PC sluit niet af na installatie win7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers. Ben vandaag eens aan de haal gegaan met windows 7 maar als snel deed het eerste probleem zich voor. Ik kan mijn pc niet afsluiten. wanneer ik op afsluiten druk gaat mijn pc helemaal uit maar blijft de voeding draaien.. D8 nou ff google en het is verholpen maar helaas. Mijn pc draait met een asus p5k moederbord die volgens asus gewoon compitable is met 7. Heb al een aantal tips toegepast ook in de bios maar helaas zonder resultaat. Wanneer ik viasta weer installeer is het probleem verholpen..
is er iemand die hetzelfde probleem heeft of eventueel een oplossing heeft..?

gr. romario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je eens spelen met S1/S3 settings en andere powersaving opties in de BIOS?

Of welke tips heb je toegepast?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:32:

onder power heb ik niet egt een keuze om tussen s1 s3 of auto te kiezen dat was wel een tip die ik kreeg maar kon er vrij weining mee heb dat allemaal al aangezet maar helaas zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:32:

heb inmiddels een weg gevonden dat ik toch met s1 en s3 kan spelen maar heb ze allebei al geprobeerd maar ook zonder resultaat. Toen ik de pc doorstartte gag hij wel aan dat hij iets had geinstalleerd en moest toen opnieuw opstarten maar ook hierna sloot hij niet helemaal af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Geef eens wat specificaties, wat voor voeding heb je?

Misschien krijgt deze geen signaal dat hij uit moet schakelen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:25:
Geef eens wat specificaties, wat voor voeding heb je?

Misschien krijgt deze geen signaal dat hij uit moet schakelen.
Er zit standaard een of ander merkloos ding in van 420 watt en heb er nu een asus 440 watt ingehangen deze draait bij mijzelf wel gewoon en hierop dus ook niet. Heb ook met de asus voeding al de s1 en s3 geprobeerd maar zonder resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: las ergens dat het eventueel aan de firmware van mijn dvd branden lag wat mij erg onwaarschijnlijk leek heb ze geupdate en ook dat zonder resultaat. Ben ten einde raad zelfs na het vervangen van de voeding geen reactie en in de bios heb ik naar mijn weten ook alles al geprobeerd (s1 en s3 onder power) zijn er verder nog dingen die ik kan proberen..? Even ter verduidelijking.. Ik heb een asus p5k moederbord met een duo core precessor en een g-force 512 video. Hoop dat iemand een oplossing heeft:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Zelfde probleem hier. CPU: Intel e6600, MOBO: Asus p5b-e, Voeding: Zalman ZM460-APS, 460W, RAM 2x1gb+ 2x2gb Corsair, GPU: 8800GTS640. Vreemde is dat als ik reboot hij wel even helemaal uit gaat, en dan weer opnieuw opstart.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ph4ge schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:08:
Zelfde probleem hier. CPU: Intel e6600, MOBO: Asus p5b-e, Voeding: Zalman ZM460-APS, 460W, RAM 2x1gb+ 2x2gb Corsair, GPU: 8800GTS640. Vreemde is dat als ik reboot hij wel even helemaal uit gaat, en dan weer opnieuw opstart.
ja ik heb het hier met een Intel E6750. Als ik vista instal heb ik hetzelfde probleem maar dat wordt verholpen door de drivers van mijn mobo maar die drivers zijn helaas nog nergens voor win7 te vinden en wat ik vind dat lost het probleem niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:11
Ga eens naar apparaatbeheer en kijk voor elk apparaat bij eigenschappen. Dan telkens even controleren of er bij het energiebeheer tabblad geen vinkje staat bij 'mag computer ontwaken' oid.

Vooral muis en netwerkkaart kunnen de boosdoener zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai ook eens powercfg -requests vanuit een elevated command prompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Je kan zonder probleem Vista drivers installeren op Windows 7 zolang je maar de juiste versie gebruikt x86 of x64.
Microsoft heeft producenten namelijk quasi verplicht om Vista drivers compatible te maken met Windows 7 vóórdat deze uitkwam om problemen te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graviton12 schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:35:
Je kan zonder probleem Vista drivers installeren op Windows 7 zolang je maar de juiste versie gebruikt x86 of x64.
Microsoft heeft producenten namelijk quasi verplicht om Vista drivers compatible te maken met Windows 7 vóórdat deze uitkwam om problemen te vermijden.
Ja dat dacht ik dus ook maar wanneer ik het setup bestan in vista compitable zet instaleert hij alles gewoon maar hij werkt dus niet zoals het hoort. In vista werkt het afsluiten wel en in 7 met dezelfde drivrs dus niet. Ook het uitvoeren als administrator heeft geen enkel effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:33:
Draai ook eens powercfg -requests vanuit een elevated command prompt.
kan je dit nader toelichten..? wanneer ik dit in uitvoeren typ geeft hij snel een zwart scherm wat na 2 seconden weer verdwijnd en dat was het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Moet je wel uitvoeren als superuser

Ga naar 'Start', type onmiddellijk in 'cmd', houd 'shift' en 'control' ingedrukt en duw dan op 'Enter', dan nog een keertje bevestigen en dan het commando ingeven in je DOS box ie zwarte schermpje met de cursor :).
Dan krijg je output wat er allemaal ingesteld staat om je PC te mogen commanderen.

[ Voor 30% gewijzigd door Graviton12 op 01-11-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Onderstaande is het resultaat van wat Graviton12 voorstelde, volgens mij schiet ik hier niets mee op...
Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Windows\system32>powercfg -requests
DISPLAY:
Geen.

SYSTEM:
Geen.

AWAYMODE:
Geen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Voor drivers moet je niet in Vista compatible mode gaan, simpelweg installeren zonder aanpassingen te doen.
Vista/XP compatible mode etc zijn bedoelt voor oudere software te installen, niet drivers :)
Voor zover ik weet tenminste, heb nog geen problemen gehad qua drivers op 7.
Heb zelf een Gigabyte mobo waarvoor de helft van de 7 drivers nog niet beschikbaar zijn.
Pagina: 1