee. Wat is de melding? wat heb je al nagekeken in de software?

• Cobiwan
  • Niet online
leuk_he schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:54:
Geen idee. Wat is de melding? wat heb je al nagekeken in de software?
Krijg geen melding... Internet en netwerk liggen er gewoon uit. Kan je ergens logs zien hiervan? Heb btw me pc gereboot en nu lijkt het over. Hiervoor bleef ie maar uitvallen:S

[ Voor 12% gewijzigd door Cobiwan op 01-11-2009 00:57 ]

Verwijderd

Is het toevallig een moederbord met een nforce chipset ?
Edit:nee dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 01:27 ]

• Cobiwan
  • Niet online
Nu viel het internet op mijn 'grote' pc weg zonder dat de laptop zelfs maar aanstond... Toch kapotte switch dan misschien? :S
Pagina: 1