[Xtreem-Dark-1066c6]CPU-Z ziet pc6400 ipv pc8500

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:59
hallo,
ik heb Xtreem 2x2 GB pc8500 in mijn Gigabyte MA78GM-UD2H
de bios van mobo ziet wel gewoon 1066mhz en staat ook zo ingesteld maar CPU-Z zegt dat het PC2-6400 (400mhz) is.

heb ik al even gezocht en vond 1 topic met iemand die hetzelfde probleem had en die moest op SPD kijken, toevallig kijk ik daar ook en zie ik dus dat het pc6400 is.
geheugen werkt wel perfect maar vroeg me dit even af.

tevens heb ik soms ook een probleem met mijn 4 cores.( AMD Phenom 2 x4 940) heel af en toe pakt hij maar 1 core, reboot ik dan even dan ziet hij ze wel weer alle 4, heb zelf het gevoel dat het altijd is na een update van windows 7. ( dit is niet zo'n grote ramp aangezien het niet vaak voorkomt en zo te verhelpen is).

ik hoop dat iemand mij kan helpen met het geheugen probleem.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:14

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb je toevallig cool 'n quiet aan staan? Of een andere vorm van energie beheer? Dat kan het gevolg zijn van dat sommige cores uitschakelen.

www.maartendeboer.net

• misterm90
oh ja, die reutemeteut staat wel allemaal aan ja, ok dan is dat iig een gevolg. zijn we daar achter. nu nog dat geheugen :)

hier een screenshot van cpu-z
Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/5885/cpuzw.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/1109/cpuz2.th.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door misterm90 op 31-10-2009 21:23 ]

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zijn dus waarschijnlijk overgeklokte chips, Geil dit vroegah ook met DDR2 800, waren gewoon handpicked 667 die ze als 800 verkochten.

Dit komt dus meer voor dan je zou denken.

• misterm90
Oke en wie moet ik daarvoor benaderen ?Azerty of Team Xtreem?, want ze werken dus maar op 400 mhz ipv de 533 en dus heb ik niet het product wat ik dacht dat ik had.

• Klunssmurf
  • Niet online
Als je ze wil retourneren omdat je niet tevreden bent met je product moet je natuurlijk contact opnemen met diegene waarvan je het gekocht hebt.
Daar doe je zaken mee, Azerty dus...hoe Azerty het verder oplost met Team Extreem is niet jouw probleem.

Blijf wel correct en zakelijk.. ;)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zie het probleem niet. Hier:
http://img255.imageshack.us/i/cpuzw.jpg/
staat toch echt 534MHz. Je andere screenshot bevat niet meer dan gegevens uit een database en heeft niets met je huisige settings van doen.

Heb je al eens in je BIOS gekeken?

• Klunssmurf
  • Niet online
Ligt er natuurlijk aan of hij ze handmatig op deze snelheden heeft ingesteld of dat het zo als SPD setting door het moederbord is herkent.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 22:36
Ed_L heeft gelijk, ze lopen gewoon op de goede snelheid. Dat andere is slechts een bepaalde string die uitgelezen wordt (uit een database?) en foutieve informatie bevat.

• Klunssmurf
  • Niet online
Dat ze nu op de goede snelheid draaien is een feit...maar dat zegt nog helemaal niets over een al dan niet foutieve database.

Zoals ik al aangaf komt het regelmatig voor dat overgeklokt geheugen wordt verkocht als zijnde niet zo.

Geil staat/stond hier ondermeer bekend om. Hele series DDR2 800 werden erg warm en gaven vaak problemen.
Er hoeft niks mis te zijn met dat geheugen, maar dat zegt nog niet dat je krijgt waarvoor je betaald.

Rebranding van geheugenchips komt héél erg veel voor.

• Avalaxy
Klunssmurf schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:44:

Geil staat/stond hier ondermeer bekend om. Hele series DDR2 800 werden erg warm en gaven vaak problemen.
Er hoeft niks mis te zijn met dat geheugen, maar dat zegt nog niet dat je krijgt waarvoor je betaald.
Je betaalt voor geheugen dat op 1066MHz werkt... Doen ze dat? Ja.

• Klunssmurf
  • Niet online
Avalaxy schreef op zondag 01 november 2009 @ 01:25:
[...]

Je betaalt voor geheugen dat op 1066MHz werkt... Doen ze dat? Ja.
Stel je dit zelfde verhaal nu eens voor als we het over processoren zouden hebben....mmmmm.

• Avalaxy
Klunssmurf schreef op zondag 01 november 2009 @ 01:31:
[...]

Stel je dit zelfde verhaal nu eens voor als we het over processoren zouden hebben....mmmmm.
Duurdere processors zijn ook gewoon precies dezelfde als de processors met een lager labeltje... Alleen dan hand-picked en hoger geclockt.

• Klunssmurf
  • Niet online
Door de oorspronkelijke fabrikant, ja.

En dat is dus een totaal ander verhaal.
Waar ik het over heb is dat een chip door b.v samsung wordt verkocht als DDR600 aan GEIL en die verkopen hem door (na assemblage) als DDR800.

In het verleden is er een hoop gedoe geweest over CPU's die door derden gerebrand waren...ook hier kennen we die verhalen maar al te goed.

Maar als dit dan met geheugenchips gedaan wordt zou het wel oké zijn? 8)7

Ik zelf stuur ze dan dus terug....ben hier vaker voor bij Alternate geweest en die deden er ook nooit moeilijk over.

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Hoi.

Nothing to worry about. Ik heb hier hetzelfde "issue".
link = faq van OZR. Zie eerste vraag.

http://www.ocztechnologyf...nnouncement.php?f=46&a=45

• Klunssmurf
  • Niet online
Kijk ..dat is een goede verklaring.
In zo'n geval is er niks mis mee.
Vervelend is het als je de heatspreader verwijderd en ziet dat er daadwerkelijk mindere chips zijn gebruikt.
En dat komt dus ook voor.

• misterm90
oh ok nu is het mij dus wel duidelijk hoe het zit, heeft dus met het booten te maken. dan is het wat mij betreft wel ok wat ze gedaan hebben.

allemaal bedankt !
Pagina: 1