Corsair XMS2 met verschillende latency's

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:47
Geachte lezer,

Ik heb mijn RAM die brak bleek te zijn opgestuurd naar de shop.
Het gaat om Corsair TWIN2X4096-8500C5 (5-5-5-15) 4GB kit van 2.
Nu zegt men daar dat het 4 weken gaat duren eer ze deze in huis hebben, ik vind dit vrij lang.
Ik kon wel meteen een setje krijgen dat op 800Mhz draait maar dat wil ik niet want deze draaien op 1066Mhz en ik heb nog zo'n zelfde setje erin zitten.

Nu is mijn vraag;
Er is ook: TWIN2X4096-8500C5C deze draaien volgens Corsair op 5-6-6-15 (volgens webshop 5-5-5-15).

Kunnen deze 2 sets naast elkaar in dual-channel draaien, en zo ja, merk ik daar enig verschil in dan?
Die hebben ze namelijk wel op voorraad en dan hoef ik geen maand te wachten.

Alvast bedankt voor enige respons.

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
kunnen is een kwestie van testen...

Maar...
een kit is speciaal samengesteld uit modules van dezelfde productie-serie, zijn dus exact gelijk, waardoor ze altijd beter zullen samenwerken, dan gelijke modules uit verschillende series.

Daarnaast geeft corsair op zijn website nog een verschil tussen de 2 modules

1 verschil is idd de 5-5-5-15 van de C5 tegenover de 5-6-6-15 van de C5C

2 verschil is het geteste voltage : 2.1 voor de C5 tegenover 2.2V van de C5C

Het zou dus kunnen dat de C5 een revisie is van de C5C (of andersom)..
Aangezien geheugen aardig selectief kan zijn in de voltages waar het op draait zou ik het mixen van deze 2 geheugens niet doen.
Om volledig op het C5C geheugen over te gaan is een andere optie, maar dan zou ik kijken of je moederbord daar mee om kan gaan (memory-supported-list). Niet dat die lijst zaligmakend is, maar het compleet wijzigen van je geheugen is toch een financiele ingreep.

Je zou ook kunnen vragen om geld terug en kijken of een ander sneller kan leveren.

Succes met je beslissing :)

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:47
Thnx voor je uitgebreide reply.

Ik wacht het dan maar gelaten af, ik heb voorlopig nog 4GB over nu.