Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Voor een kennis van ons moest ik een systeem samenstellen. Het doel van dit systeem was zowel zakelijk gebruik (boekhouding) en als familie/multimedia systeem waar ook zijn 2 kinderen van 7 en 9 jaar op gaan spelen.
Mijn kennis wilde zodoende dat de zakelijke data/boekhouding op een andere fysieke hardeschijf stond, geen partitie, dan waar de kinderen op spelen. Ook wilde hij dat de kinderen geen toegang hadden tot deze hardeschijf én dat zij een aparte installatie van Windows XP kregen (i.v.m. virussen en spyware).

Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb dus 2 hardeschijven in het systeem gebouwd, 2x Windows XP geinstalleerd en klaar is kees. Kinderen kunnen nu tijdens het opstarten kiezen voor 'hun eigen Windows XP' (staat default op die van hun ingesteld als je binnen 10 seconden niets doet) en mochten ze toch stiekem de Windows XP van papa opstarten dan zullen ze niet veel verder komen dan het inlogscherm.

Ik heb echter nog 1 probleem te overwinnen: Hoe maak ik de hardeschijf waar zakelijke gegevens en boekhouding opstaat, verborgen/onzichtbaar voor de kinderen op hun XP versie ?
Op beide versies zijn namelijk, logisch natuurlijk, beide hardeschijven te zien, en dat was niet echt te bedoeling.
Zelf heb ik het als volgt opgelost: In Computerbeheer -> Schijfbeheer -> Opslag de zakelijke HDD uitgeschakeld/offline gezet. Zo is deze onzichtbaar in Deze Computer... Maar een goede oplossing vind ik het niet.. want als de kinderen straks wat slimmer worden, wat gaan klooien met systeembeheer en deze hdd dan online zetten, is juist niet de bedoeling...

Alvast bedankt !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Je kan met local policies alle configuratieschermitems uitschakelen voor het kinderaccount, en alleen de administrator daar rechten toe geven.

edit: start-uitvoeren, gpedit.msc

dan ga je naar gebruikersconfiguratie, beheersjablonen, cofiguratiescherm, en daar even kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door bratos op 31-10-2009 16:51 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ofcourse, local policies ! Bedankt, weet ik genoeg !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou zeker de zakelijke boekhouding op een andere computer doen waar de kinderen niet aan mogen zitten, die kunnen alles slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bouwfraude schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:01:
Ik zou zeker de zakelijke boekhouding op een andere computer doen waar de kinderen niet aan mogen zitten, die kunnen alles slopen.
met ^^ , en wat kost een computer voor zakelijk gebruik nou eenmaal geen funky videokaarten, gewoon lekker officen en shizzle. koop je voor 4-500 euro een boel zekerheid voor

Iperf