• CvDongen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
Even een vraagje over die hd3200 igp van amd:
(gebruik overigens een Athlon 2 250 processor, windows 7 64bit)

welke codecs moet ik gebruiken om 1080p vloeiend af te spelen met dxva? dxva zorgt er toch voor dat de "load" van de cpu naar de gpu verhuist? hoe krijg ik de bird scene vloeiend?

heb geprobeerd:
* mpc-hc met haali media splitter, dit werkt opzich prima, maar birds scene trekt ie net niet, want het beeld en geluid stotteren een beetje in het midden. (cpu load is 80% )

* shark007 codecs, hierbij trekt ie de bird scene helemaal niet en krijg ik allemaal blokkerige artifacts, als ik ipv ffdshow kies voor mpc-hc codecs (in het settings programma) krijg ik dezelfde artifacts maar dan in het groen :P

Ik wil eigenlijk gewoon windows media center gebruiken, alleen krijg dus die artifacts. Lees wel overal dat mensen het lukt die bird scene af te spelen met 25% CPU load, dus wat doe ik verkeerd? :)

• CvDongen
Nog wat geprobeerd:

Als ik mpc-hc installeer nadat ik shark007 codecs heb geinstalleerd krijg ik dezelfde blokken in mpc

Wilde er nog even bij zeggen dat hij andere .mkv bestanden wel gewoon draait zonder blokken of iets.
- ongeveer 15% cpu als directvobsub uit staat (ik neem aan dat ie dan dxva gebruikt)
- ongeveer 50% cpu als directvobsub aan staat (geen dxva)

heb wel het gevoel dat de video playback bij 15% cpu vloeiender is. Weet alleen niet of dat echt zo is of dat ik mezelf dingen inbeeld. Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen toch?

• CvDongen
schopje :)

Snap ook niet waarom ie bij de bird scene niet 100% cpu gebruikt en het dan toch niet draait. Als hij het niet trekt zou hij toch op zijn minst de volle cpu moeten gebruiken?

Iemand die een idee heeft over de oorzaak van mijn probleem?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het hele punt is juist dat je niet wil dat je CPU belast wordt. De HD3200 (780G) moet dmv Hardware acceleratie de CPU ontlasten.
De CPU zal de scene mogelijk niet trekken, maar je GPU lukt dat wel.

edit.
Nog wat leesvoer voor je:
Wikipedia: DirectX Video Acceleration
http://forums.techarena.in/guides-tutorials/1192826.htm

[ Voor 33% gewijzigd door Edmin op 02-11-2009 21:47 ]

• CvDongen
Dankjewel, ik had al iets vergelijkbaars gevonden, maar toch bedankt voor de link en info.

Heb het nu zo goed mogelijk in proberen te stellen met mpc-hc.

Echter, bij sommige videobestanden wordt geen gebruik gemaakt van dxva (ze draaien wel, maar dan onder 50% load van de cpu en er staat ook geen [dxva] naast playing).

Is het mogelijk ook bij deze bestanden (waaronder, planet earth (bird scene), the matrix, transformers) dxva te gebruiken of zijn deze hier gewoonweg niet compatibel mee?

[ Voor 15% gewijzigd door CvDongen op 03-11-2009 02:28 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb eenzelfde probleem, maar dan dat DXVA nooit gebruikt wordt. Heb echt al van alles geprobeerd. Met EVR custom krijg ik ook een gekke foutmelding gerelateerd aan evr.dll. Ik lees overal berichten dat het mensen gewoon lukt, maar mij lukt het niet.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Zo heb ik hem:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GIDbd53Q5IF2yD7kPRldEDG1/full.png

Kale W7-X64 op HTPC systeem in mijn signature met alleen XBMC en Windows Media Player Classic HCE x64, géén andere Codec rotzooi, die zorgt er voor dat het vaak mis gaat. Het is de bedoeling dat je h264 (onafhankelijk van container) en VC-1 over de GPU stuurt, niet over een of ander filter. Het gefilter doe je maar in je driver.

URL: http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html

Heel Star Trek 2009 100% stabiel, 0% tearing, 3% CPU load, bird scene nog niet geprobeert, maar ik zal mijn rip van Star Trek 2009 nou niet bepaald decoder-friendly noemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Umbrah op 06-11-2009 20:09 ]

Pagina: 1