travel notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-12 21:32
Beste gotters,

Ik ben dus op zoek naar een laptop. Hoewel ik al wat onderzoek heb gedaan, kom ik er niet uit, ik heb nog niet 1 deftige keuze kunnen maken. De nadruk ligt vooral op een toestel dat tegen een stootje kan (zonder dat het een milspec is van een paar duizend euro).

Hier zijn de voorwaarden:
- vooral een stevig toestel (en hier gaat het mis, want elke fabrikant beweert van elk van zijn modellen dat ze "kwalitatief" zijn ...)
- intel core 2 duo processor (geen AMD, geen Atom. Celeron is accepteerbaar)
- scherm vanaf 14 inch
- geen HP, geen Apple, geen Dell, geen Samsung (slechte ervaringen met HP, moet windows draaien, moet fysiek ophaalpunt hebben, Samsung verkoopt geen laptops in het land waar ik woon). Dit is jammer want de HP Probook valt hier mee af.
- bluetooth
- hd maakt niet uit, 60gb volstaat.

Liefst een zo laag mogelijke prijs (tussen de 400 en 600 euro).

1) Op de ASUS website worden zooooooveel notebooks aangeboden (zonder dat het chassistype vermeld wordt), dat ik er niet uitgeraak. Binnen hun "super mobility"-category vallen 19 series van elk een stuk of 5 types. Daarnaast is er ook nog de business reeks die waarschijnlijk ook stevig is. Verder is er geen prijsindicatie, dus dan moet ik voor 100+ laptops dat opzoeken ...

2) toshiba heeft een goede naam kwa stevigheid dus de A300 leek me wel wat.

3) lenovo thinkpads hebben een vergelijkbare reputatie, hier dacht ik aan de SL500

4) acer. slechte persoonlijke ervaringen kwa service, maar ik wil het nog wel eens proberen. Ik gok dat hun TravelMate series wat steviger zijn dan de aspires, dus bij hun valt mijn keuze op de TravelMate 5730G

graag jullie feedback/ideeen :)

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
[NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht lees dit eens door zou ik zeggen.

Volgens mij volstaat elke Lenovo thinkpad wel.

I don't hate you, I nothing you

• wibra
Thanks! Na het dichter bekijken van de categorieen waar ik op het eerste zicht niet inval, is het label "studentennotebook" mss wel op zn plaats hier. Daar zie ik idd de Acers afgeraden worden en ook lenovo en Toshiba weer opduiken.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-12 15:41
wibra schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:24:
Thanks! Na het dichter bekijken van de categorieen waar ik op het eerste zicht niet inval, is het label "studentennotebook" mss wel op zn plaats hier. Daar zie ik idd de Acers afgeraden worden en ook lenovo en Toshiba weer opduiken.
Heb zelf goede ervaringen met Lenovo en Toshiba, maar bij de Toshiba A300 is blijkbaar een rand boven het toetsenbord behoorlijk fragiel.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mag ik vragen in welk land je woont
Samsung verkoopt geen laptops in het land waar ik woon).
want in heel europa en amerika wordt samung verkocht..

• wibra
brilsmurfffje schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:43:
mag ik vragen in welk land je woont

[...]

want in heel europa en amerika wordt samung verkocht..
Slovakije. Zie: http://www.samsung.com/sk/

Onder "produkty" staat daar niets van laptops te vinden. en gij nu :+

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mijn Slowaaks is niet zo goed :P
en bestellen bij amazon? http://www.amazon.co.uk/s...2019593&pf_rd_i=405287011

wat is het probleem met dell, ze bieden gewoon garantie onsite binnen 24 uur, dat is sneller dan de winkel. En meestal komen ze gewoon met een nieuwe pc

• wibra
Het toestel is niet voor mij maar voor mijn schoonbroer. hij wil iets hebben waar hij de winkeleigenaar bij zijn kraag kan vastpakken en zeggen: "en nu gaat gij da ding voor mij repareren of ik sla u verrot". (disclaimer: bij wijze van spreken uiteraard). Het is nu eenmaal zo dat de service hier niet zo goed is, dus hij wil soms daad bij het woord zetten.

Ik heb in lang vervlogen tijden ooit eens op Dell moeten beroep doen voor een herstelling (ik denk 10 jaar geleden), en ik was toen idd aangenaam verrast over de service. Ik zal het nog eens voorstellen aan mijn schoonbroer.

Het probleem is dat de prijzen voor hetzelfde toestel hier ongeveer +60% zijn. Misschien dat er via de telefoon nog wat afgaat, maar ik vrees ervoor dat dat op hetzelfde niveau komt.

Een standaard lattitude 5500 kost in BE ongeveer een 520 euro (er is nu een kortingsactie). Een lattitude 5500 kost in SK 700 euro, maar heeft een "lager" OS (ik dacht XP), minder geheugen, geen DVD-rom en geen WiFi, als je dat er allemaal bijneemt zit je aan 8-900 euro. En dat terwijl het loon van de gemiddelde slovaak ongeveer een kwart is van in de benelux.

[ Voor 4% gewijzigd door wibra op 31-10-2009 19:31 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:23
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.