Ubuntu gedownload en getweakt, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb onlangs na een crash van harde schijf weer Ubuntu geinstalleerd en ge-upgrade naar 9.10. Maar kijk nu aan, deze is weer een stuk gebruiksvriendelijker geworden dan bijvoorbeeld Ubuntu 8. Vroeger kon ik me nog dagen vermaken door bijvoorbeeld flash werkend te krijgen op 64 bit, of custom themes in elkaar te zetten of allerlei andere problemen. Maar dat is nu verleden tijd, alles werkt gewoon vrij vlot en laat weinig ruimte voor lekker ploeteren. Ik heb al wel wat films en muziek gedownload, en dat is wel leuk, maar behalve een beetje muziek luisteren en browsen weet ik niet zo goed wat te doen.
Ik ben op zoek gegaan naar games of folding applicaties voor Linux, maar die zijn er niet echt.
Dus mijn uiteindelijke vraag: wat is nu wat leuks om te doen op Ubuntu?

Vriendelijke groet,

Ubertweakotine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hoe bedoel je, geen folding applicaties voor Linux?

En dan wel voor Dutch Power Cows ;)

Maar leuke dingen met Ubuntu? Ik gebruik het alleen maar om mee te internetten, maar dat ligt ook aan de computer waar het op staat. (OK, een paar simpele spelletjes uit de repositories)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

DPC \o/

Dit lijkt me verder een discussie voor NOS, dus CSA=>NOS :)

Los daarvan: er is altijd nog zat te 'spelen' met een OS. Ga icm virtualisatie bijvoorbeeld een netwerkje bouwen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:47:
Vroeger kon ik me nog dagen vermaken door bijvoorbeeld flash werkend te krijgen op 64 bit, of custom themes in elkaar te zetten of allerlei andere problemen. Maar dat is nu verleden tijd, alles werkt gewoon vrij vlot en laat weinig ruimte voor lekker ploeteren.
Herkenbaar, ik was na een herinstallatie vroeger ook altijd even zoet met installeren van Flash, Java, fonts en codecs. Dit na het installeren van de nVidia drivers, tweaken van xorg.conf en X herstarten.. Nouja vroeger, heb het idee dat het de laatste versies over het algemeen stukken beter is gaan werken.

Anyway, in de open-source wereld is iedere hulp welkom. Naast programmeren kun je bijv. helpen met vertalen, testen, bloggen, hulp bieden op forums, etc. :)

Of installeer FreeBSD in een VM. Of ga aan de slag met Blender, Bash, Python, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Je kan natuurlijk ook een moeilijkere distributie kiezen, waar dan ook meer aan te veranderen valt. Als je je Ubuntu-kennis wil toepassen, is Debian een slimme keuze. Het installeren van pakketten gaat namelijk op dezelfde wijze (apt-get). Het grote verschil is dat je met een command-line begint als je Debian installeert; de rest moet je zelf er aan toevoegen. Zo leer je hoe Linux - en eigenlijk elk besturingssysteem - is opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Installeer wine en ga je favoriete games spelen?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor een andere distro/OS. Probeer ArchLinux, Gentoo of FreeBSD. Met Ubuntu is het pruts tijdperk voorbij.

Voor Debian (zoals Mr.Qips zei) zou ik niet gaan. Je wordt wel in een terminal gedopt weliswaar maar het installeren van een desktop is daarna nog maar 1 commando, dan ben je ook vrij snel uitgeprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Met command line begint als je Debian installeert???
Dan zou ik je installer nog maar eens nakijken wat de mogelijkheden zijn :)

Maar Debian is wel zo ongeveer het beste wat je kan krijgen, draai de 5 al enige tijd op verschillende systemen weliswaar virtueel maar draait als een zonnetje, enige prob wat ik heb is dat ie ooit netwerkkaart/DHCP niet goed heeft en ik dus /etc/init.d/networking restart of dhclient moet uitvoeren.

Als je echt basic wilt beginnen met install ... ArchLinux
Pagina: 1