Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkerkhov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:55
Graag wil ik met jullie de oplossing delen voor het volgende probleem.. ..dat mij dagenlang bezig heeft gehouden om tot een oplossing te komen. Ik zag namelijk dat verschillende personen daar een probleem mee had (op verschillende forums verspreidt over het internet) en ik mezelf niet bij alle forums wil aanmelden, wil ik de oplossing hier posten.

Probleem: Vista Media Center - tv opnames hapert: telkens blijft één beeld door de afgespeelde opname heen knipperen. Ook wel bekend onder "Vista Media Center recorded tv video freezes part way thru show".

Situatie: volledig normale/ schone installatie van windows, alle programma's wekren prima: windows media player, power dvd etc. En vanuit media center: DVD's pelen prima af, echter, tv-opnames worden weergegeven, waarbij telkens blijft één beeld door de afgespeelde opname heen knipperen.

Oorzaak: verkeerde resolutie ingestelde in de video kaart.

Toelichting: instellingen in HD, echter niet met (waarschijnlijk) HD-drager signaal. Ik had de instelling gekozen van 1280 * 720 op 50 Hz waarmee het beeld op mijn flatscreen - tot mijn ergenis - slechts gedeeltelijk werd benut. Ook scaling opties bleken afwezig te zijn. Club3D HD4760 passief 1GB.

Oplossing: via één of ander submenu de optie 720p ingesteld (Ook 1280 * 720 @ 50Hz) + het beeld gescaled zodat deze beeldscherm volledig opvulde. Vanaf dit moment werkte ook het afspelen van de tv opnames weer helemaal normaal.

8)7

Jeroen K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:12

F.West98

Alweer 16 jaar hier

volgens mij doen we hier op GoT niet aan deze dingen...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI