Speed: 100.0 Mbps (met gigabit switch)

Pagina: 1
Acties:

• Nemesish3d
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2023
Beste allen,

Ik heb al beetje op google zitten zoeken natuurlijk, en lees wel allerlei problemen van mensen dat ze niet het maximale uit hun gigabit netwerk kunnen halen, maar geen van allen hadden ze het rare probleem wat ik heb.

Simpel gezegd: Ik heb een 100mbit router, daaraan een Gigabit switch ( Network Giga Switch van Sitecom (niet flamen ! :( )) en daaraan weer o.a. 2 pc's.

Als ik echter ga kijken bij de eigenschappen van mijn verbinding, zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/6213/69671981.jpg

Iemand enig idee waarom de speed op 100.0 Mbps staat? Het is zonder twijfel een Realtek gigabit netwerkkaart.

Bvd en mvg,

Peter

-edit- shit ik zie nu net dat ik een cat5 kabel heb O+ 8)7 ga ik even fixen, ga er vanuit dat probleem daarmee is opgelost! Excuses!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Nemesish3d op 31-10-2009 15:25 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Staat je netwerk kaart op auto of op 100mbit?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

-ET-

Phone Home

Best guess, je bekabeling is niet goed genoeg voor Gbit. Je moet Cat5E bekabeling of liever Cat6 hebben.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Soms is apparatuur nou eenmaal niet goed compatible.
Met een linksys sd2005 gbit switch had mijn server met intel gbit pci nic problemen, nu heb ik die vervangen door een netgear prosafe switch en nu geeft mijn desktop met onboard realtek pcie gbit nic weer problemen.

Wat je kan proberen is je bekabeling proberen te vervangen en drivers updaten, maar vaak helpt dat simpelweg niet.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat heb je zelf allemaal al gecheckt?

-kabel in orde?
-netwerkkaart staat op auto-negotiate?
-drivers netwerkkaart up to date?

Edit: en toen had er al drie man tussendoor gepost :+
Bevestigd wel dat dit even drie belangrijke puntjes zijn :)

[ Voor 31% gewijzigd door Orion84 op 31-10-2009 15:18 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Nemesish3d
-edit- shit ik zie nu net dat ik een cat5 kabel heb O+ 8)7 ga ik even fixen, ga er vanuit dat probleem daarmee is opgelost! Excuses!!!

bedankt voor de reacties!

• Nemesish3d
Orion84 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:17:
Wat heb je zelf allemaal al gecheckt?

-kabel in orde?
-netwerkkaart staat op auto-negotiate?
-drivers netwerkkaart up to date?

Edit: en toen had er al drie man tussendoor gepost :+
Bevestigd wel dat dit even drie belangrijke puntjes zijn :)
Heb net Cat 5e kabel eraan gehangen, zelfde probleem. Drivers update ik nooit, omdat mijn ervaring is (en daar is geen uitzondering op) dat als ik netwerkdrivers via windows update download ik de netwerkkaart met geen mogelijkheid meer aan de gang krijg. Alleen als ik oude drivers eroverheen installeer.

Kabel nu in orde (cat5e), netwerkkaart op auto-negotiate? Waar kan ik dat instellen?

-edit- hij staat idd op auto negotiate. Als ik em handmatig op 1.0Gbps Full-Duplex zet heb ik wel netwerkverbinding maar geen internet verbinding. Overigens staat ook dan de snelheid ingesteld op 100.0Mpbs

[ Voor 11% gewijzigd door Nemesish3d op 31-10-2009 16:01 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:29
Drivers van de site van de fabrikant downloaden dan? Zelden tot nooit problemen mee, en anders kun je gewoon een driver rollback doen.

Probeer het eens op fixed 1Gbit/s ipv auto.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-03 20:19

DefLite

Why so serious?

Rechter muisknop op My Computer > Properties > tabblad hardware > device manager > selecteer desbetreffende netwerk kaart onder Network Adapters > tabblad advanced > Speed & Duplex.
Daar zou je auto negotiation moeten selecteren

[ Voor 4% gewijzigd door DefLite op 31-10-2009 16:02 . Reden: te laat :x ]

• Nemesish3d
The Realone schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:01:
Drivers van de site van de fabrikant downloaden dan? Zelden tot nooit problemen mee, en anders kun je gewoon een driver rollback doen.

Probeer het eens op fixed 1Gbit/s ipv auto.
Heb nu ook de meest up-to-date driver. Nog steeds geen succes :(

Tot zover dus:

- Kabel is goed (cat 5e, 4 meters lang)
- Nieuwste netwerkkaart drivers
- Netwerkkaart op auto-negotiate (fixed op 1gbps resulteert in geen internet, bovendien blijft ie staan op 100mbps)

[ Voor 22% gewijzigd door Nemesish3d op 31-10-2009 16:11 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hebben beide PC's er last van? Anders zou je kabels en switchpoortjes nog eens kunnen verwisselen tussen de verschillende PC's om te kijken of dat nog informatie oplevert.

Om Windows in het geheel uit te sluiten zou je het kunnen proberen met een Linux live-cd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 01:41
-ET- schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:16:
Best guess, je bekabeling is niet goed genoeg voor Gbit. Je moet Cat5E bekabeling of liever Cat6 hebben.
Cat 5e of Cat 6 is niet echt een vereiste, met Cat 5 zou het ook gewoon moeten kunnen werken.

• Nemesish3d
Orion84 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:15:
Hebben beide PC's er last van? Anders zou je kabels en switchpoortjes nog eens kunnen verwisselen tussen de verschillende PC's om te kijken of dat nog informatie oplevert.

Om Windows in het geheel uit te sluiten zou je het kunnen proberen met een Linux live-cd.
Andere pc is freenas. Ben verder niet zo heel bekend met unix systemen, maar ik heb wel de volgende informatie naar boven kunnen toveren:

nfe0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> metric 0 mtu 1500
options=8<VLAN_MTU>
ether 00:26:18:7e:12:b0
inet 192.168.1.69 netmask 0xffffff00 broadcast 192.168.1.255
media: Ethernet autoselect (1000baseTX <full-duplex>)
status: active

Volgens mij houdt dat gewoon 1gb in. Linux live cd ga ik niet proberen; ik draai hier raid0 (via bios), en ik heb al een keer gehad dat zo'n live cd de raid naar de koppen hielp. Gelukkig kon ik het nog wel recoveren met windows repair (via cd). Dus liever test ik het niet op die manier :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die freenas bak krijgt zo te zien inderdaad gewoon wel een gigabit verbinding opgezet. Ik zou zeggen, prik de kabel van de freenas eens in de PC (en vice versa), of verwissel ze van poortje, maakt dat verschil?

• Nemesish3d
Orion84 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:27:
Die freenas bak krijgt zo te zien inderdaad gewoon wel een gigabit verbinding opgezet. Ik zou zeggen, prik de kabel van de freenas eens in de PC (en vice versa), of verwissel ze van poortje, maakt dat verschil?
Die freenas staat boven en die kabel loopt door hele huis (incl kruipruimte). Zo makkelijk even testen gaat dus niet, maar ik heb de stekker van die freenas server uit de switch gehaald en in mn eigen pc gestopt (dus directe verbinding tussen de pc's), en dan heb ik wel 1gbps.... toch de kabel?

-edit- ik had gelukkig nog ergens een cat5 kabel liggen (niet eens cat5e), en daar krijg ik wel 1gb mee :D

Tx voor de hulp!

[ Voor 9% gewijzigd door Nemesish3d op 31-10-2009 16:42 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Of het switchpoortje dat brak is. Probeer de nas eens op het poortje van de PC en andersom. De kabels kan je trouwens prima laten liggen door het huis natuurlijk. Even een PC of een NAS een paar verdiepingen verplaatsen is toch wel te doen?
Het was dus toch de kabel, mooi dat het is opgelost :)

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 31-10-2009 16:43 ]

• Nemesish3d
maar dan toch wel weer jammer dat ik niet boven de 12MB/sec uitkom :( maar dat zal ik wel verder onderzoeken dan

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

<--- Check de kabel he?

/spuit 11.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1