[Win 7]Startmenu --> alle programma's klassiek weergeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Ik heb nu een paar dagen win 7. Bevalt goed maar ik krijg het niet voor elkaar om op de klassieke maniet (win XP stijd) alle programma's weer te geven.

Nu krijg ik dus alle programma's in een scrol lijst in het startmenu zelf:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2sbwjcx.jpg
Ik wil gewoon dat hij klassiek uitvouwt en alle programma's weergeeft zoals hij in XP deed.

Ik vind dit niet handig werken... zit je op 20% van je scherm met allemaal van die foldertjes te werken.

Ik wil dus gewoon alles netjes uitgevouwen hebben. Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolnerds.com/XP/StartMenu/xpStartMenu02.gif
Is dat mogelijk? Google en de search leverde niet veel op behalve wat thema's die dat voor je doen, maar thema's kosten allemaal recources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan dus niet meer in windows 7. Ik zou ook niet weten waarom je dat nog zou willen als je ook de mogelijkheid hebt om met Windows toets -> in het zoekveld typen wat veel sneller en makkelijker werkt.
Opties die je eventueel hebt:
http://windows7forums.com...7-classic-start-menu.html

of in de properties van je start menu, de `number of recent programs to display' naar iets van 30 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:14:
Ik zou ook niet weten waarom je dat nog zou willen als je ook de mogelijkheid hebt om met Windows toets -> in het zoekveld typen wat veel sneller en makkelijker werkt.
Vind jij. Ik vind dat echt heel naar werken.

Maar dank je voor je progje. Die had ik zelf ook gevonden.

Ik heb ook dit gevonden. Maar daar kom ik niet voorbij stap 5 omdat ik niet de juiste mappen heb kan vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik er eenmaal aan gewend was wel ja. Alle meest gebruikte programma's op je taskbar gepint en voor de rest de search in het startmenu. Ik klap het start menu bijna nooit meer uit omdat die search zo makkelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:25:
Toen ik er eenmaal aan gewend was wel ja. Alle meest gebruikte programma's op je taskbar gepint en voor de rest de search in het startmenu. Ik klap het start menu bijna nooit meer uit omdat die search zo makkelijk werkt.
Nou ja feit blijft dat ze het er uit gesloopt hebben :( . Dus dat ik zonder progje het niet meer op klassiek kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

On a side note: ik ben blij dat Microsoft het eindelijk er uit heeft gesloopt. Mensen zijn soms te lui en gaan terug naar het oude vertrouwde zaakje. Hierbij wordt je nu geforceerd van de nieuwe versie te gebruiken.

Leer gewoon dit: windowstoets + eerste letters van de app die je nodig hebt + <enter>. En dat leer je zo. En binnen een week vloek je als je XP opnieuw moet gebruiken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Helemaal eens met Snake en wilhelm ;)

Daarnaast kan je tig applicaties pinnen waardoor je nooit meer die All Programs nodig hebt imho.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 23:30
Snake schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:31:
On a side note: ik ben blij dat Microsoft het eindelijk er uit heeft gesloopt. Mensen zijn soms te lui en gaan terug naar het oude vertrouwde zaakje. Hierbij wordt je nu geforceerd van de nieuwe versie te gebruiken.

Leer gewoon dit: windowstoets + eerste letters van de app die je nodig hebt + <enter>. En dat leer je zo. En binnen een week vloek je als je XP opnieuw moet gebruiken.
daar kan ik me niet helemaal in vinden. Waarom iets aanpassen als het oude ook goed werkte? De klassieke manier van Windows XP vind ik ook fijner werken, waarom overal tegen dat windows serach gedoe gebruiken wat veel te veel hardeschijf bewerken doet? Ik wil gewoon lekker werken zoals het was en niet iets door men strot geduwd krijgen wat ik niet fijn vind. Laat gewoon die optie erin.. waarom wel compatibaliteit tot windows 95 erin laten en niet zo'n startmenutje? Haal dan die compatibiliteit eruit ofzo. Wie gebruikt er nou nog iets van voor windows 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 22:16

wowi

Ja maar als je twee of drie rijen applicaties hebt werkt dat scrol menu dus echt voor geen meter,
ik wil ook classic terug!!!

En dan nog als je je afvraagt hoe heette dat proggie ook alweer dan heb je totaal niets aan die search functie.

[ Voor 31% gewijzigd door wowi op 31-10-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
wowi schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:36:
Ja maar als je twee of drie rijen applicaties hebt werkt dat scrol menu dus echt voor geen meter,
Dat bedoel ik dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickb90 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:34:
[...]

daar kan ik me niet helemaal in vinden. Waarom iets aanpassen als het oude ook goed werkte? De klassieke manier van Windows XP vind ik ook fijner werken, waarom overal tegen dat windows serach gedoe gebruiken wat veel te veel hardeschijf bewerken doet? Ik wil gewoon lekker werken zoals het was en niet iets door men strot geduwd krijgen wat ik niet fijn vind. Laat gewoon die optie erin.. waarom wel compatibaliteit tot windows 95 erin laten en niet zo'n startmenutje? Haal dan die compatibiliteit eruit ofzo. Wie gebruikt er nou nog iets van voor windows 2000?
Die hardeschijfbewerkingen zijn er in 7 wel uit hoor, daar merk je niks meer van. Search is echt stukken verbeterd tov Vista. Laatst had ik een XP machine nodig en dat startmenu is toch echt stukken trager met het uitklappen. Ik kan met het nieuwe startmenu veel sneller m'n werk doen. Bovendien kan je een stuk of 20 applicaties op je superbar pinnen dus hoe vaak heb je dat startmenu dan nog nodig?
Dan zet je eventueel je number of recent applications to display naar het maximum (30).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 18-09 23:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

En dan nog als je je afvraagt hoe heette dat proggie ook alweer dan heb je totaal niets aan die search functie.
Gebruik je al die programma's / games allemaal? Of worden er soms een paar op een blauwe maandag gebruikt?

De meest gebruikten kun je aan de taakbalk vastpinnen, en zoals reeds aangegeven kun je het aantal recent gebruikte programma's dat weergegeven wordt opvoeren.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickb90 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:34:
[...]

waarom overal tegen dat windows serach gedoe gebruiken wat veel te veel hardeschijf bewerken doet?
Zet je de search service uit, search in start-menu doet het nog gewoon dan hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je je moet afvragen hoe dat proggie ook al weer heette, gebruik je het erg weinig en dan is scrollen toch niet zo erg? Bovendien moet je dan in je klassieke start menu ook zoeken waar dat nou weer staat, wat met een hele lange lijst ook niet echt snel gaat.
Het gaat er nou juist om dat je je meest gebruikte programmas stukken sneller kan opstarten ofwel door ze aan de superbar te pinnen ofwel door de search te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wees blij dat er nog iets van het oude start menu inzit, ik geloof dat het eerste idee was om 'all programs' helemaal uit het start menu te slopen :)

Overigens werkt het startmenu het beste met het toetsenbord. Winkey+eerst letters programmanaam.

Daarnaast is er op de taskbar ruimte voor 20 applicaties, meer als je kleine icoontjes gebruikt.
Een ander handig programmaatje is jumplist launcher
Zo heb ik mijn spelletjes in een jumplist:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kV6tKyVYdzoWFHik1ReHBc3L/full.jpg

En mijn Office-apps:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/liCPQEDIUfrnvPG8QDGtP0HK/full.jpg

En ik weet zeker dat dat een stuk sneller werkt dan het start menu van Win7 én het start menu van winXP :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 31-10-2009 16:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 18-09 15:17

Epsilon

Meteen een vervolg vraag:

Fijn dat vast pinnen. Maar wat is er gebeurd met de quicklaunch buttons?

Ik mis bijvoorbeeld de "show desktop" knop helemaal links naast waar de start knop zat. Ik wil dat soort dingen niet scattered over mn taskbar hebben, maar gewoon links onderin.

Sommige dingen zijn gewoon wennen, maar een search gebruiken ipv een fatsoenlijk start menu, is geen vooruitgang imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:58:

Ik mis bijvoorbeeld de "show desktop" knop helemaal links naast waar de start knop zat. Ik wil dat soort dingen niet scattered over mn taskbar hebben, maar gewoon links onderin.

Sommige dingen zijn gewoon wennen, maar een search gebruiken ipv een fatsoenlijk start menu, is geen vooruitgang imho.
Die show desktop zit nu helemaal rechts. En als je google een beetje gebruikt kan je vast wel een tutorial vinden om de quicklaunch weer terug te krijgen. Maar eigenlijk is je superbar 1 grote quicklaunch (en die werkt stukken handiger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Laatst online: 17-09 22:16

wowi

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:52:
[...]

Maar als je je moet afvragen hoe dat proggie ook al weer heette, gebruik je het erg weinig en dan is scrollen toch niet zo erg? Bovendien moet je dan in je klassieke start menu ook zoeken waar dat nou weer staat, wat met een hele lange lijst ook niet echt snel gaat.
Het gaat er nou juist om dat je je meest gebruikte programmas stukken sneller kan opstarten ofwel door ze aan de superbar te pinnen ofwel door de search te gebruiken.
Ja maar dan moet ik weer meer handelingen doen terwijl ik anders alles in beeld hebt en het meteen wel zie welk programma het is.
Die search is wel makkelijk als je weet hoe het heet. Maar toch is een classic menu dan sneller als een search doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Epsilon schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:58:

De taakbalk zijn de quicklaunch buttons, alleen met meer funciotnaliteit :)
Zit rechts, winkey+d of winkey+m werkt ook :)
Ze proberen ook het start menu eruit te faseren, * anandus denkt dat je hem in Win8 niet/nauwelijks meer terugvindt.
wowi schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:02:
[...]
Die search is wel makkelijk als je weet hoe het heet. Maar toch is een classic menu dan sneller als een search doen.
En de taakbalk is weer sneller dan het start menu ;)
It's all about efficiency en productivity :)

Edit:
De design-bedoeling is dat je nergens meer dan 2 klikken voor nodig hebt om het op te starten :)

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 31-10-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wowi schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:02:
[...]

Ja maar dan moet ik weer meer handelingen doen terwijl ik anders alles in beeld hebt en het meteen wel zie welk programma het is.
Juist met heel veel programma's vind ik het oude startmenu stukken onduidelijker en is het veel lastiger om programma's te vinden. Als je je recent programs naar het maximum van 30 zet, hoef je al stukken minder te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

anandus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:07:
De taakbalk zijn de quicklaunch buttons, alleen met meer funciotnaliteit :)
Zoeken naar de icons is niet handig
Zit rechts,
Tnx!
winkey+d of winkey+m werkt ook :)
Dat is geen antwoord op de vraag natuurlijk ;).

Antwoord op de vraag "Hoe Quick launch" te enablen in windows 7:
http://www.sevenforums.co...aunch-enable-disable.html

[ Voor 16% gewijzigd door Epsilon op 31-10-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Epsilon schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:19:
[...]

Zoeken naar de icons is niet handig
Je kan ze op volgorde zetten, hè? Dan hoef je niet te zoeken ;)
(En met winkey+nummer snel opstarten)
Dat is geen antwoord op de vraag natuurlijk ;).
Je kan ook een 'show desktop'-shortcut aanmaken als je er perse een wil, natuurlijk ;)

Maar ik raad je gewoon aan om een beetje te wennen, dan zal je merken dat je nooit meer terug wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

http://www.csmenu.com/

Kier kun je een classic startmenu mee installeren op windows 7.
Het vervangt het niet maar het is wel een klassiek menu :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sjah, dat lijkt me dan meer een geval van belabberde indeling van je startmenustructuur. Tot Vista aan toe had ik alles netjes in eigen subfolders gestapt, zoals Internet, Multimedia, Office.

Maar dat er standaard maar een heel klein gedeelte van 't scherm wordt gebruikt en je je een ons scrolled is gewoon jammer. De grootte automagisch aanpassen adhv de resolutie zou wel tof zijn geweest, met mogelijkheid tot aanpassing.

[ Voor 12% gewijzigd door Vinnie op 31-10-2009 17:30 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vinnie schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:29:
[...]

Sjah, dat lijkt me dan meer een geval van belabberde indeling van je startmenustructuur. Tot Vista aan toe had ik alles netjes in eigen subfolders gestapt, zoals Internet, Multimedia, Office.
Ik heb dat nu dus op mijn taakbalk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:29:
[...]

Maar dat er standaard maar een heel klein gedeelte van 't scherm wordt gebruikt en je je een ons scrolled is gewoon jammer. De grootte automagisch aanpassen adhv de resolutie zou wel tof zijn geweest, met mogelijkheid tot aanpassing.
Tot aan Vista had ik dat ook ja, omdat ik knettergek werd van al dat uitklappen en die enorme rij programmas. Met Vista al stukken minder en met 7 kom ik zo 1 keer in de week in het startmenu voor een programma dat ik heel weinig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

anandus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:22:
[...]
Je kan ze op volgorde zetten, hè? Dan hoef je niet te zoeken ;)
(En met winkey+nummer snel opstarten)

[...]
Je kan ook een 'show desktop'-shortcut aanmaken als je er perse een wil, natuurlijk ;)

Maar ik raad je gewoon aan om een beetje te wennen, dan zal je merken dat je nooit meer terug wilt :)
Als een venster geopend wordt, schuift het Icon op. Dus zoeken naar het Icon blijf je doen.

En wennen zal ik sowieso doen, terug is geen optie. Maar bijvoorbeeld standaard de dingen zoals "file, view" etc balken uitzetten, onnodige meldingen welke je niet uit kan zetten bij de melding zelf, zijn gewoon frustrerend. Bijvoorbeeld de melding dat de schijf niet geindexeerd is voor zoeken. Dat staat met een reden uit en wil ik zo houden. Stop met die melding plz.

Over een tijdje zal er vast wel een mooie versie van nLite / vLite uitkomen waarmee je dingen voor jouw installatie standaard kan bepalen. Veel van de opties zijn echt voor de thuisgebruiker ingesteld. Graag voor Home premium, dat voorkomt gedoe. Maar aub niet voor Professional. Daar kan ik maar één ding op zeggen:

Microsoft: I'm not a blithering idiot

sow, frustatie eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan kan je je ook nog afvragen hoe vaak je de `file' en `view' menus op een dag nodig hebt. En hoeveel moeite is het om dan op je alt toets te drukken zodat je dat menu alsnog krijgt? En wat bedoel je precies met
onnodige meldingen welke je niet uit kan zetten bij de melding zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:39:
Maar dan kan je je ook nog afvragen hoe vaak je de `file' en `view' menus op een dag nodig hebt. En hoeveel moeite is het om dan op je alt toets te drukken zodat je dat menu alsnog krijgt? En wat bedoel je precies met
[...]
Frustratie reactie:
Dat is het punt toch niet? Het feit dat ik het mis blijkt wel weer dat je het wel gebruikt. Hoe vaak je het gebruikt is irrelevant.

Met die onnodige meldingen bedoel ik onder andere:
- Bij het wijzigen van een drivename krijg je een melding "Access denied: you will need administrator permission to rename this drive".
Akkoord bij gebruiker (al zou het dan gewoon niet door gevoerd mogen worden), NIET akkoord voor een power user account (hij voert het blijkbaar ook gewoon door).

- "This program is not installed correctly"
Dat kan, ik heb de setup afgesloten omdat ik die nu even niet wil installeren. Dus hier ben ik van op de hoogte.

- Bij het doorzoeken van een ongeindexeerde schijf, krijg ik de melding dat deze niet gedexeerd is en of ik dat aan wil zetten. Die extra balk wil ik hoogstens 1 keer zien per schijf, maar als ik antwoord heb gegeven op die vraag, wil ik hem niet meer zien (met de optie om het voor alle schijven aan/uit te zetten).

- Gebruiker / programma wil wijzigingen uitvoeren op het systeem.
Melding is af te zetten, wanneer deze naar voren komt, gelukkig.

En op moment van schrijven:
WTF HardDisk spindown --> Energie saving zo te zien. Het is een desktop ffs, ik stel dat zelf wel in als ik wil! Het gaat er niet om dat die spindown geen goed uitgangspunt is, want het zijn de twee storage schijven, dus in dit geval laat ik energiesaving ook gewoon aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Epsilon schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:35:
[...]

Als een venster geopend wordt, schuift het Icon op. Dus zoeken naar het Icon blijf je doen.
Oh, dat heb ik nog niet gezien, bij mij komen nieuw geopende programma's die niet gepind zijn rechts van mijn gepinde icoontjes?
Epsilon schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:01:
[...]

Frustratie reactie:
Dat is het punt toch niet? Het feit dat ik het mis blijkt wel weer dat je het wel gebruikt. Hoe vaak je het gebruikt is irrelevant.
Dan zet je hem toch weer aan als je geen 'alt' wil indrukken? 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.killertechtips.com/wp-content/uploads/2009/05/image6.png
Met die onnodige meldingen bedoel ik onder andere:
- Bij het wijzigen van een drivename krijg je een melding "Access denied: you will need administrator permission to rename this drive".
Akkoord bij gebruiker (al zou het dan gewoon niet door gevoerd mogen worden), NIET akkoord voor een power user account (hij voert het blijkbaar ook gewoon door).
Want een power user verandert elke dag de naam van z'n drive?
- Bij het doorzoeken van een ongeindexeerde schijf, krijg ik de melding dat deze niet gedexeerd is en of ik dat aan wil zetten. Die extra balk wil ik hoogstens 1 keer zien per schijf, maar als ik antwoord heb gegeven op die vraag, wil ik hem niet meer zien (met de optie om het voor alle schijven aan/uit te zetten).
Als ik de melding wegklik blijft-ie weg?
- Gebruiker / programma wil wijzigingen uitvoeren op het systeem.
Melding is af te zetten, wanneer deze naar voren komt, gelukkig.
Je doelt hier op UAC?
En op moment van schrijven:
WTF HardDisk spindown --> Energie saving zo te zien. Het is een desktop ffs, ik stel dat zelf wel in als ik wil! Het gaat er niet om dat die spindown geen goed uitgangspunt is, want het zijn de twee storage schijven, dus in dit geval laat ik energiesaving ook gewoon aan staan.
Euhm.. your point being? :?

Volgens mij ben je aan het klagen om het klagen? Heb je überhaupt dingen geprobeerd, of heb je gewoon lukraak rondgeklikt en ben je meteen naar Tweakers gekomen om te klagen zonder daadwerkelijk te kijken wat er kan?

PS. De 'show desktop'-shortcut is hier trouwens:
%SystemDrive%\Users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 31-10-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

anandus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:32:
[...]
Oh, dat heb ik nog niet gezien, bij mij komen nieuw geopende programma's die niet gepind zijn rechts van mijn gepinde icoontjes?
Als je een gepinned programma opent, schuiven de buttons rechts ervan op. Gewoon niet handig IMHO. Ik heb graag de boel op een vast plaats.

Een reden dat ik die pinned buttons geen vervanging vind van de quicklaunch is (zo ver ik kan zien) dat je maar (bijvoorbeeld) 1 venster van de programma opent. Dat is lang niet altijd gewenst
Dan zet je hem toch weer aan als je geen 'alt' wil indrukken? 8)7
[afbeelding]
Nogmaals: Dit is het punt toch niet? Functies uitzetten die er wel in zitten, waar iedereen mee heeft leren werken en waar de meeste mensen gebruik van maken, is gewoon niet handig. Ik vind dat ze dat beter andersom kunnen doen: Weergeven en te verbergen met knop.

Had nog niet gezocht om het aan te kunnen zetten, want zo storend is het niet inderdaad. Maar nu ik het weet, zet ik het wel weer aan. Tnx voor de tip!
Want een power user verandert elke dag de naam van z'n drive?
Je mist hier het punt weer, het gaat er toch niet om dat je niet elke dag je drivenaam veranderd? Het gaat erom dat als je een setting veranderd als poweruser die melding helemaal nergens op slaat. OF blokkeer de optie onder $userniveau OF geef die melding niet OF zorg dat je die meldingen niet wil zien.
Als ik de melding wegklik blijft-ie weg?
My bad, je hebt gelijk
Je doelt hier op UAC?
Inderdaad, optie dat ik alleen meldingen wil ontvangen van programma's die wijzigingen maken ingesteld. Ongewenste programma's worden zo iig zichtbaar. Dat is dan wel weer een mooie feature.
Euhm.. your point being? :?
Geen punt, meer frustratie onder de noemer: "Dat kan er ook nog wel bij, in de dingen-waar-ik-niet-om-gevraagd-heb-lijst"
Volgens mij ben je aan het klagen om het klagen? Heb je überhaupt dingen geprobeerd, of heb je gewoon lukraak rondgeklikt en ben je meteen naar Tweakers gekomen om te klagen zonder daadwerkelijk te kijken wat er kan?
Functies die al 10 jaar in windows zitten, er nu nog steeds in zitten maar niet aan staan is gewoon raar. Al die dingen bij elkaar, deden mij iets doen wat mensen over het algemeen doen over MS: Klagen.

Misschien heb je op dit punt gelijk. Ben weer beetje rustig nu ;).
PS. De 'show desktop'-shortcut is hier trouwens:
%SystemDrive%\Users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch :)
Tnx, had de link naar "guide" al gepost hierboven ;). Maar toch bedankt.
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:45

Twazerty

AVCHDCoder developer

Epsilon schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:36:
[...]

Als je een gepinned programma opent, schuiven de buttons rechts ervan op. Gewoon niet handig IMHO. Ik heb graag de boel op een vast plaats.

Een reden dat ik die pinned buttons geen vervanging vind van de quicklaunch is (zo ver ik kan zien) dat je maar (bijvoorbeeld) 1 venster van de programma opent. Dat is lang niet altijd gewenst
Shift ingedrukt houden en op een item klikken opent het venster nogmaals. Of rechtermuisknop --> Programmanaam.

Ik heb een bloedhekel aan de gecombineerde items. Dat vereist telkens 1 handeling extra. Ik heb dus het combineren uitgezet zodat je weer 1 grote taakbalk met text krijgt zoals voorheen.

[ Voor 14% gewijzigd door Twazerty op 31-10-2009 20:48 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
[...]

niet waar, als je een pinned programma opent dan blijft alles rechts ervan gewoon daar staan, zonder te verschuiven
shift+click of scrollwielclick
[...]

Nogmaals: Dit is het punt toch niet? Functies uitzetten die er wel in zitten, waar iedereen mee heeft leren werken en waar de meeste mensen gebruik van maken, is gewoon niet handig. Ik vind dat ze dat beter andersom kunnen doen: Weergeven en te verbergen met knop.

Had nog niet gezocht om het aan te kunnen zetten, want zo storend is het niet inderdaad. Maar nu ik het weet, zet ik het wel weer aan. Tnx voor de tip!
je kan gewoon niet iedereen plezieren. Wees blij dat Windows 7 geen 16-bit subsystem meer heeft.
[...]

Je mist hier het punt weer, het gaat er toch niet om dat je niet elke dag je drivenaam veranderd? Het gaat erom dat als je een setting veranderd als poweruser die melding helemaal nergens op slaat. OF blokkeer de optie onder $userniveau OF geef die melding niet OF zorg dat je die meldingen niet wil zien.
of wel, sorry hoor wat boeit die ene melding nou
[...]

My bad, je hebt gelijk

[...]

Inderdaad, optie dat ik alleen meldingen wil ontvangen van programma's die wijzigingen maken ingesteld. Ongewenste programma's worden zo iig zichtbaar. Dat is dan wel weer een mooie feature.

[...]

Geen punt, meer frustratie onder de noemer: "Dat kan er ook nog wel bij, in de dingen-waar-ik-niet-om-gevraagd-heb-lijst"

[...]

Functies die al 10 jaar in windows zitten, er nu nog steeds in zitten maar niet aan staan is gewoon raar. Al die dingen bij elkaar, deden mij iets doen wat mensen over het algemeen doen over MS: Klagen.
als je geen verandering wil dan blijf je toch lekker bij windows 95 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Hoe bedoel je dat dan, want ik heb dat echt niet?
(Of heb je 'combine' uitstaan ofzo? :) )
Hoe bedoel je dit?
middelmuisbutten-klik is toch nieuw venster/progje openen?
De meeste mensen, normale users, gebruiken de menubalk in explorer niet.
Wij power users wel, maar vergeet niet dat wij maar <10% van de gebruikers zijn.
En persoonlijk vind ik het veel netter staan, als ik het nodig heb gebruik ik de alt-knop. Voor Firefox heb ik het ook zo (met de 'hide menubar'-extensie).
Waarom?
Overigens valt het een en ander prima op userniveau te blokkeren (zie gpedit.msc), maar voor de thuisgebruiker moet je toch niet willen dat ze opeens niets kunnen óf gelijk administrator moet zijn, lijkt me?
Daar is het ook voor bedoeld.
Maar je kan UAC gewoon uitzetten.
(Winkey+'uac'+enter ;) In een XP start-menu was je daar niet zo snel gekomen :P )
Maar je hoefde toch niet up te graden? Als je zo blij bent met het 10 jaar oude XP, dan blijf je toch bij XP? :)
Wees blij dat Windows 7 nog van die ouderwetse functionaliteit (albeit verstopt) heeft.

Overigens hoop ik dat ik eerder niet te hard overkwam, was niet de bedoeling!
Maar soms moeten mensen even wat verder kijken dan hun neus lang is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Ramon schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:04:
als je geen verandering wil dan blijf je toch lekker bij windows 95 ;)
Hier ga ik niet eens op in. Feit dat ik 170e heb gedokt voor een originele versie zegt genoeg.
anandus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:11:
Hoe bedoel je dat dan, want ik heb dat echt niet?
(Of heb je 'combine' uitstaan ofzo? :) )
Je opent het programma wat je bijvoorbeeld met de linkse pin opent. Alle pins, schuiven in positie op, want een pin is maar x pixels (zeg 40) breed en een venster in je taakbalk 200 oid. Dat is met 1 programma niet zo'n probleem. Maar als je de twee linkse opent, staat de button al stukke verder naar rechts. Hou de inactieve buttons links van actieve en het probleem had je nooit gehad. Maar goed, ik heb de quicklaunch al weer terug geplaatst.
Hoe bedoel je dit?
middelmuisbutten-klik is toch nieuw venster/progje openen?
Zal ik je eens opbiechten dat ik dit nog _nooit_ heb gehoord/gezien/gedaan? Kan me niet voorstellen dat ik hierin de enige ben dan. Ik gebruik de middelste knop werkelijk nooit buiten games. Wat ik met die quickscroll functie moet weet ik namelijk niet.

Goeie tip :).
De meeste mensen, normale users, gebruiken de menubalk in explorer niet.
Wij power users wel, maar vergeet niet dat wij maar <10% van de gebruikers zijn.
En persoonlijk vind ik het veel netter staan, als ik het nodig heb gebruik ik de alt-knop. Voor Firefox heb ik het ook zo (met de 'hide menubar'-extensie).
Eens, mijn keuze had default aan, optie uit geweest en niet andersom. Maar kan ik inkomen.
Waarom?
Overigens valt het een en ander prima op userniveau te blokkeren (zie gpedit.msc), maar voor de thuisgebruiker moet je toch niet willen dat ze opeens niets kunnen óf gelijk administrator moet zijn, lijkt me?
Ben ik het met je eens. Maar leg mij uit waarom dat die melding gegeven wordt? Het mag niet, maar toch wordt het niet geblokkeerd? En in dit specifieke voorbeeld: Die drivenaam heeft nergens invloed op dus zeik niet. De driveletter veranderen krijg je dan weer geen melding van? Die logica ben ik ff kwijt.
(Winkey+'uac'+enter ;) In een XP start-menu was je daar niet zo snel gekomen :P )
True :), dit is gewoon wennen
[...]
Maar je hoefde toch niet up te graden? Als je zo blij bent met het 10 jaar oude XP, dan blijf je toch bij XP? :)
Jij weet net zo goed als ik dat dat een illusie is :). Dan beter maar meteen. Laat MS het dan maar es waarmaken wat ze met Vista niet konden :).
Overigens hoop ik dat ik eerder niet te hard overkwam, was niet de bedoeling!
Maar soms moeten mensen even wat verder kijken dan hun neus lang is :)
NP en true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48

[...]

Misschien heb je op dit punt gelijk. Ben weer beetje rustig nu ;).
Aan de ene kant verwacht je dat het beter is, maar aan de andere kant verwacht je dat alles precies het zelfde is gebleven...

Ergens gaat dit conflicteren, dat zie je hopelijk zelf ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Epsilon schreef op zondag 01 november 2009 @ 02:25:
Je opent het programma wat je bijvoorbeeld met de linkse pin opent. Alle pins, schuiven in positie op, want een pin is maar x pixels (zeg 40) breed en een venster in je taakbalk 200 oid. Dat is met 1 programma niet zo'n probleem. Maar als je de twee linkse opent, staat de button al stukke verder naar rechts. Hou de inactieve buttons links van actieve en het probleem had je nooit gehad.
Hmm.. Ik kan het niet reproduceren? Kan je een screenshotje maken? (winkey+'sn'+enter voor de snipping tool :P )
Ik ben wel benieuwd. Je weet zeker dat je combine niet uitgezet hebt?
Hier 4 Windows Explorer en 3 Firefox windows open, maar niets is naar rechts verschoven?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6nLA5b4oF9sb6ZRWGrOOURVE/full.jpg

Edit:
Ik zie dat je zegt 'venster in je taakbalk'. Weet je zeker dat je niet 'never combine' aan hebt staan?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a5KSchwFW1WZtQRsd92uzf88/full.jpg
Zal ik je eens opbiechten dat ik dit nog _nooit_ heb gehoord/gezien/gedaan?
F1 en er gaat een wereld voor je open ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pyE0L0xZq6XwwekhFkVFEukP/full.jpg
Eerste puntje onder tips

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 01-11-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met `never combine' schuiven je iconen inderdaad op, omdat dan de titel van het programma dat openstaat wordt weergegeven op de taskbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:02:
Met `never combine' schuiven je iconen inderdaad op, omdat dan de titel van het programma dat openstaat wordt weergegeven op de taskbar.
Daar zit het hem in inderdaad, ik heb de titels erin staan aangezien ik graag wil zien wat ik open heb staan.

Over de tips en de help:
De help heb ik al jaren niet meer in de installatie zitten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Epsilon schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:44:
[...]
Over de tips en de help:
De help heb ik al jaren niet meer in de installatie zitten ;).
Dan moet je ook niet zeuren dat je nooit over bepaalde functies gelezen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:17:
[...]
Dan moet je ook niet zeuren dat je nooit over bepaalde functies gelezen hebt ;)
Opzich maakt daar de aanwezigheid niets uit: Die help is er niet voor niets uit, die gebruik ik nooit :). Alle help is te vinden op inet (en makkelijker ook, die search werkt tenminste wel). De enige keer dat ik de help opstart van windows, is als ik de F1 toets samen met de F2 toets in druk als ik een bestand oid wil hernoemen ;).

Er zijn vast features die ik niet ken. De middelste muisknop associeer ik alleen met die hyperscroll :P. Dus dan krijg je vanzelf afkeer tegen het gebruik er van.

Ctrl-W is ook een mooie feature in IE O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk een mogelijkheid om Always Combine, Show Labels te doen?

Ik wil dus wel de optie hebben dat vensters gegroepeerd worden maar ik wil ook dat er altijd een tekslabel staat, zelfs als het programma nog niet geopend is, ik ben nu al een uur aan het Googlen 8)7 maar kom steeds terecht bij oplossingen zoals Never Combine maar dat is dus eigenlijk niet wat ik wil want dan zie je ook weer alleen tekstlabel als het programma geopend is. Volgens mij moet er ergens wel een register hack zijn want ik zou niet weten waarom Microsoft er anders zo nadrukkelijk heeft bijgezet Hide Labels.

edit ik ben niet alleen; http://www.windows7taskforce.com/view/2236

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:09:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om Always Combine, Show Labels te doen?

Ik wil dus wel de optie hebben dat vensters gegroepeerd worden maar ik wil ook dat er altijd een tekslabel staat, zelfs als het programma nog niet geopend is, ik ben nu al een uur aan het Googlen 8)7 maar kom steeds terecht bij oplossingen zoals Never Combine maar dat is dus eigenlijk niet wat ik wil want dan zie je ook weer alleen tekstlabel als het programma geopend is. Volgens mij moet er ergens wel een register hack zijn want ik zou niet weten waarom Microsoft er anders zo nadrukkelijk heeft bijgezet Hide Labels.
Ik denk toch dat je moet leren te werken op icoontjes (en dat doe ik ook :))

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:27:
[...]

Ik denk toch dat je moet leren te werken op icoontjes (en dat doe ik ook :))
Ik kan misschien nog wel leren werken met icoontjes ja (ik ben er dan ook maar 25), maar stel dat ik mijn grootmoeder van bijna 80 dat moet laten doen is het echt wel een ramp! Zelfs met de optie Never Combine want de labels verschijnen pas wanneer een programma geopend is. Je kan dan wel alternatieven bedenken zoals alle iconen op de desktop plaatsen of een Toolbar aanmaken maar dan ga je weer terug naar af en staat alles weer dubbel op je scherm wat het ook weer ingewikkelder maakt. Men zou beter zoals men ook zegt in de link hierboven die ik net heb toegevoegd aan men vorige post de opties scheiden van elkaar en dat de gebruiker de volledige keuze heeft door middel zijn voorkeuren aan te vinken. Labels; Yes / No; Combine; Yes / No

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Always Combine is een ramp. Icoontjes lezen is niet echt handig als je 15 tot 20 mappen op hebt staan. Is wel handig als je direct de label van die map in je taakbalk hebt staan. Maar niet gebruikte iconen hoeven van mij geen label te hebben. Nu is het duidelijk dat dat programma niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Twazerty schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:24:
Always Combine is een ramp. Icoontjes lezen is niet echt handig als je 15 tot 20 mappen op hebt staan. Is wel handig als je direct de label van die map in je taakbalk hebt staan. Maar niet gebruikte iconen hoeven van mij geen label te hebben. Nu is het duidelijk dat dat programma niet aan staat.
Als eerste wil ik je vragen om dingen die geen feiten zijn niet als feiten te brengen. Ten tweede, ik ben nu al bijna een jaar bezig met 7 en zijn nieuwe taskbar en ik merk dat ik nu méér applicaties open heb en sneller werk doordat ik me niet bezig hoef te houden met het schoon houden van mijn taakbalk.

Zeg nu zelf; wat heb je liever
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2009/11/handig.PNG
of
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2009/11/onhandig.PNG
Ik word al gek als ik naar de bovenste kijk.

Gratis tip: Ctrl+click op een icon in de taskbar gaat naar het laatste venster wat je gebruikt hebt binnen die applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Twazerty schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:24:
Always Combine is een ramp. Icoontjes lezen is niet echt handig als je 15 tot 20 mappen op hebt staan.
offtopic:
Wow :P
Mag ik vragen waarom je zoveel mappen open hebt staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ramon schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:02:
[...]

Als eerste wil ik je vragen om dingen die geen feiten zijn niet als feiten te brengen. Ten tweede, ik ben nu al bijna een jaar bezig met 7 en zijn nieuwe taskbar en ik merk dat ik nu méér applicaties open heb en sneller werk doordat ik me niet bezig hoef te houden met het schoon houden van mijn taakbalk.

Zeg nu zelf; wat heb je liever
[afbeelding]
of
[afbeelding]
Ik word al gek als ik naar de bovenste kijk.

Gratis tip: Ctrl+click op een icon in de taskbar gaat naar het laatste venster wat je gebruikt hebt binnen die applicatie.
Geef mij de bovenste maar:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/oi4opi.png

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2ekn4pl.png

Met de 2e optie moet ik eerst op de folder klikken. Vervolgens krijg ik 1 waslijst onder elkaar aan items. Moet ik nog de juiste zoeken. Dit kost mij dus 2 muisklikken en ik moet mijn halve scherm doorcrossen.Ook is het verslepen van folder naar folder nu aanzienlijk lastiger en kost meer tijd. Bij optie 1 ben ik er met 1 muisklik.

@hierboven. Ik nogal aan multitasken en ben met meerdere zaken tegelijk bezig. Sommige problemen vereisen een map of 10 om te werken. Ik heb er een hekel aan om telkens opnieuw naar een folder te bladeren. En als je dan ook nog met andere dingen bezig bent die weer mappen vereisen gaat het hard.

Edit: De waslijst voordat we daar weer over beginnen:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/555bpi.png

En als je genoeg items open hebt staan mag je ook nog gaan scrollen in bovenstaande lijst...

[ Voor 20% gewijzigd door Twazerty op 01-11-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Twazerty schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:25:
Ik heb er een hekel aan om telkens opnieuw naar een folder te bladeren.
Als je mappen hebt die je veel gebruikt, kan je ze ook in je jumplist pinnen, overigens.
Dat is wat ik heb, alles onder het explorer icoontje en ik navigeer naar de map door rechtermuisklik->map.
Misschien zelfs makkelijker dan zo'n gigantisch drukke taakbalk (en misschien ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:32:
[...]
Als je mappen hebt die je veel gebruikt, kan je ze ook in je jumplist pinnen, overigens.
Dat is wat ik heb, alles onder het explorer icoontje en ik navigeer naar de map door rechtermuisklik->map.
Misschien zelfs makkelijker dan zo'n gigantisch drukke taakbalk (en misschien ook niet).
Jumplist vereist ook 2 muisklikken. Altijd meer als 1. Een kortere weg als dan mijn manier is er volgens mij niet. Ook kan ik op mijn manier snel items sluiten die ik niet meer gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Twazerty op 01-11-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Twazerty schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:33:
[...]

Jumplist vereist ook 2 muisklikken. Altijd meer als 1. Een kortere weg als mijn manier is er volgens mij niet.
Dan ;)

Tja, het is maar wat je gewend bent, maar persoonlijk zou ik gek worden van zo'n chaos.
Denk dat ik minstens 10 seconden kwijt zou zijn om de juiste folder te zoeken.
Daarom heb ik mezelf een andere manier van werken aangeleerd, denk ik :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 01-11-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de 2e optie moet ik eerst op de folder klikken. Vervolgens krijg ik 1 waslijst onder elkaar aan items. Moet ik nog de juiste zoeken. Dit kost mij dus 2 muisklikken en ik moet mijn halve scherm doorcrossen.Ook is het verslepen van folder naar folder nu aanzienlijk lastiger en kost meer tijd. Bij optie 1 ben ik er met 1 muisklik.
Die waslijst zou je al moeten krijgen als je over het gepinde icoontje van explorer hovert dus in principe hoef je ook maar 1 keer te klikken. Verder ben ik het eens met anandus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:34:
[...]
Dan ;)

Tja, het is maar wat je gewend bent, maar persoonlijk zou ik gek worden van zo'n chaos.
Denk dat ik minstens 10 seconden kwijt zou zijn om de juiste folder te zoeken.
Daarom heb ik mezelf een andere manier van werken aangeleerd, denk ik :)
Als je een tijdje de items niet gebruikt hebt ben ik ook wel eens aan het zoeken maar dat heb je met de peek ook. Wellicht dat mijn manier dan langer duurt maar wellicht duurt de peek optie langer aangezien daar nog een vertraging in zit. Ik kan nu gewoon heel snel achter elkaar de items aanklikken.

*Nu al de 3e keer vandaag dat de peek optie niet wil werken. :(

@hierboven, gebeurt niks als ik over de gepinde items hover. Komt geen waslijst tevoorschijn. Of werkt die peek nu voor de 4e keer niet.

Edit: Dat hele peek werkt hier voor geen ene milimeter. In veruit de meeste gevallen werkt hij niet. Erg frustrerend. Totaal niet betrouwbaar dus. En daarbij is een muisklik nog altijd sneller. (Zeker als peek weer eens niet werkt)

Edit 2: Wat ik mooi zou vinden is als je per applicatie kunt kiezen of hij moet combinen of niet. Zo vind ik msn vensters niet belangrijk en die zouden van mij gecombined mogen worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Twazerty op 01-11-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Twazerty schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:41:
[...]
*Nu al de 3e keer vandaag dat de peek optie niet wil werken. :(
Beetje offtopic (Maar wat niet in dit topic :P ), maar da's niet helemaal goed!

Aero zelf draait wel gewoon? (transparante taakbalk en vensters enzo?)
Niets veranderd aan de Visual Effects? Je hebt wel een WEI in System staan?

Kijk anders hier of hier, misschien helpt het?

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 01-11-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:14:
[...]
Beetje offtopic (Maar wat niet in dit topic :P ), maar da's niet helemaal goed!

Aero zelf draait wel gewoon? (transparante taakbalk en vensters enzo?)
Niets veranderd aan de Visual Effects? Je hebt wel een WEI in System staan?

Kijk anders hier of hier, misschien helpt het?
Uiteraard staat Aero volledig aan. Enigste aanpassingen die ik heb gemaakt: Kleur en doorzichtigheid. Meer heb ik niet veranderd. WEI??? Peek werkt wel maar niet altijd. Na een beetje klooien met de taakbalk (Random meuk aanklikken) werkt het weer. Maar klik ik 1 ding aan werkt peek niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
Aangezien ik ook gehecht was aan mijn klassieke start menu heb ik dit opgelost met werkbalken.
Daar was aanzienlijk plaats voor nodig vandaar mijn keuze van taakbalk plaats :)
Pinnen doe ik niet en combinen al helemaal niet.
Daar plaatjes meer zeggen dan woorden, hier een image van mijn desktop.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2wce3xl.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door alucard.erbacam op 01-11-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Twazerty schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:31:
[...]

Uiteraard staat Aero volledig aan. Enigste aanpassingen die ik heb gemaakt: Kleur en doorzichtigheid. Meer heb ik niet veranderd. WEI??? Peek werkt wel maar niet altijd. Na een beetje klooien met de taakbalk (Random meuk aanklikken) werkt het weer. Maar klik ik 1 ding aan werkt peek niet meer :P
WEI is de 'Windows Performance Index', in System.
Maar als het af en toe werkt is het wel vreemd. Je krijgt geen melding dat aero uitgeschakeld is of dat de videodriver crasht?
Sommige (oudere) spelletjes (of programma's) kunnen aero ook uitschakelen, trouwens.
offtopic:
Je probleem zou eventueel een eigen topic waard kunnen zijn

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 01-11-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

anandus schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:34:
[...]
WEI is de 'Windows Performance Index', in System.
Maar als het af en toe werkt is het wel vreemd. Je krijgt geen melding dat aero uitgeschakeld is of dat de videodriver crasht?
Sommige (oudere) spelletjes (of programma's) kunnen aero ook uitschakelen, trouwens.
offtopic:
Je probleem zou eventueel een eigen topic waard kunnen zijn
Nope geen meldingen, Aero blijft volledig draaien. Videodriver crashed ook niet. (Heb ik op 7 nog nooit meegemaakt)

WEI = 3.9 omdat er een budget videokaart inzit. Scoort op Aero een 3.9 en 5.4 voor games. (ATI HD3450)

Ik gebruik peek toch bijna niet dus het is niet erg dat het rammelt. Ik kan hem defect maken op commando. En weer werkend maken op commando :P

Defect maken: Peek op bijvoorbeeld firefox maar klik een map aan. Gevolg: Peek werkt niet meer.
Werkend maken: "Drag" een item omhoog. (Klik en naar boven slepen) Gevolg: Peek werkt weer.

Grappige is dat de peek naar je bureablad wel blijft werken :P

Pagina: 1