Windows 7 Update - zwart scherm mysterie *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Beste Tweakers,

Ik had eerst een illegale versie van Windows 7. Na een gegeven moment werkte hij neit meer goed. Dus ik dacht, Nou dan zal ik de knoop maar doorhakken en de legale kopen. Nu heb ik eindelijk een legale versie en ik krijg gewoon hetzelfde probleem als bij de illegale versie! :(

Windows 7 zegt dat ik moet updaten. Dus ik update hem. Als ik hem daarna geupdate hebt zegt Windows 7 dat ik mijn pc moet rebooten. Dus dat wil ik ook doen. Als hij eenmaal tijdens het opstarten die vier gekleurde rondjes komen daarna komt dus het Windows logo. Daarna valt mijn PC spontaan uit :s. Ik weet dus echt niet hoe dit komt..

Ik voel ook best wel opgelicht door Windows nu, ik betaal gewoon voor hun legale versie en die werkt nog niet eens beter dan de illegale versie :(

Weet iemand hoe dit komt?

Greetz,

Just

Ps ; Ik heb Windows 7 Home Premium 64 bit OEM versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

Misschien is je computer gewoon kapot en is het dus een hardware probleem?

Hoe heb je Windows precies geinstalleerd? Heb je een upgrade gedaan van een andere Windows versie?
En toen je de legale gekocht had. Hoe heb je jouw illegale versie omgezet in een legale? Heb je hem toen helemaal opnieuw geinstalleerd, Heb je hem geupgrade, of heb je alleen het serienummer ingevoerd?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je hem al geprobeerd op te starten in veilige modus?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
E-Vix schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:28:
Misschien is je computer gewoon kapot en is het dus een hardware probleem?

Hoe heb je Windows precies geinstalleerd? Heb je een upgrade gedaan van een andere Windows versie?
En toen je de legale gekocht had. Hoe heb je jouw illegale versie omgezet in een legale? Heb je hem toen helemaal opnieuw geinstalleerd, Heb je hem geupgrade, of heb je alleen het serienummer ingevoerd?
Als mijn computer kapot is, ga ik direct terug naar Cool-Prices. Ik heb mijn computer nog niet eens 1 maand. Ik heb hem helemaal opnieuw geinstalleert. Dus ik heb hem niet geupgrade. Ik heb in mijn bios hem verandert dat hij moet opstarten via schijf. Dus toen kwam wat ik wou etc, welk land bla bla bla. Toen setup starten etc, zo heb ik hem geinstalleert.

Mijn illegale versie deed het ook niet door zon update probleem. Dus heb gewoon deze versie over die illegale versie gezet.
anandus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:32:
Heb je hem al geprobeerd op te starten in veilige modus?
Nee, nog niet. Maar hoe doe je dat? Ik kan hem zover ik weet niet in veilige modus opstarten als ik gewoon op de aankop druk? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JustMU schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:38:
[...]
Nee, nog niet. Maar hoe doe je dat? Ik kan hem zover ik weet niet in veilige modus opstarten als ik gewoon op de aankop druk? :p
F8 tijdens het opstarten (dus vóór het logo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
anandus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:40:
[...]
F8 tijdens het opstarten (dus vóór het logo)
Oké , dat lukt me wel. Maar wat moet ik doen als ik hem in veilige modus heb opgestart?
Maar ik snap zelf gewoon niet. Ik update hem. Maar daarna valt hij tijdens het logo uit :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JustMU schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:46:
[...]

Oké , dat lukt me wel. Maar wat moet ik doen als ik hem in veilige modus heb opgestart?
Maar ik snap zelf gewoon niet. Ik update hem. Maar daarna valt hij tijdens het logo uit :s
In veilige modus laadt Windows géén drivers.

Met andere woorden, als je wel in veilige modus, maar niet normaal kan opstarten dan is er een driver geïnstalleerd die het systeem doet crashen.

Kan je toevallig in veilige modus zien welke driver(s) er als laatste geïnstaleerd is?
Windows Update->View update History
(Ik weet niet zeker of je dat in veilige modus kan zien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
anandus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:50:
[...]
In veilige modus laadt Windows géén drivers.

Met andere woorden, als je wel in veilige modus, maar niet normaal kan opstarten dan is er een driver geïnstalleerd die het systeem doet crashen.

Kan je toevallig in veilige modus zien welke driver(s) er als laatste geïnstaleerd is?
Windows Update->View update History
(Ik weet niet zeker of je dat in veilige modus kan zien?)
Ik zit nu in Veilige Modus (+Netwerkmogelijheden). Toen ik het opstarte kwam er zo te staan :"Fout in configureren van Windows Updates ". Misschien ligt het daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JustMU schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:57:
[...]

Ik zit nu in Veilige Modus (+Netwerkmogelijheden). Toen ik het opstarte kwam er zo te staan :"Fout in configureren van Windows Updates ". Misschien ligt het daar aan?
Kan.
Is het misschien mogelijk om een systeemherstel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
anandus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:58:
[...]
Kan.
Is het misschien mogelijk om een systeemherstel te doen?
Ja, ik zag dat er tussen staan. Ik ga het nu even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
JustMU schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:58:
[...]

Ja, ik zag dat er tussen staan. Ik ga het nu even proberen.
Gedaan.

Er kwam te staan :"Fout in configureren Windows-updates' (Heb in gewone modus opgestart).
Misschien even updaten en dan weer dat opstartherstel gedoe runne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik heb een restart geval ding gerunt. Maar dat ding verwijdert mijn updates :s
Dus ik vind het nog maar steeds een mysterie. Want op mijn broer zijn laptop doet hij het wel perfect (Hij heeft ook dezelde Windows als mij gekocht. Alleen dan bij Alternate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Wel leuk om de software de schuld van een mogelijke hardware fout te geven ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
CAP-Team schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:34:
Wel leuk om de software de schuld van een mogelijke hardware fout te geven ;)
Weet jij dan een andere oplossing voor deze fout? Want hij configureert de updates waarschijnlijk niet goed. Waardoor hij niet goed opstart en daardoor het herstelstysteme van Windows de updates weer weghaalt..

Het enige wat ik wil is dan die updates gewoon goed geinstalleert worden ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
JustMU schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:28:
Ik heb een restart geval ding gerunt. Maar dat ding verwijdert mijn updates :s
Dus ik vind het nog maar steeds een mysterie. Want op mijn broer zijn laptop doet hij het wel perfect (Hij heeft ook dezelde Windows als mij gekocht. Alleen dan bij Alternate)
Welke updates krijg je voor je kiezen wanneer je die windows update draait? Kies je dan ook de optionele updates?

Waar je Windows vandaan komt doet weinig terzake zolang het maar geen vage torrent download is en wel gewoon uit de winkel komt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet het nu weer neem ik aan?
Kijk eens bij de beschikbare updates of er een driver tussen zit, grootte kans dat die een stuk hardware vernaggelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:47:
Hij doet het nu weer neem ik aan?
Kijk eens bij de beschikbare updates of er een driver tussen zit, grootte kans dat die een stuk hardware vernaggelt.
Ik zet hier effe neer wat de updates zijn;

1. Hulpprogramma voor het verwijderen van schadelijke software voor Windows x64 Edition - Oktober 2009
2. Beveiligingsupdate voor ActiveX Killbits voor Windows 7 voor x64-systemen.
3. Update voor Windows 7 voor x64-systemen.
4. Beveiliigngsupdate voor Windows 7 voor x64-systemen.
5. Update voor compatibiliteitsweergavelijst in Internet Explorer 8 voor Windows 7 voor x64-systemen
6. Beveiligingsupdate voor Windows 7 voor x64-Systemen.

Dit zijn de belangrijke updates volges Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
redfoxert schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:46:
[...]

Welke updates krijg je voor je kiezen wanneer je die windows update draait? Kies je dan ook de optionele updates?

Waar je Windows vandaan komt doet weinig terzake zolang het maar geen vage torrent download is en wel gewoon uit de winkel komt.
Ik heb hem bij Cool-prices bestelt en het is een legale versie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JustMU schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:50:
[...]

Ik zet hier effe neer wat de updates zijn;

1. Hulpprogramma voor het verwijderen van schadelijke software voor Windows x64 Edition - Oktober 2009
2. Beveiligingsupdate voor ActiveX Killbits voor Windows 7 voor x64-systemen.
3. Update voor Windows 7 voor x64-systemen.
4. Beveiliigngsupdate voor Windows 7 voor x64-systemen.
5. Update voor compatibiliteitsweergavelijst in Internet Explorer 8 voor Windows 7 voor x64-systemen
6. Beveiligingsupdate voor Windows 7 voor x64-Systemen.

Dit zijn de belangrijke updates volges Windows 7.
En crasht hij met deze updates nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:52:
[...]
En crasht hij met deze updates nog steeds?
Ja. Hoe dat komt weet ik ook niet.
Maar als ik afsluit komt er te staan:

Configureren Windows Update
??%
Als hij de 30% heeft behaalt dan kapt hij er ook ineens mee. Ik heb hem nog niet hoger zien gaan dan de 30%. Misschien is dat het probleem?

Omdat hij maar 30% van de updates configureert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Het lijkt me onmogelijk dat door deze updates je PC crashed, als er niet iets fundamenteels mee mis is. Dit zijn allemaal subsystemen, namelijk, en het is hoofdzakelijk internet explorer wat geupdate wordt.

Loop de Hardware & Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Umbrah schreef op zondag 01 november 2009 @ 01:15:
Het lijkt me onmogelijk dat door deze updates je PC crashed, als er niet iets fundamenteels mee mis is. Dit zijn allemaal subsystemen, namelijk, en het is hoofdzakelijk internet explorer wat geupdate wordt.

Loop de Hardware & Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Dus jij zegt dat het probleem bij mijn computer ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpt het niet om gewoon ff een complete reinstall te doen, dus niet over die oude versie heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 01:57:
Helpt het niet om gewoon ff een complete reinstall te doen, dus niet over die oude versie heen?
En hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Je moet wel ff wat meer info geven want zo blijven we bezig ...

- Geef je volledige specs van de PC, dus wat zit er allemaal in.
- Hoe heb je hem juist geinstalled want je kan wel zeggen "verse install" maar je hebt paar mogelijkheden wat systeem zal vragen net voor install, kijk eens in C:/ of je een Windows.old map hebt bv, ken er genoeg die niet lezen en next-next-next klikken en dan is het "oeps, dacht dat het zo moest".
- Heb je de Hardware & Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen zoals Umbrah zegt?
- Ga desnoods nog een keer terug naar herstel dus dat je Windows zonder die updates hebt draaien, installeer alle laatste drivers van je mobo, grafische kaart etc etc en doe dan eens de update of better yet, draai wat testsoftware om te zien of je systeem wel stabiel is en dan spreken we verder :)

Edit:
Ook al voor gehad dat drivers voor hardware die via update kwamen bv mijn netwerkkaart deden crashed en dergelijke.

[ Voor 7% gewijzigd door Graviton12 op 01-11-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik zou de updates per stuk installeren en dan een herstart doen.
Zodoende weet je tenminste welke update de problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Je hebt vermeld dat je een nieuwe PC hebt (je zei dat hij een maand oud is), en gezien het feit dat dit forum niet stampend vol staat met topics als de jouwe (en natuurlijk het feit dat er hier 4 PC's staan met de een nog vreemdere hardware combo's dan de andere en die werken wel, sterker nog: ik woon vlak naast Zevenhuizen, bij mijn weten hebben die ook allemaal hun auto updates gehad zonder dat de PC's boem gingen), is het logisch om te zeggen: jij bent eerder de uitzondering dan de regel. Daarnaast, zoals ik zei: hoewel gelabeld als kritiek doet geen enkele van deze drivers IETS met een systeembestand of gedeelte van het register wat voor een bootfout kan zorgen. Het is niet dat de hele tcp/ip stack word vervangen. Hardware en Opstartproblemen troubleshooter doorlopen, en dan weer posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier net een nieuwe pc met identiek probleem, windows 7 pro, systeem werkte perfect.
Na update heropstart en gedaan, geraak niet meer in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:26:
Heb hier net een nieuwe pc met identiek probleem, windows 7 pro, systeem werkte perfect.
Na update heropstart en gedaan, geraak niet meer in windows.
Net als de TS, ga naar safe mode met F8, en un-install dan middels Programs & Features de updates.

Vervolgens installeer je de updates 1 voor 1, met een reboot tussen elke update. Zodra ie weer vastloopt heb je het probleem gevonden.

Als 1 van de updates een hardware driver was, installeer die dan als laatste.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgr33n
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-01 15:50
Ik heb hier ook een pc met dezelfde problemen, Ik heb nu een systeemherstel gedaan en de windows updates uitgezet... Bij het eerste service pack proberen we het maar weer opnieuw.

Ik denk niet dat je (en ik) een geval apart bent...
Ik hoor meer verhalen van win7 computers die na een update op zwart gaan. Alleen is er nergens een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
@mrgr33n
Dat is niet hetzelfde als wat TS aan de hand heeft.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8388253.stm
http://www.engadget.com/2...-not-as-bad-as-it-sounds/

Bedoel je deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrgr33n schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:48:
Ik heb hier ook een pc met dezelfde problemen, Ik heb nu een systeemherstel gedaan en de windows updates uitgezet... Bij het eerste service pack proberen we het maar weer opnieuw.

Ik denk niet dat je (en ik) een geval apart bent...
Ik hoor meer verhalen van win7 computers die na een update op zwart gaan. Alleen is er nergens een oplossing te vinden.
En dan ga je even doorlezen en dan blijkt dat helemaal niet aan een update te liggen. PrevX (waar het verhaal oorspronkelijk vandaan kwam) heeft dan ook z'n excuses aangeboden:

http://www.prevx.com/blog...ck-Screen-Root-Cause.html
Pagina: 1