Hallo luitjes,
Ik heb gisteren mijn mijn processor overklokt naar de respectabele waarde van 3.2 ghz origineel 2.4 zoals jullie ongetwijfeld weten.
Eerst heb ik het geheugen teruggeklokt naar 667mhz
Mijn fsb heb ik verhoogd stapsgewijs naar 356 mhz en die was origineel 266.
Als ik bij prime 95 een fout kreeg heb ik het voltage verhoogd van de processor en die staat nu op 1.5 volt
Hij word niet echt warm, na 1,5 uur stressen blijft hij hangen rond de 44/45 graden.
Idle ongeveer 18 graden bij kamertemperaturen.
Nu de vragen....
Ik hoor en lees veel over dat het geheugen en de fsb 1 op 1 moeten lopen maar in everest staat de verhouding 10:8 dit is dus geen 1 op 1.
Hoe kan ik dit oplossen?
En ik lees ook wel dat mensen een nog hogere klok bereiken met een cpu-voltage van 1.35 maar dat gaat bij mijn cpu echt niet lukken.
Doe ik nog iets fout?
Zijn de waardes van mijn systeem redelijk te noemen?
Als het goed is staan de rest van mijn specs onder deze post.
Sorry voor de domme vragen maar ik ben een beginnende klokker.....
Alvast bedankt!!!
Ik heb gisteren mijn mijn processor overklokt naar de respectabele waarde van 3.2 ghz origineel 2.4 zoals jullie ongetwijfeld weten.
Eerst heb ik het geheugen teruggeklokt naar 667mhz
Mijn fsb heb ik verhoogd stapsgewijs naar 356 mhz en die was origineel 266.
Als ik bij prime 95 een fout kreeg heb ik het voltage verhoogd van de processor en die staat nu op 1.5 volt
Hij word niet echt warm, na 1,5 uur stressen blijft hij hangen rond de 44/45 graden.
Idle ongeveer 18 graden bij kamertemperaturen.
Nu de vragen....
Ik hoor en lees veel over dat het geheugen en de fsb 1 op 1 moeten lopen maar in everest staat de verhouding 10:8 dit is dus geen 1 op 1.
Hoe kan ik dit oplossen?
En ik lees ook wel dat mensen een nog hogere klok bereiken met een cpu-voltage van 1.35 maar dat gaat bij mijn cpu echt niet lukken.
Doe ik nog iets fout?
Zijn de waardes van mijn systeem redelijk te noemen?
Als het goed is staan de rest van mijn specs onder deze post.
Sorry voor de domme vragen maar ik ben een beginnende klokker.....
Alvast bedankt!!!