Hoe bedoel je dat dan, want ik heb dat echt niet?
(Of heb je 'combine' uitstaan ofzo?

)
Een reden dat ik die pinned buttons geen vervanging vind van de quicklaunch is (zo ver ik kan zien) dat je maar (bijvoorbeeld) 1 venster van de programma opent. Dat is lang niet altijd gewenst
Hoe bedoel je dit?
middelmuisbutten-klik is toch nieuw venster/progje openen?
Nogmaals: Dit is het punt toch niet? Functies uitzetten die er wel in zitten, waar iedereen mee heeft leren werken en waar de meeste mensen gebruik van maken, is gewoon niet handig. Ik vind dat ze dat beter andersom kunnen doen: Weergeven en te verbergen met knop.
De meeste mensen, normale users, gebruiken de menubalk in explorer niet.
Wij power users wel, maar vergeet niet dat wij maar <10% van de gebruikers zijn.
En persoonlijk vind ik het veel netter staan, als ik het nodig heb gebruik ik de alt-knop. Voor Firefox heb ik het ook zo (met de 'hide menubar'-extensie).
Je mist hier het punt weer, het gaat er toch niet om dat je niet elke dag je drivenaam veranderd? Het gaat erom dat als je een setting veranderd als poweruser die melding helemaal nergens op slaat. OF blokkeer de optie onder $userniveau OF geef die melding niet OF zorg dat je die meldingen niet wil zien.
Waarom?
Overigens valt het een en ander prima op userniveau te blokkeren (zie gpedit.msc), maar voor de thuisgebruiker moet je toch niet willen dat ze opeens niets kunnen óf gelijk administrator moet zijn, lijkt me?
Inderdaad, optie dat ik alleen meldingen wil ontvangen van programma's die wijzigingen maken ingesteld. Ongewenste programma's worden zo iig zichtbaar. Dat is dan wel weer een mooie feature.
Daar is het ook voor bedoeld.
Maar je kan UAC gewoon uitzetten.
(Winkey+'uac'+enter
In een XP start-menu was je daar niet zo snel gekomen
)
Functies die al 10 jaar in windows zitten, er nu nog steeds in zitten maar niet aan staan is gewoon raar. Al die dingen bij elkaar, deden mij iets doen wat mensen over het algemeen doen over MS: Klagen.
Maar je hoefde toch niet up te graden? Als je zo blij bent met het 10 jaar oude XP, dan blijf je toch bij XP?

Wees blij dat Windows 7 nog van die ouderwetse functionaliteit (albeit verstopt) heeft.
Overigens hoop ik dat ik eerder niet te hard overkwam, was niet de bedoeling!
Maar soms moeten mensen even wat verder kijken dan hun neus lang is