Toon posts:

Probleem met USB-stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een USB-stick gekocht. In de winkel werd me verteld dat er 4GB opslagruimte was. Nu ik echter met de rechtermuisknop op de schijf klik en naar eigenschappen ga, staat er dat er (iets minder dan) 300kb in gebruik is en er nog 5,69MB ruimte over is.

Kan iemand dit verklaren? Bij voorbaat veel dank voor hulp

Verwijderd

Is het ding geformatteerd?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Hoe ziet de partitietabel eruit? Bestaat het uit meerder virtuele devices (zoals U3 sticks)?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog niet geformatteerd. Is dat nodig?

Sorry Gert, wat is een partitielabel en hoe zie ik uit hoeveel 'virtuele devices' het bestaat? Sorry, maar ik ben echt een leek.

In elk geval alvast dank voor jullie reactie.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:50:
Het is nog niet geformatteerd. Is dat nodig?
Bijna alle geheugensticks, diskettes en externe hardeschijven worden geformatteerd verkocht. Meestal met één partitie als FAT32 geformatteerd.
Sorry Gert, wat is een partitielabel
google:partitietabel
en hoe zie ik uit hoeveel 'virtuele devices' het bestaat?
Mijn glazen bol is een beetje troebel, dus ik weet niet welk OS je draait, sorry.

Om e.e.a. uit te kunnen sluiten, boot eens met een GParted Live CD en kijk hoe de partitietabel eruit ziet en hoeveel devices erbij komen wanneer je hem in je pc steekt.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Om de capaciteit en "integriteit" van je USB stick te checken zou ik de gratis software van het duitse blad C't Magazine eens proberen, zie hier http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539
Bij Aldi, Lidl en MediaMarkt zijn vroeger wel eens USB sticks verkocht die maar de helft van hun aangewezen capaciteit konden opslaan. Als je meer dan de helft van de stick beschreef dan kreeg je met dataverlies te maken.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 15:00 . Reden: typo ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:41
Ik denk dat je de USB-stick beter kan ruilen als 'ie out of the box niet werkt. Als je een USB-stick in de winkel koopt verwacht je dat 'ie zonder moeilijke stappen werkt.

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07-2025
Is het geen U3 stick? waar de "schijf" die je ziet het opstartgedeelte is van de U3 software, en dat er nog een 2e schijf is met 4 Gigabyte?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt al, door jullie reacties. Hartstikke bedankt! Het onderwerp kan gesloten worden.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SimD222, het zou wel leuk zijn alsje ons ook verteld wat nu uiteindelijk de oplossing is geweest. :D daarnaast een topic wordt niet gesloten als het probleem verholpen is, alleen als het topic tegen de huisregels in gaat. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Oh oke, sorry.

Op de USB-stick zat een 'programma', ImitationSecurity of iets dergelijks, waarmee je de USB-stick kon beveiligen. In het programma zat ook een formatteer-optie waarmee je kon balanceren tussen 'ruimte van het beveiligde gedeelte' en 'public space'. Ik heb zoveel mogelijk (3994mb) onder beveiligde ruimte gezet, en nu staat er bij eigenschappen van de schijf inderdaad 4GB.

Het is allemaal lekentaal, maar hopelijk begrijpen jullie het (ongeveer).

Verwijderd

Topicstarter
Overigens nogmaals allemaal vriendelijk dank voor jullie reacties.
Pagina: 1