[RAID] Hulp nodig bij zoeken van PCI SATA RAID controller

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik ben op zoek naar een simpele PCI (S-ATA) RAID controller.
Hij komt op een ASUS TUSL2-C moederbord, met Tualatin 1.13GHz (PC die binnenkort naar de meterkast gaat, om te fungeren als server).

Er moeten max. 4 sata schijfjes in komen te zitten, liefst in RAID0 maar RAID1 moet ook een mogelijkheid zijn.

Ik had de Promise Fasttrak TX4 gezien, maar het jammere is dat er redelijk negatieve ervaringen mee zijn (verouderde firmware, en spontane hangs voor een aantal seconden).
Verder is het ook wel jammer dat hij max. S-ATA 150 schijven ondersteunt.

Het ideaal is een stabiele PCI controller met RAID10, support voor S-ATA 300, en bootable.

Ik heb de PriceWatch afgestruind, en diverse andere fora bekeken, maar ik kom er niet goed uit.
Daarom dat ik het uiteindelijk toch maar hier vraag.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Google is your friend. Zoek dan daar maar eens op "PCI sata raid controller".
Je vind er genoeg dan.

• servicedb
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Check de pricewatch, vind je genoeg. Maar let wel op wat voor RAID je wilt: echte hardware RAID of softwarematig achtige RAID. Hardware heb je niet altijd persé nodig omdat bij een vrij weinig gebruikte server dit weinig zal uitmaken, pas bij hoge gebruik van de server zal je performance verschillen merken.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
SATA-300 support lijkt me in deze onzinnig. Kan mooi meegenomen zijn natuurlijk, maar je processor houdt die schijven toch niet bij. Daarnaast, over PCI gaat toch maar max. 133MB/s, in theorie dat is.

Eventueel is software-raid ook nog een optie, dan heb je alleen een simpele SATA PCI kaart nodig. Ik weet echter niet hoeveel performance dat je wil.