Toon posts:

Probleem met USB-stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een USB-stick gekocht. In de winkel werd me verteld dat er 4GB opslagruimte was. Nu ik echter met de rechtermuisknop op de schijf klik en naar eigenschappen ga, staat er dat er (iets minder dan) 300kb in gebruik is en er nog 5,69MB ruimte over is.

Kan iemand dit verklaren? Bij voorbaat veel dank voor hulp

Verwijderd

Is het ding geformatteerd?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Hoe ziet de partitietabel eruit? Bestaat het uit meerder virtuele devices (zoals U3 sticks)?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog niet geformatteerd. Is dat nodig?

Sorry Gert, wat is een partitielabel en hoe zie ik uit hoeveel 'virtuele devices' het bestaat? Sorry, maar ik ben echt een leek.

In elk geval alvast dank voor jullie reactie.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:50:
Het is nog niet geformatteerd. Is dat nodig?
Bijna alle geheugensticks, diskettes en externe hardeschijven worden geformatteerd verkocht. Meestal met één partitie als FAT32 geformatteerd.
Sorry Gert, wat is een partitielabel
google:partitietabel
en hoe zie ik uit hoeveel 'virtuele devices' het bestaat?
Mijn glazen bol is een beetje troebel, dus ik weet niet welk OS je draait, sorry.

Om e.e.a. uit te kunnen sluiten, boot eens met een GParted Live CD en kijk hoe de partitietabel eruit ziet en hoeveel devices erbij komen wanneer je hem in je pc steekt.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd