Toon posts:

waar is PCI en CPU spread spectrum voor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik zie in mijn Asus P5QC PCISpread Spectrum en CPU spread spectrum staan.
Is dit beter uit of aan te zetten?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je gaat overklokken is het aan te raden om ze uit te laten, ten behoeve van de stabiliteit. Op stock speeds zou het geen verschil mogen op dat gebied.

Wat het doet is de pieken van signalen afvlakken door de energie over een wat bredere band te spreiden. Om zo te voldoen aan eisen rondom elektromagnetische straling. Eigenlijk een beetje een loophole in die eisen, omdat ze met spread spectrum aan de eisen voldoen, maar het wel default uitschakelen. Ze laten het over aan de user.

Meer uitleg is op internet prima te vinden:
http://www.computing.net/...um-when-ocing-/12722.htmlurl]
http://www.adriansrojakpo..._Guide/BIOS_Guide_02d.htm

Google er op los :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik lees kan ik ze gewoon uitzetten.
PCI als CPU spread spectrum

even wat anders ik heb een 1066 mhz geheugen moet ikin de bios op automatisch laten of op 1066 mhz zetten met de voltage zoals het moet zijn

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 16:45 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als het bios de waarden te laag (traag) instelt en/of je systeem is instabiel door de verkeerde waarden dan zou ik het handmatig instellen indien er niets aan de hand is zou ik het op automatisch laten staan.

Als je natuurlijk gaat overclocken dan is het misschien al eens handig om gelijk de timings wat losser in te stellen of de memory multiplier lager in te stellen zodat het ram niet mee te hoog overclocked wordt.

Verwijderd

Topicstarter
maar als het geheugen op automatisch staat, dan staat hij op 800 mhz en het is een 1066 mhz geheugen.
Moet ik hem dan niet op 1066 zetten?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat zeg ik toch, als het bios de instellingen te laag zet dan zou ik het handmatig instellen. Ik herhaal mezelf nu gewoon :s
Pagina: 1