Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Smartcard gebruiken met rabo smart mouse

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Ik heb 2 smartcard readers van de rabobank (usb en com smartmouse sm-1) en ik ben benieuwd of ik deze nog ergens anders voor kan gebruiken... het is namelijk zo dat telebankieren niet meer werkt en in principe deze readers dus nergens meer voor gebruikt worden.

Nu heb ik even rondgekeken en kwa software moet ik er wel uit komen (pkcs#11 volgens mij) maar kwa hardware heb ik geen idee of de readers ook weg kunnen schrijven op de smartcard. Verder is het mij ook niet precies duidelijk welke kaarten ik hiervoor kan gebruiken. Ze moeten wel ansixxx standaard ondersteunen. Maar de preciese kaartsoorten (met cpu zonder cpu hoeveelheid geheugen etc..) is mij onduidelijk.

Nu heb ik tevens gekeken naar het kopen van zo'n smartcard. Enige plek waar ik ze heb kunnen vinden was bij conrad... maar daar is de keuze ook beperkt..

kortom zijn er zaken die ik nu over het hoofd zie? of kan ik gewoon een kaartje kopen en gebruiken om mee te spelen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

zie Equator in "SmartCard voor SSH toegang"

Of de lezers ook kunnen schrijven durf ik niet te zeggen, maar gewoon proberen :)

En anders zoek je ergens een tweedehands Omnikey USB reader. Die kan het iig wel

• justice strike
er staat verder weinig over welke kaart ik nodig zou hebben. Welke asynchrone kaarten te programmeren zijn met de sm-1 (het is wel te programmeren maar het wordt me niet duidelijk hoe)

Volgens mij kan ik namelijk niet elke kaart gebruiken. Zoals synchrone kaartjes of i2c kaartjes. Dus ik ben even opzoek naar een kaart die ik wel kan gebruiken en programmeren.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maar er staan wel wat merken, en zelf nog een reseller :)

• justice strike
Equator schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:38:
Maar er staan wel wat merken, en zelf nog een reseller :)
Ik heb de technical specs van die kaartjes al bekeken. Maar daar wordt niet 123 duidelijk of dit de kaartjes zijn die nodig zijn voor de sm1.

Dan zou ik de reseller moeten bellen... maar dat zijn nou net geen kaartjes die ik in kleine getalen kan kopen. Zoiets als bij conrad kan je wel weer per stuk kopen. Dus vandaar dat ik benieuwd was of iemand daar wat meer van wist. MAW welke kaarten wel of niet gebruikt kunnen worden en niet specifiek 1 reseller die per honderd verkoopt.