• WoRReLbier
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02 18:59
Gisteren mijn GA P55 UD2 en i5 binnen gekregen..
Hierop heb ik een kitje van 2x1gb OCZ 1600Mhz geplaatst.
Na veel proberen om Win7 te installeren lukte het mij met 1 reepje..

Nu als ik de 2e erbij doe in dual channel loopt hij al vast bij het start scherm..
En met 1 reepje doet hij het wel gewoon totdat ik explorer start, dan loopt hij vast.. :/

Support mijn moederbord geen 1600Mhz? Want lees op sommige sites van wel.. OF is het stuk.. Want had vanmiddag ook al een reepje van 2GB gekocht van 1333, maar daar deed hij het ook niet goed op..

Of is mijn (nieuw) moederbord gewoon kaput?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Of je mobo het geheugen ondersteunt zul je even op moeten zoeken op de site van de fabrikant van je moederbord. Die publiceren mooie lijsten met ondersteunde geheugens.
(Hier op mijn werk is het internet te traag, dus ik ga niet voor je zoeken)

tegenwoordig altijd eerst even checken wat voor geheugen je hebben moet voordat je iets gaat kopen. Sommige mobo's zijn erg kieskeurig

[ Voor 0% gewijzigd door JvW op 31-10-2009 21:50 . Reden: typo ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• WoRReLbier
Dit stond op de website
1. 4 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 16 GB of system memory
2. Dual channel memory architecture
3. Support for DDR3 2200/1333/1066/800 MHz memory modules
4. Support for non-ECC memory modules
5. Support for Extreme Memory Profile (XMP) memory modules

Maar in het volgende bestand(ook van de site) staat wel dat het bord 1600Mhz ondersteund..
http://www.gigabyte.com.t...mb_memory_ga-p55m-ud2.pdf

Ik ben misschien inderdaad even te snel geweest, maar zag het hier staan bij V&A.. Voordat ik het mobo had..

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Heb je het voltage van het geheugen wel goed ingesteld?

Een hoop geheugen heeft 1.65v nodig, default bios is 1.50v

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
en je processor? draait die op 1600 geheugen?

Wat betreft mobo... die draait waarschijnlijk standaard max op 1333, maar door overclocking ook hoger.

Heb je in je mobo-manual gekeken of deze misschien alleen op hogere geheugensnelheid draait als er 1 module per dimm wordt gezet? dus geheugen niet naast elkaar maar op slot 1 en 3 of 2 en 4?

Voor jouw processor staat o.a. het volgende op de intel website

Integrated memory controller enables two channels of high-speed DDR3 1333 MHz memory. This memory controller's lower latency and higher memory bandwidth delivers amazing performance for data-intensive applications.

en

Memory Specifications
Max Memory Size
(dependent on memory type) 16 GB
Memory Types DDR3-1066/1333 <<<<<<<<<<<<<<<<<<<
# of Memory Channels 2
Max Memory Bandwidth 21 GB/s
Physical Address Extensions 36-bit
ECC Memory Supported

Je zult waarschijnlijk je 1600 geheugen een tandje lager moeten zetten. Het is raadzaam de helpdesk van de fabrikant van je geheugen te benaderen voor de correcte settings van je geheugen

Succes

[ Voor 51% gewijzigd door lotje1 op 01-11-2009 02:36 ]

Verwijderd

Al 'n BIOS update gecheckt ?
En idd, controleer eerst of het geheugen wel wordt ondersteunt door de fabrikant.

• WoRReLbier
Ik heb het 2e reepje er in gezet(DIMM 1 en 3)
In de bios heb ik het geheugen gezet op 1066 en voltage naar 1.62..

Het is mij tot nu toe niet meer vast gelopen.. Heb ik het zo goed gedaan?
Want met 1 reepje op 1333 liep hij ook nog vast.. Don't shoot me, want dit probleem heb ik voor het eerst :o
Pagina: 1