[XHTML] <style> element voor PHP gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 18:11
Hey tweakers, een bedrijf heeft voor mij een mooie website gemaakt en deze probeer ik nu door de XHTML validator te halen. Ik heb alle foutjes al weggehaald alleen blijft er 1 melding over welke ik niet geheel begrijp omdat ik geen ervaring met PHP heb.

Op een gedeelte van onze website staat hetvolgende stukje code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<style>
<?php if (mosCountModules('user1')>0) { ?>

body { 
background-image: url(<?php echo $mosConfig_live_site;?>/templates/x/images/bg.png);
}
....... (nog wat meer php)

<?php } ?>
</style>

Nu geeft de validator aan dat ik het <style> attribuut moet toelichten, is deze niet gewoon overbodig en is het niet weg te laten?

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik denk dat de validator moppert over het feit dat je geen type attribuut hebt gedefinieerd:

HTML:
1
2
3
<style type="text/css">
/* CSS hier */
</style>

Geef anders even de volledige melding die de validator geeft, dat maakt het wat makkelijker om je vraag te beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
Dat is dus precies wat ik bedoel, hij zeurt over het feit dat ik het attribuut niet heb gedefinieerd, maar is <style type="text/css"> wel een juiste definiëring voor een stukje PHP?

Edit:
Hier dus de melding:
1. Error Line 19, Column 7: required attribute "type" not specified

The attribute given above is required for an element that you've used, but you have omitted it. For instance, in most HTML and XHTML document types the "type" attribute is required on the "script" element and the "alt" attribute is required for the "img" element.

Typical values for type are type="text/css" for <style> and type="text/javascript" for <script>.
Zover ik weet hoort is zowel text/css als text/javascript niet juist toch?

[ Voor 61% gewijzigd door MrPepper op 31-10-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laat je niet afleiden door die PHP. Die PHP poept namelijk gewoon een stukje CSS uit. <style type="text/css"> zou het probleem dus op moeten lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
PHP draait op de server en bouwt in dit geval alleen je CSS op. De PHP code is niet zichtbaar in de uiteindelijke uitvoer. Voor CSS is het type "text/css" het juiste mediatype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
Ok, blijkbaar een beetje domme vraag maar bedankt voor het snelle antwoord!

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.w3.org/Icons/valid-xhtml10
And it works, you guys rock! _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door MrPepper op 31-10-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Leuk zo'n badge, maar begrijp je nou ook wat je doet?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
Voutloos schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:01:
Leuk zo'n badge, maar begrijp je nou ook wat je doet?
Euh, ja? Valt toch weinig aan te begrijpen? Jij zorgt er gewoon voor dat de code exact volgens de regels van W3C wordt geschreven waardoor onder andere de compatibiliteit van verschillende browsers omhoog zal gaan. Overigens was de badge puur symbolisch neergezet, zo'n aftands ding past niet in de layout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Maar begrijp je wat die php daar doet bedoelt Voutloos denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Waarom heeft dat bedrijf de code niet XHTML compliant gemaakt dan?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MrPepper schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:14:
[...]

Euh, ja? Valt toch weinig aan te begrijpen? Jij zorgt er gewoon voor dat de code exact volgens de regels van W3C wordt geschreven waardoor onder andere de compatibiliteit van verschillende browsers omhoog zal gaan.
Compatibiliteit met de verschillende browsers heeft er niks mee te maken, af en toe moet je juist weer validerende HTML corrumperen om het zaakje ook in alternatieve browsers werkend te krijgen. Validatie is geen doel op zich, het is alleen een middel om te zorgen dat er geen écht foute dingen op je site staan, zoals niet afgesloten tags of tags in de verkeerde volgorde. ;)

En verder lijk je inderdaad een fundamenteel idee te missen over clientside vs. serverside. Browse eens naar je pagina toe en bekijk de bron in je browser. Dát is wat de validator ziet, niet het stukje PHP dat je nu postte.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-08 17:20
anders bekijk je de bron even even als de php code om is gezet naar de css code.
Dus in plaats van de xhtml-bron te bekijken via de lokale manier, lees: via rechtstreeks op je hardeschijf te kijken; moet je nu eerst gaan naar de locatie van je site. http://ipadresOfDomeinNaam/bestand.php en als de pagina dan is geladen rechtermuisknop->bron weergeven (of iets dergelijks). Dan zie je dat alle php regels eruit zijn.
Snap je niet waarom dit is. Dan zou ik even een eerste hoofdstuk lezen van een goeie php tutorial, daarin wordt meestal uitgelegd hoe php past in de server/site omgeving.

edit
zo.. anders lees ik voortaan ook even wat degenen voor mij zeiden, sorry MrPepper.

[ Voor 7% gewijzigd door DLGandalf op 31-10-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je dit bovenaan het begin van <style> zet:

header('Content-Type: text/css');

zou het mopperen moeten stoppen :)

Oh, is al opgelost.
Bovenstaande oplossing is in geval van externe php/css bestanden. :P

[ Voor 31% gewijzigd door Zakkenwasser op 01-11-2009 18:17 . Reden: Al opgelost ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Pagina: 1